![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 november 2009
|
Hallo allemaal. Ook ik ben begonnen met de Banckert. Vandaag wat RC spullen gehaald, waaronder de motor, een Graupner 500E. Grote vraag die ik overhoud: Hoe monteer ik die? Heeft iemand er tips voor, foto's van? ![]() Ik zie wel wat inkepingen zitten in het ronde huis, maar heb er geen bevestigingsmiddelen van MUCO bij gekregen.Alvast bedankt. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo en wat motor staat er op het plan ?????? of in de beschrijving meestal wordt de motor met de kop (twee gaatjes met schroefdraad)op eens pant vast geschroeft de gaten en sleuven zijn voor de koeling groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
hallo frederik het is maar voor welke motor de banckaert origineel voorzien was als die voor zo een EF 76 van robbe is voorzien in de bouwdoos dan heb je normaal een motor met een vertraging nodig en die 500 E is een direct drive dus die valt door dat voorziene gat ik zou dus die spant monteren en de motor op een los stukje triplex bevestigen dan kan je nog steeds met de motor schuiven bij het uitlijnen van de as voor je hem definitief vast zet groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Het is een Banckert van Billing Boats en die is RC voorbereid, maar de RC gedeelte moet je zelf uitzoeken. Okidoki, gaatjes gevonden. Dat gaat passen. Bedankt. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
hallo rimsky wel zien dat je vooraan in de spant ook een paar openingen maakt zodat de motor alsook door de sleuven vooraan wat luch kan trekken dit gaat hij je op de lange duur in dank afnemen door niet zo warm te worden en ietsje langer te blijven werken voor het uitrichten van de as tegenover de straalbuis maak je van hout of plastiek (een dik stuk)een cirkel die juist in de straalbuis past in het midden maak je een gat waar je de as in vast zet en zo zit je as steeds in het midden van je straalbuis daarna de as langs binnen ook uitlijnen (zonder er aan de wringen)anders het gat in de romp ietsje breder maken en dan de as vast zetten met een drupje seconden klever om hem te fixeren daarna met stabilit definitief vast lijmen als je de plaats hebt de as aan de binnenkant ook met een steuntje vast zetten (klein spantje maken)dit om trillen tegen te gaan hier de bouwhandleiding in pdf leest iets makkelijker http://www.billingboats.com/instruct...nstruction.pdf groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 30 december 2009 om 11:42 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Hallo Rimsky ik ben zelf de banckert aan het ombouwen, en gelijk de miniperm die erin zat vervangen. voor een graupner 500/600 zijn twee halve schalen te koop waarin je de motor kan klemmen. hou wel rekening met het vermogen wat de motor trekt, want ik heb er nu 12 type C accu's erin en zit gelijk behoorlijk aan zijn merk. hou ook rekening met de opbouw die weegt ook behoorlijk. stuur me anders maar je mailadres dan kan ik je een foto mailen hoe het bij mij zit. mvg Loek |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
stuur me anders maar je mailadres dan kan ik je een foto mailen hoe het bij mij zit. mvg Loek[/QUOTE] Mogen wij dat niet zien dan Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Rimsky | ||
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Rimsky | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Ja Rimsky mijn Bankert is van 1984, en na een drie kwartier varen was de motor bloedheet en de accu's leeg. Ook zat er nog wat lood in het bootje wat ik liever zie als energie. @ Halmar is dat een 600 speed 7,2 volt, en hoelang kan jij daarmee varen, anders ga ik voor een 500 torque. mvg Loek |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2003 Locatie: Warnsveld Leeftijd: 25
|
Is als ik het me goed herinner idd een 7.2V, kan het nu niet meer zien door de inbouw. Overigens zit die speed 600 via een vertraging op een shottle Als accu had ik een 7.4V 5,een beetje Ah lipo accu (uit meerdere laptops). Hiermee heb ik nog nooit gemerkt dat de accu leeg was. Daar kon je dus wel enkele uren mee varen. Daarnaast had ik een aparte 4Ah accu voor verdere funkties. De accu's zijn inmiddels overleden dus op het moment staat hij een beetje droog. Maar je hebt een idee wat er mogelijk is. Groeten Halmar |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| banckert |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |