![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hoi ik las op duitse site iets over een bergingsvoertuig daar had diegene de trailerpoten van tamiya genomen als achter steunen/stempels die naast de hefarm/lepels zit, ik vond het wel grappig bedacht, zal kijken of ik die link kan geven mvg markioo |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2009 Locatie: Lier
|
Hee Alwin, De probleempjes die ik heb gehad zijn de steunpoten deze werken met spindels twee aparte motortjes. De spindels voor de hefarm moet ik helemaal verandere , nu heeft de winche lier het begeven tandwieltje van de reductie . Dat zijn enkele maar het was een prototype . Groeten Rob, |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
het tekenwerk van het frame komt steeds verder af. Nu nog de laatste dingen aan de cnc doen dan kunnen we gaan fabriceren. Ondertussen de cilinder beter uitgewerkt.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
ben druk bezig. update komt morgen.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2010 Locatie: Spaubeek Leeftijd: 16
| Met de tekening of met bouw chassis?
__________________ More Modelbouw: click here ..Thanks timmi Your Stuff His Super Quality... |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
ben gestart met de bouw. komen dus bouwfotos aan. had ze vanavond al willen plaatsen maar ben ze vergeten mee te nemen naar huis liggen nog in mijn hobbyruimte.
| | |
| | #37 (permalink) |
|
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen Laatst gewijzigd door Cheeta; 8 oktober 2011 om 17:35 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
meer kracht dan dat ik fysiek kan tegenwerken. dus kilotje of 10+? en er zitten er 2 op de kraan.
| | |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
|
Hallo Alwin, Mooi ontworpen cilinder hoor ! Maar toch even 1 opmerking : Ik zie dat de cilinder en de cilinderstang allebei van messing zijn. Bij een zware belasting kan dit problemen geven, want messing op messing kan op elkaar gaan invreten en vastlopen. Dit geldt ook voor staal op staal, aluminium op alminium, enz. Tip : Misschien kan je de cilinderstang nog wijzigen en van staal maken of, de cilinderstang dunner maken en er een teflon of nylon busjes tussen zetten, zodat de messing cilinderstang en cilinder geen wrijvingscontact meer hebben. Succes met de verdere bouw.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Hoi piet. Is allemaal aan gedacht. Er zit nu al ruimte tussen. De bedoeling is dat er een kunststof bus in de kop komt. Heb voor deze spindel veel onderzoek gedaan. Er zit nogal wat dingen in die dit mogelijk maken. Het lager onderin heeft 2 functies. 1. Tandwiel centreren in de as. 2. Spindel slingeren tegen gaan. Het lager zit klem in het huis.
| | |
| | #43 (permalink) |
|
en zo zie je maar weer goede voorbereiding is het halve werk. zo is het nog digitaal en zo ligt het voor je snuffert: ![]() ![]() ![]() ![]() De volgende stap is het 1mm messing uitwerken en uitfrezen. De 2mm plaat is aardig verbruikt al zeg ik het zelf. De kokers van de lepel heb ik uit vierkant koker gehaald. Dit ivm de wanddikte helaas hield dit heel veel freeswerk in want mijn zaagtafel vond 1mm messing toch net even teveel van het goede.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |