![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 juni 2009 Locatie: Breda Leeftijd: 30
|
Hoi! Hierbij het voorstel rondje: Ik ben Remco, 28 jaar (althans, vanaf aanstaande vrijdag) en woon in Breda. Ben al mijn hele leven aan het modelbouwen. Begonnen met kleine statische vliegtuigjes en bootjes (vooral mijn moeder vond al dat kleine grut erg prettig om af te stoffen ) Uiteindelijk een RC boot gekocht omdat mijn vader al een vloot had liggen. Hij heeft op dit ogenblik de Smit Rotterdam van BillingBoats en de Norderney van Robbe (inclusief het kleine rode monster achterop) Ik was dus besmet en heb de Robbe Dolly gekocht als beginnersding. Vaart prima, ziet er niet uit, maar was een goed leerproces. Hierna heb ik de San Diego gekocht. Ik ben er mee begonnen, maar ben helaas tegen mijn inmiddels vrouw aangelopen. Die wist de aandacht dusdanig op te eisen dat de bootjes stof konden happen Ok, verder met de orde het forum. Even een kleine repost vanuit het verf-deel: Citaat:
Omdat ik het wel leuk vind om mijn belevenissen op te notuleren heb ik bij deze een bouw-topic geopend. Ik zal vanavond een paar foto's plaatsen hoe ze er nu bij ligt. (in veeeel stukjes) Uiteraard zijn tips over bovenstaande welkom
__________________ m.v.g. Remco Laatst gewijzigd door Reley; 22 juni 2009 om 14:03 Reden: Toevoeging... | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 6 februari 2004 Locatie: Prinsenbeek Leeftijd: 63
|
Dag Remco, da's toevallig! Ik heb afgelopen donderdag de San Diego, de beslagset en de motoren besteld bij Conrad. Gisteren al ontvangen. De bouwbeschrijving doorgelezen en vandaag begonnen. Ik heb de randen van de romp en het dek uitgesneden en afgewerkt, de dekopeningen en het luik uitgesneden en de spiegelversterking gelijmd. Duidelijk is wel dat je niet de bouwbeschrijving blind moet volgen, want dat geeft problemen: romp en dek verlijmen terwijl je nog van alles moet aanbrengen in de romp is niet verstandig. Daar houden we dus rekening mee. Op Marktplaats staat een San Diego te koop die gespoten is in two-tone: zwart en zilver. Afgewerkt met clearcoat. Ziet er volgens mij heel apart uit, maar of dat is wat je zoekt? Tot slot: ik woon in Prinsenbeek en ben lid van MBV Het Stormanker. We varen in de Wilhelminavijver. Meer informatie: ga naar Google, tik Stormanker in en klik op de bovenste link. Ik ben webmaster van de site. Groet, Kees.
__________________ Je bent nooit te oud om te leren. Ik dus zeker niet! http://www.mbvhetstormanker.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Kijk, das nou leuk.. Zelf ben ik afgelopen dinsdag op een demo geweest van het Stormanker in het zwembad in raamsdonk.. Helaas staat de San Diego weer voor een week of 2 stil i.v.m. een examen. Hierna ga ik helemaal los
__________________ m.v.g. Remco |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
[QUOTE=Reley;1291412]Hoi! Hierna heb ik de San Diego gekocht. Ik ben er mee begonnen, maar ben helaas tegen mijn inmiddels vrouw aangelopen. Die wist de aandacht dusdanig op te eisen dat de bootjes stof konden happen En dat zal jij best erg gevonden hebben denk ik. Zielepoot mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 6 februari 2004 Locatie: Prinsenbeek Leeftijd: 63
|
Beste mensen, de San Diego heeft standaard geen jet-aandrijvingen, maar Z-drives. En die hebben echt schroeven. Met wat fantasie, de nodige aanpassingen en heel wat grotere uitgaven zijn jets ook mogelijk. Groet, Kees. NB. Frederik: bij ons bij het Stormanker zeggen enkele seniorleden (ook dik in de 70, eentje al 80) > "Hoe ouwer, hoe gekker". Met een hele dikke knipoog natuurlijk!
__________________ Je bent nooit te oud om te leren. Ik dus zeker niet! http://www.mbvhetstormanker.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Update: Ik ben inmiddels bezig om alle verf van de romp te verwijderen. Ik was fanatiek begonnen met schuurpapier, tot ik de tip kreeg om even de Blokker/Albert Heijn/Marskramer binnen te wandelen en daar het schoonmaakmiddel 'Blue Wonder' te halen. En daar de boot in te leggen. Vanwege het formaat van de boot doe ik hem in lappen wikkelen en daar het goedje overheen gooien. Na wat testen op een klein stukje blijkt het inderdaad een wonder middel. Alle verf op de ABS romp laat los en je kan het er bijna afvegen. En het ABS heeft er geen last van. Dus in plaats van stof happen ben ik de laatste dagen alleen bezig met schoonmaakmiddel wat ook nog prettiger ruikt dan schuurpapier
__________________ m.v.g. Remco |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |