![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #123 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
6v loodaccu. In de Heuss waren dat meen ik 2x 6v parallel. In de Heuss is er dat speciale kuipje in de styroporromp mee gevormd. Voor de (toen?) gangbare maten van Varta. Je kan de boot overigens even ballasten in de badkuip tot de waterlijn, om te testen hoe zwaar je accu mag wegen. De Bermpohl is immers een flink stuk groter. De locatie van de accu is eveneens anders dan bij de bermpohl. Het voordeel van een NiMh accu is dat je meer amperes bij een zelfde gewicht kan meenemen, daarmee langere vaartijd. Wel iets duurdere accu. Hoewel als je de losse cellen slim inkoopt (eBay Duitsland), kunnen die kosten enorm meevallen. Spreek (ernstig) uit ervaring. |
| | |
| | #124 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
De dame kan met gemak een 12 volt 7 ah accu en een 6 volt 3 ah accu aan. Dan ligt ze prima op de waterlijn en heb je meteen de ballast aan boord. NiMh raadt ik af omdat de opbouw van de Bermpohl erg hoog is en daarmee heeft de boot makkelijk de neiging tot schommelen.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| | #125 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 januari 2005 Locatie: Schiedam
| Citaat:
| |
| | |
| | #127 (permalink) |
|
Ja, moet ik dan alleen even voor je maken want daar heb ik destijds geen foto's van genomen. Hier alvast wat foto's van de buitenkant, genomen in Madurodam. Daar komt ie pas echt tot zijn recht, alles schaal 1:25! Zal van de week even wat foto's voor je maken. ![]() ![]()
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| | #128 (permalink) |
|
Nou... dat heeft dus even geduurd voordat de dame van de plank af is gekomen. Hierbij een foto van de indeling bij mij. ![]() 6V 3Ah voorin, hierachter de 12V 7 Ah en daarachter de hoofdmotor. Ontvanger en regelaar hangt tegen de binnenkant van de romp om vocht te mijden. Ze staat te koop overigens, zie te koop vaartuigen..
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |