![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Bedankt voor de info, hier heb ik wat aan. Het bevestigt inderdaad mijn intuïtieve idee dat een geschakelde beter is. Ook het feit dat ik dan niet voor extra elektronica hoef te gaan om de spanning super stabiel te maken staat me bijzonder aan. Ik hoef (als statische bouwer) weliswaar niet op het gewicht te letten, maar toch...... Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2007 Locatie: N-H Leeftijd: 25
|
Twee foto's van hoe het voor en achterdek er uit zien nu.. ![]() ![]() Nu nog even het middenstuk pas maken zodat hij precies in de boot past. Verlichting komt nog. In het bovenste plaatje zie je een beetje de gaten die ik gemaakt heb.
__________________ Revell RMS Titanic 1:400/ |
| | |
| | #48 (permalink) |
|
Ik ben vandaag wat verder gegaan met het maken van de houders van de LED's. Dit wordt het als goed is. De LED's zitten goed vast in de houten houders. Ëén LED naar achter één LED naar voren een pootje gaat naar de voorkant toe + en de ander aande achterkant -. . De LED"s zitten precies in het midden van de breedte van alle patrijspoort gaten zodat als het goed is alle gaten evenveel belicht worden. ![]() Aan de voor en achterkant loopt schakeldraad die met tiewraps vast zitten. Als ik alles uitgecentreert heb waar alles komt te staan kan ik precies aangeven waar ik de draad ga strippen en waar de soldeer komt. Ik dacht zelf wel dat de combinatie met warmte en hout wel goed moest gaan als ik niet de gehele draad stripte, maar kleine stukjes. ![]() Die houten steunbalk, die onder de houders ligt worden nog een stukje verhoogd. Hierdoor kan aan de onderkant de draden van de stekkerbus door worden gehaald en aan de bovenkant worden gesoldeerd..
| | |
| | #49 (permalink) |
|
Oke vandaag had ik even wat meer tijd en aangezien ik praktisch nauwelijks ooit heb gesoldeerd vandaag maar ff wat getest en meteen gekeken hoe het licht zich verdeeld in de boot. Wat me opviel is dat de soldeer nog wat beter moet... maar het werkt nu goed geneog. Ik gebruik schakeldraad 2.5mm2 van de praxis om even te kijken of alles de stroom goed geleid en dus de LED brandt.. En dat deed ie. ![]() Zo gezegd zo gedaan heb ik het LED lichtje laten zakken in de romp en gericht op de patrijspoorten. Om te kijken wat het effect was had ik alvast het onderste dek in de romp gelegd. Deze is bekleed met zilverfolie om de doorschijning te voorkomen. Het resultaat was niet echt gewenst. De kleur (geel) of in ieder geval iets wat er op lijkt komt niet tot uiting buiten. Om dit effect wel te krijgen heb ik tamiya masking tape van binnen op de patrijspoorten geplakt. Het resultaat was wel wat beter. Zie hier: ![]() Gister mijn mooie stekkerbus binnengekregen die een stuk groter en stabielier er uit ziet dan de gene die ik had. Nu een kwestie van goed de leds centreren en eerst een gat van 10mm maken inde onderkant van de romp (waar de voeding komt). Ik kan de kabels dan mooi wegwerken aangezien er onder de bootstandaard zit. Nu even wachten tot de vlg update
| | |
| | #50 (permalink) |
|
Ik zie dit draadje nu pas, toevallig vorige week nog de film gezien. Ben benieuwd naar het eindresultaat
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |