![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Hoi Martin, als ik mijn email binnen krijg over dit topic en ik klik de link aan knipperd mijn beeld even als of ik pagina vernieuwen doe (F5) , maar dan gebeurt er verder niets ! Ik heb dit euvel alleen bij dit topic elk andere link naar de topics gaan gelijk naar de juiste pagina. Nu moest ik ook eerst naar een ander topic , dan zoeken naar Planck franck en daar vandaan doet hij het topic pas opstarten , als ik nu terug wil lezen op pagina 1 krijg ik het scherm "kan geen verbinding maken met de server" heel vervelend. hier onder de link met eerst een paar spaties in het http anders kan ik het niet laten zien hoe het bij mijn email als link binnen komt: h t t p : //w w w .modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-schepen/86528-bouwverslag-ss-rotterdam-1-200-a-new-post.html groeten Brandaris |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Steen aan den IJssel
|
He ook leuk projectje, al is ie wel iets groter. Ik gebruik voor de huidplaten 6 mm ocume multiplex, overige hout is ocume of berken (af en toe wat waaibomenhout). Ik buig het meestal wel eerst, het gaat eerst een week in de hollandsche ijssel om doornat te worden, en dan voorzichtig buigen. Werkt tot nu toe goed.
__________________ Met (vooral) vriendelijke groet, Franck |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
| Citaat:
Franck, gebruik je dan ook vuur of een verfbrander om te buigen of gewoon nat en dan in een klem of iets dergelijks?
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire Laatst gewijzigd door Burp; 29 oktober 2009 om 17:25 | |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Ik gebruik geen brander en ook geen stoom. gewoon door en door nat en buigen over een rondhout. Nu moet ik wel eerlijk zijn dat de bochten waarin gebogen moeten worden ook niet zoooo klein zijn.
__________________ Met (vooral) vriendelijke groet, Franck Laatst gewijzigd door Planck_Franck; 30 oktober 2009 om 14:17 |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Super om te zien In tegenstelling tot wat ik eerder zei, ik gebruik voor de boeidelen ook 6mm ocume, de 18mm gebruikte ik om het spant te maken (zie onderschrift) Vandaag ook lekker bezig geweest. toen ik vanmiddag bezig was vroeg ik me af of jij ook aan het knutselen was
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Leuk man ! En ja, ik was behoorlijk bezig met de boot !, gister en vandaag. Inmiddels heeft mn straaljager het opgegeven, dus gelijk maar een nieuwe gekocht. Toevallug in de buurt een modelletje van 1,5 jaar jong. (toet toet !!) ![]() Leuk meisje, dus nog maar een foto
__________________ Met (vooral) vriendelijke groet, Franck Laatst gewijzigd door Planck_Franck; 1 november 2009 om 20:41 |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Al het grote hak- en zaagwerk is gedaan voor de boot. Vanaf nu is het schuren, epoxy-en en aansluiten van electronica. In essentie komt het er op neer dat de hele boel weer uit elkaar gehaald wordt, in de epoxy wordt gezet, en weer gemonteerd wordt. De boot moet wel naar binnen, inmiddels staat de eerste schimmel op de ocume platen :-/ Epoxy lijmt het best met een vochtigheid van hout rond 10/15% dus dat wordt ff drogen de komende dagen. Proefvaren en daarna de boel een kleurtje geven/duurzaam verven. Ik heb gister iig. besteld bij conrad: CAR regelaar 30 Amp, in de badkuip trok de setup max 15 amp. Servo tester (dat wordt voor/achteruit/neutraal), nog wel een mooi 'handvat" op de console maken... Aan/uit schakelaar met sleutel Accu klemmen 50 Amp 2 spanningsrails 0/12V 6 Schakelaars : accu aan/uit, radio/mp3 aan/uit, verlichting aan/uit, enz enz. De tractie accu is binnen 50Ah, en past precies. Geschatte vaartijd 5 uur....dit wordt echt een coole boot.
__________________ Met (vooral) vriendelijke groet, Franck Laatst gewijzigd door Planck_Franck; 1 november 2009 om 20:49 |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Heb je helemaal geen voorbeelden buiten de foto's? Heb je ook nog foto's van het begin van de bouw?
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |