Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Model truckers > Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 9 december 2011, 00:27   #46 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

je zou ook elementen van deze kunnen gebruiken
het is maar een idee,
als je schaal omrekent zal de maat verschil niet veel schelen
het is siku 1:32

Revell RC Raupenbagger Bagger Liebherr Litronic RC Umbau 1:32 für Siku Control | eBay
markioo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2012, 21:27   #47 (permalink)

Leeftijd: 16
Standaard

[QUOTE=Tamaniac;2379317]Bedankt voor de inspiratie voor de zender!

Hierbij nog enkele foto's hoe het er nu bijstaat, het geheel van de aandrijfservo's heb ik met schroefjes bevestigd zodat ik bij het uitlijnen van de rupswielen eventueel nog wat kan gaan schuiven met de locatie, en dan krijgen de weerstandjes van de 360° servo's ook een netter plaatsje:

hallo ik heb een vraagje aan u
hoe heeft u de draaden voor de aan drijfservo's weg gewerkt dat die niet in de war raken met draaien
zodat u continu kan blijven rond draaien

Mvg billy knox
billyknox is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 12:41   #48 (permalink)

Tamaniac's schermafbeelding

Leeftijd: 22
Standaard

Voorlopig zit er bij mij nog geen servo om de cabine te laten draaien tegenover het chassis/rupsen.
Wel heb ik eens een voorbeeldje online gezien waarbij een meerpolig sleepcontact gebruikt werd.
Een plus en min, 2x een signaalkabel voor de 2 aandrijfservo's, komt op 4 aansluitpunten?
Ik zou niet meteen weten waar je dit soort contacten kunt kopen, misschien in een elektronicawinkel...

Veel is er ondertussen niet aan het kraantje gebeurd. Ik heb één 2.4Ghz meerkanaalszender gekocht in plaats van het plan om twee 2-kanaalszenders te gaan combineren. Dus het testen kan op een vlotte manier gebeuren, de verdere bouw wacht echter op wat meer tijd.
Tamaniac is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 13:13   #49 (permalink)

Dirk's schermafbeelding

Leeftijd: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamaniac Bekijk bericht
... Een plus en min, 2x een signaalkabel voor de 2 aandrijfservo's, komt op 4 aansluitpunten?
Ik zou niet meteen weten waar je dit soort contacten kunt kopen, misschien in een elektronicawinkel ...
Het "makkelijkst" is gewoon een jackplug + chasisdeel te gebruiken ... 3 polig is stereo uitvoering en de vierpolige is de video uitvoering de stekkers zijn goed verkrijgbaar, maar voor de vierpolige chasisdelen (of contrastekker) moet je even zoeken ... aan een goed en algemeen verkrijgbare 3 polige stereo jack zou je al voldoende hebben, maar dan moet je het signaal wel multiplexen en de-multiplexen (serial of sequential PPM, zoals o.a. in multicopters gebruikt wordt) .....
Oud 24 februari 2012, 00:27   #50 (permalink)

Leeftijd: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Bekijk bericht
Het "makkelijkst" is gewoon een jackplug + chasisdeel te gebruiken ... 3 polig is stereo uitvoering en de vierpolige is de video uitvoering de stekkers zijn goed verkrijgbaar, maar voor de vierpolige chasisdelen (of contrastekker) moet je even zoeken ... aan een goed en algemeen verkrijgbare 3 polige stereo jack zou je al voldoende hebben, maar dan moet je het signaal wel multiplexen en de-multiplexen (serial of sequential PPM, zoals o.a. in multicopters gebruikt wordt) .....
Hallo ik heb een vraagje
Op welke site kan ik zoon stekker en chassisdeel kopen

Mvg billy knox
billyknox is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Model truckers > Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten