![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 11 maart 2009 Leeftijd: 25
|
@ Bert, Die van jou had ik een aantal maanden geleden inderdaad voorbij zien komen. Ziet er echt wel mooi uit. Maar 14 verschillende tankjes. Das wel erg veel. Wat voor pompjes heb je dan gebruikt en waar laat je ze. Mijn boot wordt dan dus de laatste versie. Er zijn dan al weer drie MS3 op het forum. Het speciale gaat der dan wel een beetje af zo. Heb de eerste plank gekocht nu. Nu nog een figuurzaagmachine want die hadden ze niet op voorraad. Van het weekend dan beginnen met het zagen van de spanten. Tegen die tijd dan ook de eerste bouwfoto's. Groeten Harold |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2005 Locatie: Rozenburg Leeftijd: 34
|
Is inderdaad mogelijk, maar dan heb je wel weer afsluiters nodig die je voor de boegschroef plaatst. Veel pompjes laten niks lopen als ze uitstaan, een boegschroef is gewoon een gat als hij uitstaat. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Guest
|
hallo twinturbo mijn buurjongen (joostt) wou hem ook maken samen met mij en mij opa en zij vader. maar omdat er iemand hem dat heeft afgeraden gaat dat volgendjaar beginnen dan bouwen hem op school die van ons word ook 1:100 groeten mr hoi ps als je de tekening nodig hebt ik heb ze nog wel |
|
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 1 september 2008 Leeftijd: 70
|
Beste twinturbo; Ik gebruik twee pompjes een voor stuurboord en een voor bakboord het zijn tandwielpompjes van de frima Kavan 1,8 ltr/min bij 3,5 bar deze zijn geplaatst in het voorschip met 4 aanzuigleidingen. Deze kunnen zowel zuigen als persen. Verder heb een bielzenpomp geplaatst in de machinekamer welke werkt op waterniveau. Waarom 7 tankjes aan stuurboord en 7 aan bakboord dit is een advies van een Dockwise expert i.v.b.stabiliteit tijdens het afzinken. Heb nu wat afsluiters geplaatst maar moet deze nog wel aansturen. groeten; bert300342 Laatst gewijzigd door bert300342; 10 juli 2009 om 19:26 Reden: plaats pompjes |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 11 maart 2009 Leeftijd: 25
|
Het is alweer een tijd geleden. Hoogtijd voor een update. Ben de afgelopen weken druk bezig geweest om de spanten uit te zagen. Het gaat allemaal niet zo snel als gehoopt want der moet af en toe toch nog wat gewerkt worden. Maar goed werk heeft tijd nodig dus we hebben geduld. Overigens moeten alle spanten nog op maat worden geschuurd want netjes zagen is een hele kunst. Alle spanten op een rij. ![]() Voorschip ontbreekt. De hele boel was omgevallen en kreeg het niet verder dan dit terug opgebouwd. ![]() Om de holtes te gaan bepalen heb ik de spanten allemaal op de tekening gezet. Ik wil zoveel tanks maken als mogelijk. Weet niet of er afsluiters zijn of dat elke tank zijn eigen pomp moet krijgen. Groeten Harold |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 2 augustus 2009 Locatie: belgie Leeftijd: 33
|
amai ,schonen boot.ik zeg altijd die mensen die die boten tekenen en uitrekenen dat dat serieuze geleerde knoppen moeten zijn waar wij als (normale) mens het verstand serieus tekort schiet,petje af !
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |