![]() |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Petten Leeftijd: 21
|
Tim ik heb het gebruikt voor me opduwer en ik zal zien. Het word veelal gebruikt voor statisch modelbouw moet ik wel nageven. En als je zo bekijkt kun je beter die albastine autoplamuur gebruiken.
__________________ Gr, Koen Geniet! Maar drink met mate! |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2009 Locatie: Maassluis Leeftijd: 51
|
Ziet er goed uit Daan,maar hoe ben je begonnen met beplanken?Eerst bij de kiel balk en dan de volgende weer bij het gangboord en dan om en om?Ik denk het niet,als je dat de volgende keer wel doet kom je veel beter uit.Maar nogmaals ziet er goed uit. Groeten E.J.
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juni 2005 Locatie: Sneek Leeftijd: 18
|
Tim, dat zou heel mooi zijn als dat zou kunnen. E.J. nee ik ben niet bij de kielbalk begonnen. maar ik denk wel dat het dan mooier wordt.
__________________ Groeten Daan Stoel Voor foto's van mijn bouwproject zie http://picasaweb.google.nl/mm801mm/SSFurie# |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2003 Locatie: Luik , Belgie Leeftijd: 47
|
Daan, voor de volgende romp zou je toch beter moeten beplanken. Lijm alleen op de spanten aanbrengen is niet genoeg, de planken moeten ook aan mekaar gelijmd worden. Bekijk nu de spleten die je nu hebt in je beplanking... Maar daar het meer dan vermoedelijk over je eerste romp is, ben je reeds vergeven. De enige oplossing in je geval, vooraleer je alles plamuurt, is inderdaad een glasvezellaag aanbrengen, met polyester en epoxy hars. als je romp mooi beplankt was, ging dit niet moeten gebeuren. de groetjes, Laurent |
| | |
| | #50 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 april 2009
| Citaat:
ik ben op zoek naar een copy van het plan van de furie zou ik via jouw aan een copy kunnen geraken ik heb het plan zelf in bezit gehad maar ben het kwijt geraakt door verhuis mvg | |
| | |
| | #51 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2008 Locatie: Pernis Leeftijd: 46
|
Hallo Daan, Ik ben het met Laurent eens dat je de romp beter kan bedekken met glasvezelmatten omdat hout ook al heb je het mooi geplamuurd en geschuurd altijd blijft werken. Ik heb het nl. met mijn Smit Rotterdam vroeger ook gehad dat door een stoot tegen de romp deze scheurtjes bleek te hebben. Ik kwam er pas achter toen ik hem ging uittrimmen in het bad en ik tussendoor een telefoontje kreeg. Toen ik terug kwam na 10minuten bleek de boeg al onder water te staan (was net de Titanic). Dit alles zou toch zonde zijn van al je werk als je geen glasvezelmatten zou gebruiken. Voorkomen is beter dan genezen toch? In ieder geval nog veel succes met bouwen, ziet er goed uit. Het blijft één van mijn favoriete schepen. Groeten, Peter |
| | |
| | #52 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2004 Locatie: Millingen a/d Rijn Leeftijd: 45
|
Hoi Daan.... Erg mooi scheepje wat je daar aan bouwen ben... Ik keek vroeger graag naar die serie waar de Furie een hoofdrol in had... "Hollands Glorie" Nu snap ik ook waarom ik zo vaak last van een stijve nek heb...haha..door me hoofd steeds te draaien als ik een foto goed wil bekijken... Groet en ga door met het mooie.. Frans.. |
| | |
| | #53 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juni 2005 Locatie: Sneek Leeftijd: 18
|
@p'vas ik zou het ook graag willen bedekken alleen heb ik de laatste tijd maar weinig tijd gehad dus het ligt op dit moment ff stil. deze vakantie ben ik ook bijna de hele tijd weg dus het gaat nu niet echt hard meer.
__________________ Groeten Daan Stoel Voor foto's van mijn bouwproject zie http://picasaweb.google.nl/mm801mm/SSFurie# |
| | |
| | #54 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2009 Leeftijd: 69
|
Goeden avond Daan ,Ik wil jou vragen hoe heb je het schip beplankt waarmee,wat voor hout, En is het mogelijk om een copy van het dek te verkrijgen.Ikben wel in het bezit van de onderbouw,tot het dek,maar de rest is er niet meer. mvrg R.Hoesman |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |