![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
ik denk wel dat het goed te krijgen is met tandriemen, gewoon zo versteviggen dat het niet meer beweegt, maar in de Banckert lijkt me dit geen goed idee
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 april 2009 Locatie: Maasbracht Leeftijd: 23
|
neej idd, daar is het ook niet nodig om het te vertragen, In mijn schip zit me as wel vast genoeg moet dan denk ik wel het uitstekende deel inkorten om kromtrekken te voorkomen. Maar even over de banckerd en zijn evt motor, speed 500 is goed maar hij heeft veel toeren en relatief gezien weinig kracht. Maar in je sleepboot zou het zeker goed kunnen.
__________________ Mvg Stephan le Sage http://picasaweb.google.com/sjlesage en corstephanmodelbouw op youtube |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
ja geloof het wel, maar volgens mij hoef je hem niet te vertragen dit was alleen voor het binnenvaartschip, dat lijkt mij wel effe anders gr. Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2007 Locatie: Den Haag Leeftijd: 35
|
Hallo Jacco, Kijk ook eens naar deze motor: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Kost iets meer, maar voldoet aan vele wensen Je hoeft er nu geen grote accu in te leggen ! Een goede 7,2V (race)accu-pack voldoet al prima. Verder kan deze motor direct op je schroefas worden gezet, middels een koppeling uiteraard. Qua toerental zit het wel goed volgens mij. Deze motoren zijn meer op torqeu(kracht) gebaseerd en zullen daardoor minder snel stroom gaan vreten. Succes met de verdere bouw van dit mooie model. |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 25 augustus 2009 Leeftijd: 19
|
Gem. stroomverbruik: 2.4 A Afgiftevermogen: 32 W Max. draaimoment: 150 N mm Efficiëntie: 82 % Onbelast toerental: 6700 omw/min Nominalespanning: 7,2 V/= Voedingsspanning: 4,8 - 12 V/= Gewicht: 180 g dat gemiddelde stroom verbruik is neem ik aan per uur? dus als ik dan een accu van 2200mA heb kan ik max 1 uur varen toch? Groeten, Jacco |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2007 Locatie: Den Haag Leeftijd: 35
|
Hoi Jacco, Als je die accu puur voor de motor gebruikt wel inderdaad, anders zal het iets minder zijn. Meestal wordt de ontvanger en de stuurservo ook via de motor-regelaar gevoed (5V BEC voeding) Er zijn 7,2V accu's te verkrijgen met meer dan 4000mAh. Edit: O.a. hier: http://www.vapextech.nl/accupacks.htm Laatst gewijzigd door marten77; 23 september 2009 om 11:16 |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 25 augustus 2009 Leeftijd: 19
|
ik heb liever toch iets meer vaartijd, dus dan een kleine loodaccu? ik heb geen idee hoeveel gewicht hij aan kan dus moet dat ook maar eens een keer gaan uitzoeken. een paar kleine accu's ernaast kan toch ook wel voor ontvanger en servo's of is dat niet handig? Voedingsspanning: 4,8 - 12 V/= dan moet er toch een accu in van 12 volt en geen 7,2V zoals er bij staat..? ik heb gisteravond en vanochtend weer wat gebouwd en het dek ziet er nu zo uit: (niet alles zit nog vast anders is het zo moeilijk verven ![]() groeten, Jacco Laatst gewijzigd door jacco1992; 23 september 2009 om 13:16 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
4,8 - 12v betekent dat je minimaal 4,8v moet hebben en maximaal 12v, dus 7,2 mag ook maar met 12 volt is de motor het sterkst gr. Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen Laatst gewijzigd door _Hunter_; 23 september 2009 om 13:44 |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
12 volt verbruikt ook meer he, dus als je meer vaartijd wil, zou ik 6 volt nemen, heel veel modelbouwers varen met 6 volt, en voor dat scheepje is dat genoeg hoor, zeker met een goeie schroef gr. Jeroen
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
[QUOTE=Smit Hunter/Happy Hunter;1392751]12 volt verbruikt ook meer he, Zou je dat ook even kunnen uiteen zetten wat je daar schrijft Geloof je het zelf mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
naja het lijkt me niet zuiniger gr. Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen Laatst gewijzigd door _Hunter_; 23 september 2009 om 14:19 |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 22
|
Hallo Jacco, Ik heb zelf een Banckert. En daar heb ik een 12V/3,4Ah accu in liggen in combinatie met een Graupner speed 500E. Volgens vele zal deze motor veel te groot zijn, maar hij is wel zuinig! Om deze accu kwijt te kunnen moet je hem wel zo bouwen dat je het dek er af kan halen en dan past het precies Zo kan je er ruim 2 uur mee varen (als je niet constant vol gas vaart). Gr, Daan |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
| Citaat:
![]() In principe hangt vaartijd niet af van de spanning maar van het amperage wat een accu leveren kan. Grof gesteld gebruikt een motor op 6V twee maal zo veel stroom als een motor op 12V. Daarin tegen is een 6V-10A accu ongeveer net zo groot een zwaar als een 12V-5A, dus dat maakt niet zo veel uit qua vaartijd. Voordeel van op 12V varen is dat je regelaar wat "lichter" kan zijn (je hoeft tenslotte minder amperes te regelen) Persoonlijk zou ik kiezen voor 12V | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |