![]() |
| |
#16 (permalink)
|
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo dat plastieke dingetje heeft servoarm en op het roer een roerarm deze noemen ze gafelkopjes ![]() dit noemen ze (alleen duits)Gestängeanschluss ![]() en dit zijn de kogelkopjes ![]() deze laatste zijn speling vrij te monteren groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| |
#17 (permalink)
|
| Lid sinds: 28 januari 2008 Locatie: aerdenhout Leeftijd: 18
|
Hoi michael, Ik weet dat je ze er nog niet op hebt zitten maar je kan beste zoiets gebruiken voor je roeren ![]() Ik ga dit binnenkort ook toepassen omdat dit sterker is als er een grote kracht op staat. Je hebt weinig spelling en is enorm sterk vergeleken met met gebogen draad over de roer hevels. dit is het principe als de laatste die raf liet zien. tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| |
#19 (permalink)
|
| Guest
|
Zo, wegens tijdsgebrek gaat het allemaal iets langzamer dan geplanned, gelukkig heb ik na m'n tentamen van woensdag en m'n project voor het einde van de week geen school gerelateerde zaken meer en kan ik dus lekker m'n gang gaan in m'n vrije uurtjes. Heb wel afgelopen week zo'n beetje alle elektronica in de boot gelegd en het werkt goed allemaal! Heb tevens besloten om meteen maar de waterpomp in te bouwen omdat het achteraf toch niet zo handig zou zijn en deze werkt boven verwachting goed, de hele badkamer was nat Vroeg me alleen af of het normaal is dat deze vrij veel lawaai maakt? ![]() De antenne blijft uiteraard niet zo liggen en ik moet de draden nog even netjes bij elkaar binden enzo... |
|
| |
#20 (permalink)
|
|
Hoi michael, Die graupner bluspompjes zijn tandrad motoren en maken net als bij mij gewoon herrie dat is wel jammer hoor tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| |
#21 (permalink)
|
| Lid sinds: 16 november 2005 Locatie: Stabroek (Antwerpen) Leeftijd: 21
|
Ja, je hebt je pomp rechtstreeks op je spant gemonteert. Niet moeilijk dat het zo veel lawaai maakt. Op deze manier gaat je hele romp meevibreren met de pomp en wordt het dus een klankkast. In mijn Amsterdam gebruik ik een membraanpomp (die ook veel lawaai maakt) en ik heb deze op een schuimrubber gemonteerd. In een dikke schuimrubber de vorm van de pomp voor ongeveer half de dikte uitgesneden en deze hou ik dan daarin met een spanband. Het maakt nog altijd lawaai maar al veel minder.
__________________ Een sleper zonder sleep is als een Café zonder bier. |
| | |
| |
#22 (permalink)
| ||||||
| Guest
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
| ||||||
|
| |
#23 (permalink)
|
|
hoi michael, ik zie het ja van die blauwe print! Ik bedoelde met de antenne. Dat als je de zender aan zet zonder dat je antenne op je zender vastgeschroef is dat je dan de eindtrap(zendgedeelte) op kan blazen. Ik zou persoonlijk de roerservo zo ver mogelijk naar achter doen. Zo kan je draad minder buigen en is dus beter en sterker. ik zou wel even je accu´s zekeren! zal je toch een keer beschermen tegen kortsluiting. Wat voor accu´s zijn het 6 of 12 volt en hoeveel A? tim
| | |
| |
#25 (permalink)
|
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Bij oudere typen zenders is het inderdaad zo dat je de kans liep de eindtrap van je zender op te blazen, als je de antenne er niet op had staan. Hoe dat bij de nieuwe(re) zenders is... Ik weet het niet zeker, maar de kans dát het gebeurd is kleiner geworden. Als je het zeker wil weten: vraag Corrien. (Jan van M) Is vaak op het elektronicadeel te vinden, óf op de Modelbouwberg. Of ín de Wok-Inn (Tafel 4) óf boven de Wok-Inn, 1e verdieping, daar waar de kluis met de contractjes staat... Maar waarom zou je je antenne er af halen...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| |
#26 (permalink)
| ||
| Guest
| Citaat:
Citaat:
| ||
|
| |
#27 (permalink)
|
|
Hoi roel, bedankt alvast voor je denkwerk tim
| | |
| |
#28 (permalink)
|
| Guest
|
Ok, nog even kort over het plaatsen van een zekering in de boot. Ik heb even rondgezocht op het forum en daar worden een aantal mogelijkheden gegeven, zoals het plaatsen van 1 zekering voor alles, maar ook per regelaar (er zitten er dus 2 in). Wat zou hier de beste optie zijn? Tevens kon ik dus niet iets vinden over het amperage dat de zekering moet hebben, behalve dan dat je dat gewoon zelf moet uitproberen. Maar waar zal ik beginnen dan? Bij de motoren staat het volgende: - idle-current drain: 1A - current drain at max. efficiency: 7A - Blocking-current drain: 40A De regelaar geeft de volgende info: - permanent current: 50A forward / 20A backwards (ik bedenk me net dat ik hier helemaal geen rekening mee gehouden heb met aansluiten, dat moet ik nog maar eens gaan checken dan) |
|
| |
#29 (permalink)
|
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Ik zou elke regelaar apart op 10A zekeren. Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| |
#30 (permalink)
| |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Bij mijn is het zo :achteruit dan brand de led knipperend. En bij vooruit konstant. Dus als je led knipperent brand en je motor draaid dan voor uit. Moet je motordraden even verwisselen. Want anders vind je regelaar dat niet leuk. En zal je belonen met een (flink) fikkie denk ik. mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 17 juni 2009 om 15:07 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |