![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 |
Ik wil ook hier even melden dat ik zojuist mijn laatste weblog bijdrage over de bouw van de Mantua Mississippi boot heb geplaatst omdat hij AF is. Iedereen bedankt voor de bijdrage in dit forum. Het was een plezier om te doen, en ik zal het een volgende keer zeker weer doen. Groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste Ad, mijn gelukwensen met dit meesterwerk. Het ziet er ongelooflijk mooi uit. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: brasschaat Leeftijd: 58
|
beste Ad, proficiat met uw prachtige mississipiboot een echt kunstwerkje waar vele modelbouwers van dromen om zoiets moois tot stand te brengen en tevens nog maals gefeliciteerd met het prachtige verslag dat we bijna wekelijks konden volgen,hopelijk tot de volgende keer. Groeten Jacq. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2011 Locatie: Zwolle NL Leeftijd: 61
|
Hallo Ad, Prachtig verslag over de Sergal Mississippi 1870. Prachtig vakwerk. Mijn hoge achting daarvoor. Ik overweeg eenzelfde soort boot te gaan bouwen in het najaar. Maar zou de boot RC varend willen bouwen. In de advertentie m.b.t. het bouwpakket wordt wel over de mogelijkheid daarvan gesproken. Zover ik kan nagaan heb jij dat niet overwogen. Kun je me een indicatie geven over de praktische haalbaarheid daarvan? Alternatief voor me is het bouwen van een tekening die ik op internet heb gevonden van de Robert E. Lee. Die lijkt daarvoor geschikt. Maar een snelle optelling van de materiaalkosten lijken in het voordeel van het bouwpakket te gaan. Graag je idee daarover, bij voorbaat dank
__________________ Rob B. 20 jr. in aanbouw: Cutty Sark BB: in aanbouw Mississippi 1870 (varend), |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Succes ermee, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Dank je Ad voor je antwoord. Nog een vraag helpt me mogelijk bij het berekenen van e.e.a. want bij inbouw RC moet je rekening houden met diepgang, windvang, eventuele extra drijfkracht en stabilisatie door een lager zwaartepunt. Ik heb daar elders op het forum ook wat vragen over gesteld: Hoeveel weegt jou exemplaar totaal? Dan hoef ik daar alleen nog de motor, accu en vaarregelaar en servo(s) bij te tellen. Bij voorbaat dankl
__________________ Rob B. 20 jr. in aanbouw: Cutty Sark BB: in aanbouw Mississippi 1870 (varend), Laatst gewijzigd door ROCABL; 7 juli 2011 om 15:23 |
| | |
| | #37 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Even op de weegschaal gezet, en dan kom ik op 3,9 kg. Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Een ruwe schatting van mijn kant Ik ken alleen de lengte en niet de breedte en voorziene diepgang van het platbodem deel: Uitgaande van effectief 800mm lang 150mm breedt en diepgang 35 mm levert op: ca 4,2 liter verdrongen water. Met de 3,9 op de schaal zou voor de elektronica 0,3 kg over blijven. Servo en ontvanger en motorregelaar wegen weinig. Motor en bevestiging 300 gram. Rest 0 gram voor de accu. Dus daarvoor zal ik iets moeten vinden om te compenseren. bv. "piepschuim" afneembare kiel in dezefde vorm als het onderste deel van de platbodem. Zie je bij het varen toch niet. Als ik die ook bv 35 mm dik maak dan heb ik 4 kg extra drijfvermogen. Daavan voor de accu bv. 2 kg en onder in het piepschuim wat extra ca. 2 kg lood om het zwaartepunt wat lager te krijgen Denken jullie dat ik dan ver van de werkrlijkheid zal zitten? Dank voor meedenken
__________________ Rob B. 20 jr. in aanbouw: Cutty Sark BB: in aanbouw Mississippi 1870 (varend), |
| | |
| | #40 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Bij een diepgang van 3,5 cm (dek zit op net 5 cm) kom ik grof geschat op een waterverplaatseng van tussen de 4,5 en 5 kg. Als er een nauwkeurigere schatting nodig is wil ik daar wel wat gedetailleerder naar kijken. Groet, Ad EDIT De boot is wat breder dan je geschat had, bijna 20 cm
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" Laatst gewijzigd door Ad Bakker; 7 juli 2011 om 22:11 |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Bedankt Ad je hebt me erg geholpen met je gegevens. Denk dat het dan toch ook dit schip gaat worden.
| | |
| | #42 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Ik heb nog even in de instructies gekeken, maar behalve dat er ruimte is voor de aandrijving en ontvanger staat er niets in de handleiding. Het kunnen verwijderen van de bovenbouw, zoals in je eigen draadje werd gesuggereerd lijkt me moeilijk te realiseren door alle "kolommen" aan de buitenkant tussen de dekken. Groet, Ad
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| HAHA dat herken ik bij mijn baggermolen. Misschien een naad ter hoogte van het berghout ![]() Dek, boeing en opbouw als één geheel? Dan heb je zelfs de mogelijkheid om 2 rompen te maken; 1 ste voor "op de kast" 2 de om mee te varen en dan een beetje smokkelen met de waterlijn? (holte(hoogte tussen vlak en dek), 1 of meer cm groter maken). . . .
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |