![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2008 Locatie: Fryslân Leeftijd: 37
|
Als je niet weet wat je voor je verjaardag kunt vragen waarvan de prijs op een beetje familie vriendelijk niveau ligt, dan vraag je maar een financiële bijdrage in de uitbreiding van het wagenpark. Zo gezegd, zo gedaan en dus een MAN TGX 26.540 6x4 XLX besteld. ![]() ![]() Gelijk ook maar een Carson Poison motor en een setje kogellagers erbij besteld. ![]() En maar eens begonnen met het in elkaar schroeven. ![]() En deze keer ook gelijk de stuurinrichting maar even aangepast. ![]() De ophanging voor de achterwielen compleet gemonteerd. ![]() Motor en versnellingsbak gemonteerd. ![]() Wielen erop en daarna maar eens een accu erin, ontvanger aangesloten en gekeken of het rijden wil. ![]() Aangezien ik toch nog wat onderdelen van de Scania moest spuiten ben ik ook gelijk maar begonnen met de onderdelen van de MAN. De kleurcombinatiewordt grotendeels hetzelfde als bij de Scania. Dus een combinatie van TS-17 Gloss Aluminum en TS-49 Bright Red. Na nog wat meer spuitwerk en het een en ander aan montage was dit hetgene wat afgelopen zaterdag de baan in Oudega onveilig (storing bij de 1e x aanzetten waardoor het viaduct werd aangereden) maakte. ![]() Waar ik wel aan zit te denken is om het deel van de cabine wat hier nog wit is op de foto om dat ook zo te laten. Het deel wat boven de voorwielen komt maar wat hier nog niet gemonteerd is wordt wel rood. Ben benieuwd wat de mening van jullie hierover is?
__________________ Tamiya Scania R470 (R560) met telescooptrailer en Tamiya MAN TGX 26.540 6x4 XLX met kieptrailer |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2009 Locatie: lanaken belgie Leeftijd: 26
|
spuitwerk is heel erg netjes gedaan. maarre.. kan aan mijn ogen liggen of aan de camera, maar dat rood is dat niet een beetje roze of zie ik het verkeerd? spuitwerk glanst in elk geval heel erg mooi, heb je dit met een spuitbus gedaan of met de airbrush? de grille van de MAN, spuit je die van de binnenkant zwart of gewoon de buitenkant? dit ivm het glanzen van de grille |
| | |
| | #6 (permalink) | |||
| Thanx. Citaat:
Ik denk dat het een combinatie is van lichtval, de flits van de camera, het feit dat er nog wat laagjes verf bij op moeten en misschien was het beter om de boel eerst in de grijze primer te zetten. Citaat:
Citaat:
dat was ook mijn gedachte erachter.Wit met rood zal het dus gaan worden. Thanx en ik zal het ook gewoon doen.
__________________ Tamiya Scania R470 (R560) met telescooptrailer en Tamiya MAN TGX 26.540 6x4 XLX met kieptrailer | |||
| | |
| | #7 (permalink) |
|
*pakt de stofdoek en poets dit topic maar eens omhoog* Na bijna 1 jaar van stilstand heb ik de MAN op 27 augustus in Burgum maar weer eens laten rijden. Wat me daar opviel was dat ik de enige was die ruzie had met het viaduct. Bij het oprijden schuurde de bumper over het wegdek, maar ik ben er nu achter waardoor dat komt. ![]() De voorste dwarsbalk waar de bumper op vastzit zit hier op de foto nog verkeerd om gemonteerd. en dat levert dus schade aan je bumper op. Op de vraag of ik al wist wat er achter moest komen te hangen heb ik aangegeven dat ik zat te denken aan een kieptrailer. Met dank aan Auke voor het uitlenen van zijn trailer zou dat er dus zo uit moeten gaan zien. ![]() Waarbij het zwarte van Auke's trailer bij die van mij waarschijnlijk wit wordt zodat het een nette combi wordt met de rood / witte MAN. En met dank aan Sinterklaas voor het nu al vinden van mijn bankrekening. ![]() ![]() ![]() Nu alleen nog de tijd vinden om te gaan bouwen.
__________________ Tamiya Scania R470 (R560) met telescooptrailer en Tamiya MAN TGX 26.540 6x4 XLX met kieptrailer |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2006 Locatie: Dr88 Leeftijd: 32
|
Het is nog hoog zomer en sinterklaas is al in het land ! Tjong... waar blijft de tijd...... Dat zal een hele mooie combinatie worden idd. Met de kieptrailer kan je ook mooi onder de silo om te laden. Veel succes met de bouw!
__________________ Check: http://rctruckteamfryslan.jouwweb.nl/ Truck's:"Broersma" Scania R470 , MB 3 as kipper en MAN 8x4-4 (in build) |
| | |
| | #10 (permalink) | ||
| Citaat:
![]() De kruidnoten liggen ook alweer een paar weken in de winkel. Met de bouw zal het ook vast wel goed gaan komen. Kan ik me op de baan straks ook een nuttig maken met het verplaatsen van iets en niet alleen maar in de weg te rijden met een lading buizen. Citaat:
__________________ Tamiya Scania R470 (R560) met telescooptrailer en Tamiya MAN TGX 26.540 6x4 XLX met kieptrailer Laatst gewijzigd door TAZ.; 29 september 2011 om 22:05 Reden: tiepvout gevonden | ||
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Aangezien ik nu eindelijk een tafel heb waar ik mijn spul kan laten staan tijdens het bouwen ben ik begonnen aan de kieptrailer. ![]() ![]() Het chassis zit al grotendeels in elkaar. ![]() De eerste as in elkaar gezet. ![]() En de eerste as onder het chassis gezet. ![]() En na wat snij en slijpwerk met de dremel een lading PVC onderdelen voor o.a. het plateau achter de kiepbak. ![]() De tweede as gemonteerd en het plateau even erop gezet. De PVC onderdelen hebben nog wel wat schuurwerk nodig om ze redelijk strak te krijgen voordat de verf erop gaat. ![]() En even het trekkend voertuig ervoor gezet.
__________________ Tamiya Scania R470 (R560) met telescooptrailer en Tamiya MAN TGX 26.540 6x4 XLX met kieptrailer Laatst gewijzigd door TAZ.; 9 mei 2012 om 00:35 Reden: Bericht uitgebreid en tiepfout gecorrigeerd |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |