![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juli 2005 Locatie: voorhout Leeftijd: 23
|
De waveney klasse reddingsboot is voor lange tijd in dienst geweest van de Engelse reddingmaatschappij, de RNLI. Tegenwoordig zijn de reddingsboten vervangen door modernere types zoals de trent klasse. Het orgineel: ![]() ![]() In dit draadje ga ik het bouwverslag van bijhouden van dit bootje wat ik een tijdje geleden gekocht heb. En door andere modellen even in de koelkast heeft gestaan. De versie die ik ga maken is de 44-001, deze is op verschillende punten net even wat anders als de orginele RNLI versie. Het is een beetje een mix van de RNLI en US coastguard versies. En er zijn veel mooie heldere fotos van beschikbaar. Er is al wat werk aan verricht, zoals het uitsnijden van de romp en het plaatsen van de motorsteun en schroefassen. De schroefassen hebben nogal wat problemen geleverd, billing boats levert namelijk messing buisjes waar je aan elke kan een soort lager in moet aanbrengen. Dit ging echter zo slecht dat ik besloten heb om de kwalitatief veel betere graupner assen te plaatsen. Ook zijn de roerkoningen geplaatst. ![]() ![]() Zoals op onderstaande foto te zien is het standaard roer veel kleiner dan het in werkelijkheid hoort te zijn. Ook is de vorm niet geheel correct. ![]() ![]() Nog wat fotos van de inhoud van de kit: ![]() ![]() ![]() Door het formaat van dit model ga ik weer werken met lipo accu's, het vermogen ten opzichte van het gewicht is me namelijk erg goed bevallen. Ook ga ik proberen het een en ander aan verlichting aan te brengen. Gr robin Edit: gebruikte info en en foto's komen van: http://www.44mlb.com/
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys Laatst gewijzigd door robin rozendaal; 27 mei 2009 om 13:09 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Petten Leeftijd: 21
|
Ik ga deze volgen vind het namelijk een zeer interessante kit. Ik was er een tijdje in geïnteresseerd. Alleen ik ben niet zown kunstof mannetje. Dus ik volg met grote interesse!
__________________ Gr, Koen Geniet! Maar drink met mate! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2008 Locatie: aerdenhout Leeftijd: 18
|
Hoi robin, Leuk dat je hem ook aan het bouwen bent. Ik ben er momenteel ook mee bezig om deze te bouwen voor een kennis. welke regelaar gebruik jij er voor? Jij zal hem eerder klaar hebben dan mij maar ik hobbel er wel achter aan. ik blijf hem volgen tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Leuk, een nieuw project, zeker omdat er bij mij op de club op dit moment ook iemand mee bezig is. Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
haha wie zal dat zijn ![]() tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hoi robin, Waarom gebruik je niet kleine losse nicd oplaadbare cellen heb ze zelf er ook in liggen en met regelaar ontvanger en servo erin ligt zij nog steeds te hoog op het water hoor tim
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Tim, de regelaar is nog niet gevonden. Misschien een modelcraft 380. Zoals al te lezen is vind ik de verhouding vermogen/gewicht gewoon prettig van lipo's. Bovendien nemen ze gewoon minder ruimte in. Jou vraag met betrekking tot de assen begrijp ik niet helemaal, heb je het hier over de aandrijfassen of over de assen van de roeren? Leest en gij zult vinden dat ik de aandrijfassen vervangen heb voor graupner exemplaren Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 september 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 35
| Als je dan toch nieuwe roeren maakt dan zou ik er gelijk balans roeren van maken, in plaats van enkelplaats roeren. Komt de manoeuvreerbaarheid zeker ten goede.
__________________ Groeten, Xander |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hoi robin, Oke bij mij zat er een tijdje een conrad regelaar in die je zelf in elkaar moest solderen. Maar die print werd snel heel erg heet. Moet nog een keer er naar kijken wat de oorzaak is ervan. Ik bedoelde de schroefassen ik gebruik gewoon de origineel van billingboats omdat deze er al in waren gelijmd. Maar weet jij hoever de lager er in de as zit omdat ik nu graag een nippeltje er op wil solderen zodat niet de as een keertje droogstaat. Maar neem jij een zware lipo dus met meer capaciteit of ga je voor eentje van ongeveer 600mah? tim
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hier is een plaatje van de ''lager'': ![]() Zoals te zien is zit deze er ongeveer 2.5 mm in. Als accu ga ik denk ik een 2s1p 1000mAh lipo plaatsen. Maar mocht ik nog wat anders willen bestellen in hongkong dan bestel ik er liever eentje met wat meer vermogen. Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys Laatst gewijzigd door robin rozendaal; 26 mei 2009 om 15:34 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Hoi robin, Raar want bij mij zitten ze er wel bijgeleverd maar zit er gewoon bussen in terwijl het echt de originele assen zijn. tim
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Tim, Wat zit er hier wel bijgeleverd? Want ik begrijp je vraag hier niet helemaal, dit is namelijk de bus die gebruikt wordt als standaard onderdeel van de as. Een foto maakt misschien wat meer duidelijk in jou geval. Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2008 Locatie: Pernis Leeftijd: 46
|
Hallo Robin, Leuk en interesant project, misschien dat je ook de radar werkend kan maken. Ik blijf het volgen. Volgens mij bedoelen jij en Tim hetzelfde, alleen jij noemt het lagers en Tim bussen. Bij mijn Frankrijk zaten ook deze askokers en aan de uiteinden zaten inderdaad de "lagers" cq. bussen. Groeten, Peter |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
De juiste benaming is dus glijlagers En het andere kogellagers
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Tijdelijk in Woubrugge Leeftijd: 31
|
dit zijn idd glij lagers danwel bussen. Het is eigenlijk allebei doordat het een messing bus is en het "lagert" het draaiende deel. Deze lagers worden dan ook vaak gebruikt bij moeilijk bereikbare delen die vrijveel gebruikt worden maar minder afhankelijk zijn voor speling die optreed dan veel gebruik door slijtage. das een beetje de simpele uitleg hierachter |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |