![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2005 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 51
|
Hr bakker, Ben het met U eens. Geeft me veel voldoening een model bouwen. Heb ook veel plezier in het bouwen van de opbouw en in de 2 bouwplaten die ik gebouwd heb. Zal als dit project klaar is een kleiner model gaan maken dat weet ik wel maar nog niet welke. Wel iets van een sleper. |
| | |
| | #92 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
Zeker een romp van polyester is moeilijk en irritant, het jeukt, stinkt, en plakt. Dat is toch zeker GEEEEEN hobby van mij. houtwerk vind ik machtig mooi! gr. Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #95 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Kapelle Leeftijd: 15
|
Hoe staat het nu met de bouw ervoor? Het word een schitterend model! Gr. David ps. Even leuk om te weten, die Ievoli Black van de kustwacht die u ''ontworpen'' heeft word nu verkocht! hier een plaatje en wat info: 14 februari Nieuw van JSC, met Nederlandse tekst: de Ievoli Black, het nieuwe schip van de Kustwacht in Den Helder. Geleased van een Italiaanse rederij, vandaar de ongewone naam. Ga voor veel prachtige foto's naar Ievoli Black, in Plaatjes Google. Ook nieuw van JSC: bij een aantal van hun modellen zijn nu ook lasergesneden houten dekken beschikbaar. O.a. bij de Elbe / Clyde 1:200, bij de Pieter en bij de Zwarte Zee 1:200. Zie pagina Koopvaardij.
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com |
| | |
| | #96 (permalink) |
|
Hallo mensen, Na een lange afwezigheid is ie er weer. Er is de laatste tijd veel gebeurd, naast last van tennisarm etc. Heb de opmerking gevild vogelbekdier tot me genomen en daar wat mee gedaan. Heb in duitsland een romp laten bouwen welke vorige week binnen kwam. Was in de tussentijd ook begonnen om mn dekhuis te veranderen. Ben bezig deze nu van plastic te maken. zie hier wat foto's van de laatste weken. en om te kijken hoe of wat deze................... kunnen nu weer verder gaan. |
| | |
| | #97 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Leeftijd: 52
|
Nu wordt het interessant, nu de romp zo mooi is gaat de kwaliteit van de rest ook weer naar boven (anders steek het zo af) met als resultaat...een uniek en mooi model, en een nieuwe modelbouwer er bij! Succes! Hawser |
| | |
| | #98 (permalink) |
|
Ha die hawser, Ha dat vond ik ook. Had romp in bestelling en door bedrijfsongeval van de bouwer duurde het lang, en had toen zoiets van ga bovenbouw ook meteen maar aanpakken. Bedoeling is dat de stuurhut interrieur krijgt; en de rest eigenlijk niet. Krijgen de gewonen zwarte opplak ruitjes. Van de binnenzijde stuurhut heb ik foto's gekregen van Tsavliris. Maarrrrrrrrrrrrr. moet eerst nog 1 Ievoli Black afmaken voor 7 mei en daarna is deze jongen weer bezig met de Fotiy Krylov. dus nog even geduld. |
| | |
| | #99 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2011
| Citaat: Goede middag,kan je voor mij mischien,aan een beter zigt op de JOHN ROSS sleper geraken,heb de romp en planning,maar had graag foto's gehad heb al gezocht op internet niet veel 1 foto. Mischien kunnen julie in nederland me helpen. walter uit belgie. |
| | |
| | #100 (permalink) |
|
Zo mensen daar is ie dan weer. Heb zaterdag op de Wijsmuller/Svitzer reunie het laatste modelletje van de Ievoli Black overhandigd aan de kapitein welke daar met de Ievoli Black aanwezig was. Zoals ik al in vorig verslag zei, gaan we weer de draad oppakken met de Fotiy Krylov. Heb wel een paar vraagjes. 1 de romp zijn 2 hard plastik, delen welke tegen elkaar zijn gelijmd. zitten wat deukjes/oneffenheden in kan ik deze plamuren om romp glad te krijgen? 2 Is dit spul makkelijk om te snijden? moet namelijk achterschip/werkdek eruit snijden.vraag dit liever eerst voor ik het ga verpesten Verder heb ik van een modelbouwer op een duitse site, een romp gekregen voor een Kamov helicopter welke bij de Russische marine wordt gebruikt. Hier gaan we dus ook mee aan de slag. |
| | |
| | #105 (permalink) |
|
Zo vandaag weer bezig geweest met de schroeven plaatsen. Eerst een malletje gemaakt en uit getekend en toen uitgezaagd. Heb om de assen een vierkant profiel geplaatst en deze aan beide zijde dichtgemaakt met schnell spachtel. Dat er vierkantprofiel om mn schroefas zit heeft te maken met een steun welke daar moet komen. Heb nu van papier een malletje gemaakt welke morgen van plastik wordt vervangen. de straalbuizen heb ik verlengt door een 1cm rand van pvc buis . er zijn nu motorsteunen besteld maar we kunnen morgen boegschroef inbouwen Laatst gewijzigd door kappie; 21 maart 2012 om 09:16 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |