![]() |
| |
#1 (permalink)
|
| Guest
|
Hey allen, Ik zal mezelf eerst even voorstellen! Ik ben Michael, 23 jaartjes oud en sinds kort weer helemaal verslaafd aan modelbouw. Ik ben 2 maandjes geleden begonnen met een MicroMagic zeilbootje en dat beviel enorm goed. Nu heb ik besloten om een elektrisch bootje erbij te nemen, dit moest geen snelheidsmonster zijn, maar ook geen bootje wat ik alleen leuk zou vinden op een modelbotendag. Het moest dus een bootje worden dat er mooi uitziet en wat leuk was om mee te varen. Ik heb toen besloten om een Graupner Bremen 9 te kopen omdat ik dit een mooie boot vond en ik ben daar een paar dagen geleden aan begonnen. Het prille begin ![]() ![]() Uiteraard ging het meteen fout en is er iets verlijmd dat helemaal niet verlijmd moest worden. Het gaat om het rubber o-ringetje tussen het roer en de boot. ![]() Bij het loshalen is die dus kapot gegaan en nu heb ik dus een ringetje te weinig. Het is een ringtje met een doorsnee van 3mm en een dikte van 1mm. Deze kunnen ze in Bloemendaal niet leveren, en ik vroeg me af of iemand anders een goede plek weet om zoiets te halen? Daarnaast vroeg ik me ook af waar deze ringetjes voor dienen, want echt water afsluitend is het niet volgens mij. Ik zal proberen zo veel mogelijk foto's te maken van de bouw en deze hier te plaatsen. PS. Als iemand nog leuke ideeën heeft voor de kleurstelling voor de boot, dan hoor ik dat ook graag! |
|
| |
#2 (permalink)
|
|
Ziet er al goed uit. Eerst alles goed bestuderen op het plan, en al eens passen. Als laatste pas gaan lijmen. Pas als 200% zeker ben kan je de lijm nemen. De meeste modelbouwzaken hebben deze normaal gezien wel. Deze worden ook veel gebruikt in schokdempers bij rc autos. Misschien eens kijken in die afdeling.
__________________ Graupner: 47G Robbe: Paula III, Dolly => Mbv Member | |
| | |
| |
#3 (permalink)
|
| Lid sinds: 28 januari 2008 Locatie: aerdenhout Leeftijd: 18
|
hoi
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html Laatst gewijzigd door tim elfering; 6 juni 2009 om 17:03 Reden: winkel bespreking |
| | |
| |
#4 (permalink)
| |||||
| Guest
|
Hey Tim! [edit dobje winkel bespreking] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals bedankt voor je antwoorden en adviezen, aangezien ik nog niet zo lang bezig ben met RC en modelbouw waardeer ik dat enorm! Laatst gewijzigd door dobje; 5 juni 2009 om 21:42 Reden: Winkel bespreking. | |||||
|
| |
#5 (permalink)
|
|
hoi
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html Laatst gewijzigd door tim elfering; 6 juni 2009 om 17:03 Reden: winkel bespreking |
| | |
| |
#6 (permalink)
|
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Verwijderd... niet meer relevant. Edit Roel: Ik zie dat het rapportje werkt... Dank Dob.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." Laatst gewijzigd door Roel van Essen; 16 juni 2009 om 16:13 |
| | |
| |
#7 (permalink)
|
| Lid sinds: 4 oktober 2006 Locatie: Brummen Leeftijd: 43
| // 3 discussies aangepast ivm winkel besprekingen, eigenaren van de topics zijn via PB ook op hoogte gebracht. Dobje [MOD] Edit dobje : Inderdaad Roel, eventueel advies via PB doen.
__________________ Trex 450 sport,Outrage Velocity 50N FBL Vbar, Outrage G550 Pro Fbl SK720, Outrage Velocity 90 FBL CGY750. Futaba T12 FG 2.4 & 35Mhz , 6Ex 2.4. Junior-S, EZ*, Discus 2ct Laatst gewijzigd door dobje; 5 juni 2009 om 21:56 |
| | |
| |
#8 (permalink)
|
|
Hoi roel, Ik bedoel dat je je boot vast houd en oplet dat het er niet over heen gaat. Ik vind het persoonlijk raar dat het verwijdert wordt maar ja. Ik heb die dingen van de zekeringen VAN JOUW hoor. Jij hebt dit zo verteld waardoor ik het weer precies zo door omdat ik zelf er goede ervaring mee heb. Ik ga michael alleen pb antwoorden want dit vind ik gewoon belachelijk dat dit verwijdert word. Ik zal hier dan ook niet meer posten. @michael, Ik blijf je gewoon mailen en helpen maar niet zo. Ik hoorde dat je flink inkopen hebt gedaan wat ik had verteld van haarlem. Ik hoop dat je nog verder gaat in dit topic wat ik wel blijf lezen alleen niet zal posten. tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| |
#9 (permalink)
|
| Lid sinds: 23 september 2007 Leeftijd: 52
|
Jongen, niet zo'n kort lontje Je moet even goed lezen wat Roel (al dan niet pedagogisch) probeert duidelijk te maken, je kan niet alleen afgaan wat op de accu staat, het hangt er van af hoe hij gekoppeld is want dat kan veel meer amperage opleveren. Verder is "not done" kritiek te leveren op winkeliers, ze kunnen ook wel eens een "bad day" hebben.....dus kom op en laat je van je positieve kant altijd horen grt Hawser |
| | |
| |
#10 (permalink)
| |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
M.b.t. dat accu-advies: Laat me even zien waar ik dat geschreven heb... M.b.t. de winkelbesprekingen: staat duidelijk in de forumregels. Kort geleden is er in het café een topicje over geweest waarin de zaken duidelijk uiteen zijn gezet: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...prekingen.html Geloof me: dit is niet belachelijk!
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| |
#11 (permalink)
|
|
Hallo, Ik was ze wel een beetje aan het zwart maken dat geef ik toe. Maar ik ken betere winkels zullen we het daar bij houden en verder gaan met de bremen 9? Ja ik weet het soms wordt ik te snel kwaad @ michael, Wat heb je allemaal gekocht? Ik hoorde dat je heel wat had meegenomen. Kijk wel uit dat er geen water in je boot komt tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| |
#12 (permalink)
|
| Guest
|
Wow, zullen we het inderdaad we even gezellig houden in dit topic! Vanaf nu geen negatieve winkelbesprekingen meer hier, alleen nog positieve (dat mag wel neem ik aan?) // MOD EDIT, Geen winkelbesprekingen Dobje MOD // Ben gisteren weer een klein beetje verder gegaan met de boot, heb de motoren erin gehangen, de schroeven erop gezet en de roeren geplaatst. ![]() ![]() Daarna maar even gechecked op waterdichtheid en hij blijft drijven hoor! ![]() Nu moet ik eerst weer wat kleine dingetjes hebben, servohouder bijvoorbeeld en dan snel weer verder werken! Laatst gewijzigd door dobje; 9 juni 2009 om 09:51 |
|
| |
#13 (permalink)
|
|
Hoi michael, Ziet er al leuk uit tim
| | |
| |
#14 (permalink)
|
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo vergeet niet het hout te vernissen best met G4 maar om daar een hele bus voor te moeten kopen lijkt me wat gek dus lekker vernis en niet zuinig op zijn voor de rest wat die o ringetjes betreft je schroef duwt water naar achter en dat perst zich tussen je roer en de romp omhoog want het kan daar niet weg en dan wil het gebeuren dat het langs de roerkoning (roer as) naar boven wordt geperst en zo in je boot gaat lekken beetje vet er aan en een oringetje zijn voldoende om dit tegen te gaan neem ofwel een kwiklink of zo een bolkopjes (kogelkopjes)om je roeren aan te sluiten het kost wat meer maar het is speling vrij en veel sterker dan het plooien van het stangetje groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| |
#15 (permalink)
| |
| Guest
| Citaat:
Ik snap dat dit een beetje een onduidelijke uitleg is, maar over een dag of 2 zullen jullie het wel zien. Er wordt in ieder geval geen gebruik gemaakt van staaldraad. De lijm die ik gebruik is inderdaad Bison Kombi Power, vond hem zelf beter dan de UHU variant, omdat hij langer te bewerken is. Raf, bedankt voor je uitleg van die o-ringetjes! En volgens mij zij het inderdaad kogelkopjes die ik bedoel hierboven. Gebruik dezelfde manier ook in m'n Micro Magic voor het roer en ben daar tevreden over. Laatst gewijzigd door MichaelNL; 8 juni 2009 om 19:49 Reden: Lijm er even bij vemeld | |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |