![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #316 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #319 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
|
Dit is volgens mijn een lepel, waarin de banden passen van het te bergen voertuig, zodat deze van het wegdek gelift kunnen worden, het zij de vooras, of de aangedreven as van een 4x2 trekker. 6x2 of 6x4 wordt al weer wat lastiger om die via deze lepel aan de achterkant te liften. De achteras (achterkant) van een bakwagen liften gaat helaas niet met deze lepel.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes Laatst gewijzigd door VOLVO FH 16 660; 7 februari 2012 om 22:13 |
| | |
| | #321 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
| Citaat:
Sorry, volgens mij heb je niet goed gelezen, ik heb geschreven dat je 6x2 of 6x4 moeilijker aan achterkant kan liften en dat je een bakwagen niet aan de achterkant kan liften, omdat de oversteek van de bak te ver naar achteren steekt, meestal kan de lepel niet zo ver uitschuiven. Bovendien hoe verder de lepel is uitgeschoven, hoe minder hefkracht er overblijft.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes | |
| | |
| | #323 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: nieuwveen Leeftijd: 27
| Citaat:
haha
__________________ groeten jordi www.mvwoubrugge.nl www.asfaltrockers.nl tamiya: scania trekker 6x4, volvo trekker | |
| | |
| | #325 (permalink) |
|
De bril is aan de lepel gemonteerd. Om het makkelijk te houden😊
__________________ groeten jordi www.mvwoubrugge.nl www.asfaltrockers.nl tamiya: scania trekker 6x4, volvo trekker |
| | |
| | #326 (permalink) |
|
big boys need big toys... ![]() ![]() ![]() ![]() denk dat de gehele combi 10kg weegt wat hier op het frame rust. de wieltjes gaan al goed van de vloer filmpje is onderweg.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #327 (permalink) |
|
dat ziet er goed uit! ik weet wat het tank onderstel ondertussen weegt. de kist zal ook het nodige wegen. mooi resultaat van de spindel!
__________________ groeten jordi www.mvwoubrugge.nl www.asfaltrockers.nl tamiya: scania trekker 6x4, volvo trekker |
| | |
| | #328 (permalink) |
|
en de eerste praktijktest. Motoren van 12V opgeschroefd naar 16V geeft net dat beetje extra kracht wat ik nodig heb. (wordt later met een printje in de wagen opgelost de extra spanning). Heb de eerste deel van arm moeten verstevigen de kracht drukte de soldering los en de plaat boog krom. Op film is de wijziging te zien. Het schiet zo lekker op:
| | |
| | #330 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2009 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 42
|
Hoi Alwin, Gaat goed zie ik ziet er echt super uit het is een echte bergings auto, lijkt op die van Catsburg van vroeger voor wieltjes de lucht in
__________________ Groeten Jhon King Hauler en Volvo FH wordt aangewerkt |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |