![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: Bedum Leeftijd: 18
|
Hier ga ik beginnen met het bouwverslag van het binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl (1:50) Afmeting van het schip Lengte: 110 meter Breedte: 11,47 meter Diepgang: 3,39 meter Holte: 4,25 Ik heb de spanten al uitgezaagd (foto's volgen later) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 april 2009 Locatie: Maasbracht Leeftijd: 23
|
Das een mooi schip, me oom en tante hebben er een keer een week meegevaren. Kan wel eens vragen of ze er toevallig foto's van hebben gemaakt. Altijd handig. Kom ik hem tegen dan knip ik ze zelf wel als ik aan boord ben. Succes ermee. Volg je. Leuk om er nog een schip bij te hebben op het forum. Heb je al eens eerder een schip e.d. gebouwd? ken je de mensen of hoe heb je de tekening geregeld?
__________________ Mvg Stephan le Sage http://picasaweb.google.com/sjlesage en corstephanmodelbouw op youtube |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
@Stephan le Sage ja ik heb alles een schip gebouwd naar eigen bouw, en ik heb die tekeningen bij het NVM weg en fotos zijn altijd welkom en hij ligt de 25 in westerbroek dus dan kan ik even kijken |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 april 2009 Locatie: Maasbracht Leeftijd: 23
|
Toevallig dat ik het weekend er nog een tekenig voor me vader heb besteld en zo ook bij binnenvaart gekeken maar ik kan er geen schip vinden van het tegenwoordige soort, (ouder als 1990 ongeveer) Is er nog verschil in tekening tussen niet leden en wel leden? Kan dat. Of zoek ik helemaal op de verkeerde plek op hun site?
__________________ Mvg Stephan le Sage http://picasaweb.google.com/sjlesage en corstephanmodelbouw op youtube |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
@Stephan le Sage volgens mij niet want die tekeningen van het NVM zijn van 1985 en het schip dat ik ga bouwen is van 2003 en daar zijn waarschijnlijk de zelfde tekening voor gebruikt. en voor die leden prijs volgens mij niet alleen goedkoper |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
apart ik kon geen schepen vinden wel hier en daar een tanker maar ook niet dat je zegt dat is behoorlijk nieuw. Heb je niet toevallig nog de link ervan? Heb net nog geprobeerd en bij zoeken gaf ie ze ook niet aan. we hebben het wel over dezelfde site toch he? NVM - Tekeningen
| | |
| | #10 (permalink) |
|
ik heb het over deze tekening Informatie NVM-tekening gevonden door bij zoeken :container. in te tikken en dan de laatste |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
hej kerel, dankjewel, Hoe komt die post eigenlijk binnen? zit dat in een enveloppe (lijkt me wel maarja jij heb er ervaring mee? Ik heb daar nooit eerder wat besteld. Is alles goed te zien op de tekening? want die plaatjes die erbij staan om te zien wat voor soort schip het is vind ik nooit zo heel duidelijk, de een wel de ander niet. Even heel wat anders het is niet die die Jeroen doorstuurde als foto, die is gemaakt in 2005 en bij de tekening op Nvm staat bouwjaar 1985, Maakt het nog niet uit, maar dan weet je dat je een ander model heb als het goed is als dat de foto aangeeft.
__________________ Mvg Stephan le Sage http://picasaweb.google.com/sjlesage en corstephanmodelbouw op youtube Laatst gewijzigd door Stephan le Sage; 23 september 2009 om 18:18 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
in een grote A4 envelop (ik had hem binnen 3 dagen in huis) en over de tekening zelf je krijgt een A1 (1:100) met daarop een bovenaanzicht van het schip en zijaanzicht en een detail plaatje van de voor en achterkant (motor,olie en enz) en een kwart A1 met daarop het spanten plan(een paar lijntjes zijn vervaagd maae je kan ze wel zien) ik maak er vanavond wel wat foto's van |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
hier bij het spanten plan (de grote tekening ligt nog bij mijn vader op kantoor dus die foto volgt later ![]() dit is het enigste onduidelijk op de tekening ![]() en hier de uit gezaagde spanten ![]() en hier de spanten van de spiegel gereed om uitgezaagd te worden Laatst gewijzigd door woujaco; 5 maart 2010 om 09:32 Reden: afbeelding verkleind |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Hoi Woujaco, zou je de foto's wat willen verkleinen naar 640 X 480 pixels voor somigen is het lastig met een langzame verbinding voor er een pagina is opgebouwd. en in de forum regelementen staat het ook dat de foto's niet groter mogen zijn !!!! groeten, Brandaris |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 28 november 2008 Leeftijd: 40
|
Hallo woujaco, De zoon van mijn buurman is mede eigenaar van de Eurotrans. Als je wil kan ik je wel met mijn buren in contact brengen, mijn buurvrouw heeft als hobby fotografie, zij het een heleboel foto's van het schip, volgens mij ook van de bouw. Ik weet zeker dat ze het erg leuk vinden dat je de Eurotrans gaat bouwen. Ik zal ze morgen wel even op de hoogte brengen. groeten, Dirk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |