![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 |
Omdat ik vind dat Weblogs een goed platform biedt voor bouwverslagen heb ik er een gestart, nu ik net begonnen ben met de bouw van een Mississippi boot. Er staan nu 3 afleveringen, een link naar de start is staat hieronder. Commentaar is altijd welkom. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ippi-boot.html Ad Bakker |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste Ad, Mooi schip. Strak gebouwd. Toevallig eens op je link geklikt. Maar alhoewel ik praktisch dagelijks op het forum kom kijken, moet ik bekennen dat ik zelden of nooit naar de weblogs kijk. En waarschijnlijk ben ik niet de enige. Had je meer commentaar verwacht, dan was het misschien zinvoller geweest om gewoon bij " Scheepsmodelbouw - Bouwverslagen " te posten. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
@ Jos. Bedankt voor je compliment. Van een "mede bouwer" betekent dat veel meer dan van iemand die "langs de kant staat". Wat betreft de keuze van de plaats van dit verslag heb je misschien gelijk. Toch blijf ik maar op de ingeslagen weg verder gaan. Wellicht dat jouw reactie en die van jacq. dit draadje nieuw leven inblaast en anderen tot een reactie brengen (altijd welkom!!!!) @jacq. Zo dacht ik er ook over toen ik hem eenmaal besteld had. Na de Amerigo Vespucci en de Victory is dit echt wat anders, maar zeker niet minder leuk. Binnenkort een vervolg op http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ippi-boot.html Ad Bakker Laatst gewijzigd door Ad Bakker; 25 maart 2009 om 09:49 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo @jos ik heb die doos bij shamrock zien liggen voor de rest een mooie boot en zeker iets dat je niet alle dagen ziet ook het bouwverslag kan ik smaken groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
@ Raf, ik heb nog twee bouwplannen van Mississippiboten liggen, maar eerst toch maar een paar andere projecten afwerken. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| | #7 (permalink) |
Ondertussen heb ik weer een vervolg geplaatst: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ippi-boot.html Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" Laatst gewijzigd door Ad Bakker; 25 maart 2009 om 09:48 |
| | |
| | #9 (permalink) |
Ik wil hier even melden dat ik zojuist weer een vervolg op de eerder genoemde weblog heb geplaatst: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ippi-boot.html Omdat ik begrepen heb dat de weblogs niet erg uitbundig bezocht worden, meld ik dat ook maar hier. Ik hoop dat daar geen bezwaar tegen is. Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Beste Ad, een echt monnikenwerk. Maar het ziet er wel schitterend uit. Zo te zien wordt het een echt juweel dat in geen enkel museum zou misstaan. Groetjes, Jos
| | |
| | #12 (permalink) |
@Brandaris en Kreeft/Jos, Bedankt voor de complimenten, ik blijf mijn best doen. Ondertussen heb ik nog wat aan het verslag toegevoegd, want bij het aftekenen van het tweede dek kwam ik voor een verrassing te staan..... Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #13 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | mississipiboot hallo ad hier nog eens een felicitatie van mij ,volg nog steeds je veslag vindt het geweldig. Ben ondertussen ook aan de mississipi begonnen maar dan het kleinere model van artesania deze is maar een goede 60cm. en voor mij is deze groot genoeg (kwestie van plaats) ondertussen werk ik ook nog steeds aan de cux 87 zodat ik eens kan afwissellen. Blijf ezeker uw verslag volgen. Groetjes jacq. @jacq. Leuk dat je ook aan een Mississippi boot begonnen bent. Het zou leuk zijn ervaringen uit te wisselen. De grootte zegt niets over hoe mooi zo'n model is. De laatste tijd schijn ik op grote boten te vallen, maar dat ligt misschien wel aan de grofheid van mijn handen. ik ga trouwens ook ruimte problemen krijgen, misschien toch maar aan scheepjes in een fles gaan denken, lege flessen genoeg... Groet, Ad Bakker
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: brasschaat Leeftijd: 58
|
hey ad,heb nog niet veel gedaan aan de mississipi enkel nog maar de romp en het eerste dek als ik wat verder ben zal ik zeker eens wat foto's doorsturen,en wat tips uitwissellen betreft denk ik dat ik er meer van u zal kunnen gebruiken als omgekeerd!! grt jacq. |
| | |
| | #15 (permalink) |
Beste Jacq. Niet te bescheiden, de romp is ook al een hele klus. Wat betreft tips, als eerste wil ik je waarschuwen met plaatsing van de volgende dekken. Alles staat met elkaar in verbinding, dus voor je een dek definitief vastzet: controleren, controleren en nog eens controleren. Daarbij zo veel mogelijk een aantal stappen vooruitdenken. Ik weet niet hoe het met de handleiding van Artesania zit, maar die van Mantua is "bagger". Zelfs de zogenaamde 1:1 tekeningen kloppen niet, en de volgorde is soms niet logisch. In de handleiding gaan ze bijv. de trappen pas monteren als alle dekken geplaatst zijn. Dat is vreselijk onhandig, zeker voor de leuningen. Als alle dekken geplaatst zijn kan je er erg moeilijk meer bij. Ik plaats daarom de trappen zodra de omgeving daarvoor klaar is. Ik kom daarop in mijn volgende verslag (ik denk morgen of overmorgen) op terug. Succes verder, Ad Bakker
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |