![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 juli 2009 Locatie: Venlo Leeftijd: 41
| Citaat:
Die zaten toch in de bouwdoos! Ik heb het voorste schot (motorophangging) weggefreesd en naar achteren geplaatst . ![]() Dus meer plaats.
__________________ Groet Herby. | |
| | |
| | #152 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Citaat:
Ja, ik dacht dat je dat wist, vandaar die keuze .... haha Een wedstrijd .... ben benieuwd! @ Herby, Bij mij drijven die 600 BB SP's twee 33mm speedschroeven aan met 1,4 spoed, Graupner carbon. Ik vaar met één 3300 mAh 7,2 volt accu die het bij continu volgas 15 minuten uithoud. Met normaal varen, zeg 50% vol 50% spelevaren, wordt dat snel 25 minuten. Uit die 15 minuten voor twee motoren haal ik dan een verbruik per motor van rond de 6,5 ampere. Volgas dus, en dat is best netjes voor het vermogen dat er uit komt. Ik zit met de MTB uit gewichtsoverwegingen aan één accu vast, bij de bredere Pliesieboten kun je waarschijnlijk meer accu's kwijt. De snelheid bij volgas is trouwens 18 km/H, echte kilometers gemeten met een radargun .... Zoals Roel af zei, een wedstrijdje zal uit moeten maken welke romp dan sneller is, zal elkaar niet veel ontlopen. Ik zit dan op schaalsnelheid, jullie er iets (als het niet flink is ..!) boven.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< | |
| | |
| | #153 (permalink) |
| Lid sinds: 14 juli 2009 Locatie: Venlo Leeftijd: 41
|
wedstrijd lex, Nee, daar word de boot te zwaar voor gebouwd en verkeede assen. Dan moet je net als Puffin doen, en dan ook de romplichter Ik bouw de mast ook om electronisch beweegbaar en radar draaiend, ook als de mast zakt/ de schijnwerper beweegt met het roer servo/ kopschroef 95 DB sirene en en en ......dus best zwaar. Dus jij hebt al gewonnen. ![]() En ik ...ik vaar nog steeds en nog steeds
__________________ Groet Herby. |
| | |
| | #154 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 61
|
Zojuist mijn pakket ontvangen en zoals bij de meeste bouwers voorzien van de nodige beschadigingen scheur in kajuit railing afgebroken en nog enkele andere beschadigingen.Tevens ontbreekt bijna alle bevestigingsmateriaal. En zelf een bepekte handleiding is niet in de verpakking aanwezig. Hij wordt wel gebouwd als SPN19 met ligplaats Antwerpen. Reeds contact opgenomen met de scheepvaartpolitie om de nodige foto's te nemen op de boot zelf, en hiervoor ook reeds een bevestigend antwoord verkregen.
__________________ Mvg Frank BOTEN: Pegasus III, Happy Hunter, Politieboot SPN19 Maersk Anglia(werf) |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Tijdelijk in Woubrugge Leeftijd: 31
|
uhm.. Dat extra rode licht is het "gevaarlijke stoffen" licht waarschijnlijk (verpompen van olieën) er bestaat in het BPR niet zoiets als een loods licht en in het BVA al helemaal niet. Zie dit draadje maar eens door http://www.modelbouwforum.nl/forums/...rlichting.html hier staan een aantal links end in wat betreft scheepsverlichting |
| | |
| | #156 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
@Herby: Ja, zaten inderdaad in de doos. M.b.t. dat motorspant: Ik heb het eruit moeten breken (Ging vrij makkelijk aangezien een van de ingelijmde steuntjes al verschwunden was... ) omdat de motoren niet in de uitgefreesde gaten pasten. Maar: ik zet het wel weer op de oude plaats terug. Ben bang dat de boot anders teveel op haar "kont"(pardon) gaat hangen. Op de motorspant en de schroefasspant plaats ik een plaat waar de elektronica op komt te liggen. De accu's komen óf onder die plaat, tussen de tussenassen in, óf voor het motorspant. Ligt een beetje aan het zwaartepunt.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| | #157 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Citaat:
@Roel, Speed 600 BB 12V is iets anders dan de BB SP uitoering, ander magneetmateriaal. Die 12V BB zijn wat tammer, maar ook zuiniger inderdaad. Voor jou prima denk ik! Is er een kans dat je haar zaterdag (proef)vaarklaar hebt? Kunnen we kijken
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< Laatst gewijzigd door Lex Verkuijl; 9 september 2009 om 09:03 | |
| | |
| | #158 (permalink) | |
En "snel" is in de modelbouw het equivalent van "niet goed"... Ik neem haar wel mee, kan ik in ieder geval kijken hoe ze in het water ligt.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| | #159 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Kampen, overijssel Leeftijd: 23
|
correct me if i'm wrong. maar is dit de huidige stand van zaken? ruben p59 roel rv162 pergotje p66 arnold p64 roelof ? maarten rws24 herby ? frank spn19 groet ruben Laatst gewijzigd door rubenbosman; 9 september 2009 om 18:18 |
| | |
| | #162 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2005 Locatie: Rozenburg Leeftijd: 34
| |
| | |
| | #163 (permalink) | |
Die mannen (en vrouwen!!) van de KM nemen het niet zo nauw met de regeltjes!
| | |
| | #165 (permalink) |
|
Zo, dreigende taal! Ben ik even blij met de duikboten, drie klaksons, dive, dive, dive ....
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |