![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2006 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 70
|
hallo adam de motoren zijn van het merk buhler?OP 6 volt is het toerental 1480 en op 12 volt 3030 En het wordt toch snaaraandrijving met 2 motoren.De schroeven heb ik als bij conrad besteld 5 en 6 cm kijken welke het beste gaat!!De assen blijven glijlagers als dat niet goed gaat kan ik ze heel makkelijk verwisselen voor kogellager assen maar zoals ik de heer van gent al schreef als de boot 5 uur water ziet per jaar dan is dat veel,en dat moeten die gewone assen toch wel kunnen hebben!!Nou ben ik toch ook wel nieuwsgierig hoeveel uur Uw boten in het water zijn? groeten water |
| | |
| | #62 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
| Citaat:
Mijn boten maken wel iets meer als 5 uur per jaar in het water. Er zijn dagen dat ze deze uren per dag maken Bij zo weinig uren als u maakt, zal het misschien wel los lopen, maar ik blijf er van overtuigd dat er kogellagers op zouden moeten, al was het alleen al maar voor de draaiweerstand. | |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo ik heb in de ache reeds een paar jaar die tandriemen zitten en er geen problemen mee gehad er zijn zo 4 boten gebouwd uit dezelfde romp 3 met kogellagers en eentje met bronze bussen deze boten varen heeeeeeeel veel perjaar en geen enkele heeft problemen met lagers of bussen het voordeel van de tandriemen is dat je ze juist niet als gek moet spannen een als riem gebruikte O ring moet je veel meer spannen dan een tandriem groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Lid sinds: 7 februari 2006 Locatie: Oostende - België Leeftijd: 51
|
Hey Walter, Onderstaande link kan misschien nog van pas komen. Eventjes tot beneden scrollen tot de bijdrage van Bluebell. 't Is wel de Navy-versie maar ik vermoed dat veel details wel hetzelfde zullen zijn. Lets see your old timey ships - RC Groups Grtz, A!H
__________________ "Loup garou à la graisse de ranoncule de mille tonnaires de Brest !" (Kpt. Haddock) |
| | |
| | #73 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2006 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 70
| YouTube - resolve mov hopelijk werkt de link voor het filmpje,en ik denk wel dat een gekogellagerde schroefas wel beter is want er komt wel veel spanning op de snaren!! tot de volgende keer walter |
| | |
| | #75 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
|
Ik heb ook 4 van dat soort regelaars van Conrad gehad, maar die werkte niet in combinatie met Futaba ontvangers. Corrien heeft daar iets met een weerstand gedaan, en toen werkte ze wel, maar het bleef "geklooi". Maar aan het filmpje te zien heb jij daar geen last van. Nog even wat anders, kan je de stuurstang niet anders maken? Nu krijg je naar beide kanten een verschillende roer uitslag. Dus een rechte roer hevel, en de afstand roerkoning - stang moet dan even groot zijn als de afstand hart servo - stang, waarbij de stang in de middenstand en 90 graden hoek maakt met de roerhevel, en met de servo hevel
__________________ Lid van de raad van bestuur Vaargroep M@ilLine. Member of IOS - Intern. OSV Society. Lid HMBC Laatst gewijzigd door Adam; 25 augustus 2009 om 17:04 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |