![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 juli 2009 Locatie: Venlo Leeftijd: 41
|
Ik ben lid van MBC Aegir te Venlo. Daar zijn we nu gestart met het winterproject "Het Amsterdammetje". Ons is de gelegenheid gegeven, om voor elk lid een romp type amsterdammer te maken. We gaan nu 12 rompen maken . Op onze site www.mbc-aegir.nl Onder Projecten is “Clubproject Amsterdammertje” te zien en te volgen. Ook hier zal ik jullie op de hoogte houden van onze project. Het leuke van dit Project is, dat elke opbouw en afwerking anders kan zijn. ![]() De GAR is de model waar we van uit gaan, maar elk lid kan een eigen opbouw maken . http://www.mbc-aegir.nl/index.php?op...pper&Itemid=53 Je komt dit type Amsterdammer veel tegen 1 op 1 met verschilende opbouwen . Ik ben ook benieuwd wat de resultaten bij onze club worden.
__________________ Groet Herby. Laatst gewijzigd door herby; 10 oktober 2011 om 17:52 Reden: link bij geplaats |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 |
Ontzettend leuk project. Ik denk dat jullie hier nog veel plezier (letterlijk en figuurlijk) aan gaan beleven. Ik ben erg benieuwd naar de diversiteit en detaillering van de verschillende varianten. Overigens, wat is de afmeting/schaal? Succes en groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
We bouwen een romp die voldoet aan de maten Lengte = 840, Breedte = 162 en de diepgang = 90. De schaal zal 1:20 bedragen. Een handzaam formaat en voor iedereen te bouwen. Maar de positief van de romp word op het moment gemaakt. Dus de maten kunnen afwijken.
__________________ Groet Herby. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hallo heren, Ik ben nog druk bezig met info en materialen zoals koper van de stoommachine te zoeken. Maar ik heb voorgangers die heel ijverig zijn met bouwen en waar ik van leer . zie hier: http://www.mbc-aegir.nl/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=5 3 Dus 12 amterdammertjes een deel met elektromotor en een aantal schepen op stoom .
__________________ Groet Herby. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Nu al 4 soorten amsterdammertjes, en we zijn op de helft. Met duwsteven - electro Met duwsteven - stoom Zonder duwsteven -electro Zonder duwsteven -stoom En we beginnen net (rompen zijn pas uitgegeven). Lees meer ;Projecten » op de helft
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Nu varen er op ons water al de eerste amsterdammertjes. ![]() Nu heb ik een vraagje over de sleepboot Greetje. Wie weet waar de thuishaven is? YouTube - SEINE SEINEN ZIJN SLEEPBOOT uit 1937
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hallo belangstellenden, Mooi weer om te varen, maar we bouwen door. MBC Aegir Nieuws » Bematen van ‘De Gar’ Ook zondag 4 juli op onze vaardag zullen velen hun projecten tonen. zie voor locatie of meer, info op : MBC Aegir groet Herby.
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
Nou, het begint wel echt vormen aan te nemen, echt een heel leuk model zo aan het worden. Ik kan me voorstellen dat als ze straks gezamenlijk aangemeerd liggen dat dat een heel leuk gezicht moet zijn.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |