Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 8 juli 2009, 20:30   #1 (permalink)

Leeftijd: 25
Standaard Bouwverslag "Mighty Servant 3" 1:100

Hallo,

Ik ben nieuw in de modelbouwwereld. Ik ben 23 jaar en kom uit Sint Oedenrode. Ik studeer werktuigbouwkunde en ben daardoor in contact gekomen met de offshore wereld.
Het schip dat ik wil gaan bouwen is de Mighty Servant 3 van Dockwise. Dit schip heeft een dusdanige indruk op mij gemaakt dat ik perse deze wil gaan proberen te bouwen. Het schip is 2,5 jaar geleden gezonken en komt binnnenkort weer in de vaart. Via internet heb ik allerlei informatie gevonden en een hele zooi plaatjes. Hierbij wil ik dus een bouwverslag bijhouden.

Tekeningen heb ik van Hassemodel. Deze is in schaal 1:100. Het schip wordt daarmee 1,80 m lang en 40 cm breed. Ik heb de spanten al overgetrokken met aftrek van de huiddikte. Heb nu vakantie dus de bouw kan beginnen.

Morgen even hout halen en dan kan het zaagwerk beginnen.
Ik was van plan om voor de spanten 9 mm dik triplex te gaan gebruiken. De huid wordt dan van 3,6 mm triplex. Dit geheel moet dan in de epoxy worden gezet.
Om straks af te kunnen zinken wil ik ruitensproeierpompen gebruiken. Het nadeel is alleen dat deze niet zelf aanzuigend zijn.

Groeten Harold
twinturbo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 21:13   #2 (permalink)

Leeftijd: 24
Standaard

cool deze ga ik volgen.

houd er dan rekening mee dat je 2 pompjes nodig hebt(als je je model teminste terug wilt) eentje voor volpompen en een voor leegpompen.
verder zou je nog kunnen kijken naar van die kleine tafel fonteintjes die de action ook af en toe heeft staan( let wel op dat hij max 12volt is).

je bent nu ook van plan om 1 laag huid te nemen? je zou ook 2mm triplex kunnen nemen en daarvan dan een dubbele laag huis maken je hebt zo meer zekerheid op waterdichtheid, plus dat 2x 2mm buigzaamer is dan 1x 3,6mm.