![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2009
|
Hallo, heeft iemand ervaring met foto geetste koper platen. Het zit zo, ik ben de H.M.S. Victory schaal 1:78 aan het opbouwen. Nu zitten hier platen bij van de ornamenten die foto geetst zijn. De platen zijn flinter dun en oranje geel van kleur. Volgens de instructie moet ik de plaat met schuurpapier korrel 600 opschuren zodat de ornamenten gaan blinken als koper. Dit lukt mij echter niet, kan zo voorzichtig schuren als ik wil maar er gaat niets blinken. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 |
Beste bece, Met de Victory die jij bouwt heb ik geen ervaring, want ik heb de 1:72 versie van Caldercraft gebouwd. Daar werden de geëtste platen later geel geverfd. Maar de laatste tijd heb ik wel wat ervaring opgedaan met zelf geëtste platen. Opschuren met extra fijn (000) staalwol geeft al een heel wat beter resultaat dan schuurpapier. Wellicht kom je daarna met een polijstpasta nog een stuk verder (wellicht koperpoets?). Succes, ik heb zelf erg goed herinneringen aan de bouw van de Victory. Het optuigen is helemaal een feest. Groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 december 2009
| Citaat:
Bedankt voor je reactie, bece | |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
beste Bece, ik wil graag weten wlke Victory je bouwt ik ben op zoek naar nedelandse beschrijving van HMS Victory 1/78 van Sergal ad van erve A.vanerve@home.nl | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste Ad Vanerve, de bouwbeschrijving van de H.M.S. Victory 1/78 van Sergal staat op de website van Mantua. Met een beetje zoeken is deze wel te vinden. Ik heb deze bouwbeschrijving kunnen converteren naar een pdf-bestand. Je zit dan wel met een bestand van 12,7 MB. Wil je dit printen, hou er dan rekening mee dat het gaat om 81 bladzijden. Dus een heel boekwerk. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
| ||
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2009 Locatie: Stekene, België Leeftijd: 28
|
Hallo Ad, Heb even de website opgezocht voor jou via google. De website is: https://www.mantuamodel.co.uk/ Normaal kan je rechtstreeks op de site. Mvg shadowgroup
__________________ Dok: Amerigo Verspucci, Gato.Werf: Walrus, VIIC, Pool expres; tekentafel: Mighty Servant 1, firerescue, firepumper. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste Ad, de correcte link is de volgende ; Article Mocht het via deze link niet lukken, laat dan maar iets weten. Via een PB kan je me je e-mail adres bezorgen. Dan zal ik je de pdf-file bezorgen via een externe postbus zodat je de file daar kan downloaden. Rechtstreeks laten de meeste servers dit niet toe, omdat de file nogal groot is. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |