![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2009 Locatie: Maassluis Leeftijd: 51
|
Hallo,na iets te impulsief handelen misschien.Gaan we hier weer vrolijk verder met het bouwverslag.Helaas heb ik niet alle foto's meer maar we doen het er maar mee.Voor degene die nog niet het verslag van de 112 hadden gevolgd ,geef ik d.mv. foto's een kleine update. De romp is geheel uit Tropisch hardhout (geen f.s.c.hout) vervaardigd en behandeld met G-4.Daarna flink geplamuurd en geschuurd enz enz enz. ![]() Het geheel staat nu in de grond gespoten.Voor het gronden,is eerst het berghout en kimkielen aangebracht ![]() De hekrol bestaat uit aluminium,de schroeftunnels zijn vervaardigd uit messing,de schroeven zijn 60mm afgrtopte 4 blads schroeven. ![]() Het dek bestaat uit 1.5mm printplaat met koperlaag. ![]() Ik heb in mijn vrije tijd op mijn werk,de dingen gemaakt waar je een draaibank voor nodig hebt.Zoals storage reels,ankerspil,bolders kaapstanders. ![]() Bij het ankerspil moeten nog wat aanpassingen gedaan worden aan de fundatie. ![]() ![]() Dit geldt ook voor de fundatie van de storagereels. ![]() Tot laters!
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
We gaan weer verder,De cargorail c.q.coming is ook zo goed als klaar,alles moet alleen nog een vaste plaats krijgen,dat is voor later. ![]() Zo alles een beetje bij gesproken,ben nu begonnen met de opbouw alles aan het voor bereiden voor te zagen en passen. Hier een foto van een paar onderdelen bb.schot (moet nog aangepast worden want hier komt ook het reseve anker te staan)stb schot, brugdek en de voorkant die is een beetje als een banaan geknipt dit om de juiste ronding en hoek te krijgen omdat dit schot een stukje naar achteren staat in een hoek. De tekening kopieer ik meestal op de printer op dik papier,en plak die met spuitlijm op de plaat scheelt een hoop gemeet en gekloot. ![]() Ff een proef gedaan of voorschot de juiste hoek heeft ten op zichte van het dek. ![]() Het materiaal is trouwens printplaat. ![]() Op deze foto kan je zien dat het schot ietsje naar achteren held,wat in deze ook de bedoeling is,het moet 6Gr.ten opzichte van het brugdek. ![]() Ik heb de schotten ietsje hoger gemaakt dan dat de tekening laat zien,dit zodat het dek later ietsje lager kan liggen zodat je op het dek een mooiestoot rand krijgt. Tot laters.
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! Laatst gewijzigd door ejb61; 22 februari 2009 om 20:26 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hallo,nog ff een paar kleine dingetjes gedaan, de posten voor de poorten gemaakt.Die zullen later in de opbouw verwerkt worden,eerst zal ik ze monteren en dan daarna de poorten zagen of vijlen. ![]() En dan zou het zoiets moeten worden,zie rechts onder. ![]() Tot laters!
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hallo,hier nog een updatje voor ik morgen weg gaat.Vandaag de grondplaat voor de opbouw uitgezaagd, uit een stuk afvalhout van de keuken. ![]() ![]() Ik lijm deze niet aan het dekvast.Alvast ff de zijkanten er losjes tegen aan gezet,voor een kleine indruk. ![]() ![]() Misschien vanavond nog de voorkant ertegen aan lijmen. Dit was het weer,tassie pakken en morgen voor een weekje of 3 weg! Tot laters.
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hallo,vandaag de schoorstenen gemaakt.Van massief hout,aan de achterkant ventilatieroosters gemaakt van latoenkoper,d.m.v.sleufjes zagen en daarin de stripjes latoen aangebracht. ![]() Boven op de kappen aangebracht ook van koper. ![]() ![]() Morgen ga ik met de opbouw verder,af en toe eens even ergens anders aan werken,anders wordt het zo eentonig en zo heb je ook tijd om ideen op te doen voor makkelijke oplossingen voor de bouw. Tot laters
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! Laatst gewijzigd door ejb61; 23 maart 2009 om 16:55 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hallo,ok nu de foto's van de schoorstenen wel goed geladen!Hoe staat het trouwens met de bouw van de "Smit kamara"Adam. ![]() ![]()
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! Laatst gewijzigd door ejb61; 27 maart 2009 om 21:05 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Hallo,vandaag een paar winelkappen gemaakt (tankvents).Een stukje massief messing,daar weer een klein plaatje opgemonteerd,gaatje geboord en daarin weer een stukje massief geduwd,ringetje van messing eromheen als flens.Nu 2 gemaakt dus nog de nodige tegaan.Ook nog aan de opbouw gewerkt deze foto's volgen later.
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! Laatst gewijzigd door ejb61; 27 maart 2009 om 21:01 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hallo,deze week weinig tijd gehad voor te bouwen.Hopelijk dit weekend weer een beetje maar tijd.Toch een begin gemaakt met de opbouw.Bij de eerste poging brak de grondplaat door dat de voorkant te veel spanning gaf.Dus maar een nieuwe gezaagd,nu is de ronding wel gelukt, moet alleen nog een stukje tussen gemaakt worden.Dit komt omdat de print plaat te klein is in omvang om het geheel uit een stuk te maken.Ook kwam ik hier tot de ontdekking dat sommige foto's zijn verdwenen,van de schoorsteen en de winelkappen,bij deze ook weer terug gezet! op het forum. ![]() tot laters
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hallo,door het mooie weer weinig tijd aan de bouw gespendeerd.Wel het navigatiedek aangebracht.Hoop vanavond het voorschot te plaatsen,het geheel staat nu in de klemmen.Het punt is niet de lijm die je gebruikt, maar de druk die je uitvoerd!Een gewone kontakt lijm is goed genoeg. ![]() ![]() Ook heb ik ruimte overgehouden voor een schoprand deze is 1.5mm hoog. ![]() Moet nu nog een paar verstevegingen maken voor het voorschot te plaatsen. Tot laters
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hallo,de printplaat is eenzijdig koper dikte is 0.3mm,de binnenkanten lijm ik met een gewone pattex contact lijm zoals ik al eerder zei is het een kwestie van druk uitoefenen en de lijm eerst een minuutje of 10 laten drogen voor je het gaat klemmen!!dit is zeer belangrijk nooit gelijk bevestigen.Later zal ik wel aan de buiten kanten sommige toevoegingen wel solderen.Ik moet zeggen dat ondanks de zeer dunne plaat het geheel wel zeer stevig is.Steviger dan dat ik met kunstoffen zou werken.De dekken zijn trouwens van 1mm printplaat. ![]() ![]()
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! Laatst gewijzigd door ejb61; 31 maart 2009 om 21:13 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Hallo,hier nog ff een kleine update.Van de week ook nog het ronde voorschot aan de opbouw gemaakt. ![]() De naadjes met 2 compo plamuur afgewerkt ff laten drogen en vanavond schuren.Vanavond begin ik ook met het maken van de borstwering op het brugdek.Voor de rest hoop ik dit weekend verder tegaan met de resterende dekken dan is het meeste grove werk gedaan.Op het stuurhuis na dan.O.k. vanavond nog een update van de borstwering. Tot laters
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hallo,de borstwering op het navigatiedek is ook gedeeltelijk klaar. ![]() Alleen nog de zijkantjes maken,daarna een randje er boven op alwaar de reling op kan. ![]() Tot laters
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hallo, Ben nu bezig met het monteren van de uitbouw voorop die werd gebruikt als nooduitgang later komt boven op het ontsnappingsluik,in de uitbouw zelf zat de pneumatiek voor het ankerspil,kon je vanuit de accomodatie bij komen. ![]() Tot laters.
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! Laatst gewijzigd door ejb61; 25 augustus 2011 om 20:43 |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Hallo,vandaag nog gewerkt aan de uitbouw voorop,nu nog schuren en modelleren dan is die ook klaar.Voor de rest gewerkt aan stb zijde van de accom.bij de kapteinshut,hier een stuk weggezaagd om een inham te maken waar later het spare anker zal worden geplaatst. ![]() Tot laters.
| | |
| | #15 (permalink) |
|
De inham aan stb.zijde van de accomodatie is klaar. ![]() Later zal ik de sponningen van de poorten plaatsen,om ze later uit te frezen.Ook de borst wering afgemaakt op het navigatiedek,nog een stukje aan bb en stb.toegevoegd,moet nog verder afgewerkt worden.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |