![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2010 Leeftijd: 37
|
Hierbij foto's hoe deze 4 asser er uit ziet en waarop laadkraan achter de cabine komt te staan . de linkere zijde : ![]() Uploaded with ImageShack.us de rechtere zijde : ![]() Uploaded with ImageShack.us de versnelling , servo's die voor en achterassen de kabels besturen , de verdeler van de cardan's bevinden zich hier onder het hulpframe onder de laadkraan : ![]() Uploaded with ImageShack.us de afdichting tussen onderstel en de daar boven op komende laadkraan : ![]() Uploaded with ImageShack.us de positie van de koppelschotel : ![]() Uploaded with ImageShack.us de 9 armdelen van hoofd laadkraan en 3 delen van de jib : ![]() Uploaded with ImageShack.us uitzicht beiden in gesloten toestand : ![]() Uploaded with ImageShack.us |
| |
| | #3 (permalink) |
|
met hydraulische cilinders dat in en uit te schuiven maar weet nog niet juist welke daarvoor te gebruiken . die van messing zouden goed zijn om er aan vast te solderen maar komt dan weer zwaar uit . aluminium cilinders dacht ik hiervoor van Leimbach te gebruiken om wisseling te hebben met gewicht . alleen zijn die kleinste van Leimbach met een buitendiameter van 11mm en een stang van 3mm . hoopte meer naar cilinders van 8mm te kunnen gaan met 3 of 4mm stang . |
| |
| | #5 (permalink) |
|
volgens de beschrijving van de kraan zelf iets van een 19 meter (delen door 15 = 126,66 > 125 cm) en met de jib er bij iets van een 23 meter (delen door 15 = 153,33 > 152 cm) . Of dit haalbaar is weet ik igenlijk nog niet zo goed . Is het niet zo dan kan de 8 delen uit te schuiven van de kraan te behouden en dan de jib als lading . |
| |
| | #7 (permalink) |
|
zeg dat wel . straks rechts de 9 delig stuurventielen monteren en links de pomp met motor nr. 114 van Leimbach met daar ook nog 1 stuurventiel + ook nog wat bij weg zagen van de achterzijde om de horizontale en vertikale steunpoten te monteren . |
| |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2008 Locatie: Zuidholland Leeftijd: 54
|
Beste Steve Mogelijk kom je met deze link een stuk verder. Eigenbau MAN TGX mit Palfinger Ladekran PK100002 Vindt het zelf een knap stukje modelbouw, maar mogelijk kende jij deze site al. Suc6 Peter |
| |
| | #9 (permalink) |
|
Ja Peter , die website ken ik en volg ik ook op de voet . Is daarmee ook de nog iets grotere kraan ervan te willen bouwen . Hij heeft 1 cilinder onder de arm e hoofddeel zitten , bij mij zouden dit er elk 2 worden . Nu maar hopen dat alles lukt zekers . hij bouwd dan wel zelf cilinders van 8mm messing wat ik van bestaande cilinders gebruik zou maken . |
| |
| | #10 (permalink) |
|
Hierbij even nog enkele afbeeldingen van boven en onderzijde zonder de cabine . bovenzijde van de 2 stuurassen : ![]() Uploaded with ImageShack.us achterzijde boven achterassen : ![]() Uploaded with ImageShack.us onderzijde onder stuurassen vooraan : ![]() Uploaded with ImageShack.us onderzijde onder de achterassen : ![]() Uploaded with ImageShack.us |
| |
| | #11 (permalink) |
|
Heb net vandaag een Osswald laadbak ontvangen met eigenlijk ook een vraagje hierbij . Is het aan te raden om eerst de laadbak te spuiten in de gewenste kleuren alvorens deze te monteren of eerder eerst monteren en daarna te spuiten ? |
| |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
is 125cm niet wat te veel? dan zit je al met kans op doorbuiging om nog maar te zwijgen van het lage gewicht dat je gaat kunnen heffen op die lengte voor het spuiten zou ik kijken naar het eenvoudigste om te verven
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2010 Locatie: n.v.t.
|
125 cm lijkt me inderdaad wat veel,want wanneer ga je op 125cm vanaf je truck iets optillen of verplaatsen? Neen,50/60 cm is in mijn ogen ver genoeg Mvg
__________________ -\8/-SCANIA-\8/- |
| |
| | #14 (permalink) |
|
wat er wel of niet getild kan worden op die afstand is nog even af te wachten . het is al een hele uitdaging deze te kunnen bouwen . heb er nog niet bij nagedacht er iets mee te gaan tillen , misschien wel lichte ladingen of zo plaatsen op een bepaalde hoogte of diepte . ja de standaard kleur is wel best oke , maar wilde de laadbak in 2 kleuren , blauw met grijze kleppen , vandaar de vraag over het voor of na het monteren te spuiten . nu eerst een aantal uren aan een hulp blokje gaan zagen , en op maat frezen voor de montage van de achterste steunpoten zodat de vertikale steunpoten eraan verlijmd kunnen worden . er is me verteld dat de Z-POXY 30 minuten de beste lijm is om de aluminium steunpoten met een aluminium koker te verijmen is . of dit ook zo is is nog even af te wachten . |
| |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juni 2011 Leeftijd: 25
|
moest toch is weten weten wat voor kraan dat was:P pfff is de moeite Goeiendag wat een beest joh!!!! ![]() ![]() De PK150002 is een doorontwikkeling van de PK120000 en heeft een hogere hijslast gekregen. Tussen de kraan en cabine, boven de steunpoten, staat de grote olietank met er bovenop de oliekoelers. ![]() ![]() De kraan heeft een afstempeling rondom door middel van 6 steunpoten. De truck wordt hoofdzakelijk ingezet in de bouw en voor het transport van containers. De Palfinger is van het type 150002 G wat betekent dat de mast 8x hydraulisch uitschuift. De kraan zelf heeft een hijsvermogen van 105,4 ton/meter en een hydraulische reikwijdte van 18,8 meter. Op die afstand wordt nog 4,88 ton gehesen. Dichterbij de kraan, b.v. op 5,3 meter kan een last van bijna 20 gehesen worden. ![]() Aan de kraan is nog een PJ170E jib gemonteerd. Deze zorgt d.m.v. 6 hydraulische uitschuifdelen voor een reikwijdte van 31,8 meter waar nog 1130 kg gehesen wordt. Optionaal kunnen dan nog manuele delen gemonteerd worden die voor een reikwijdte van ongeveer 36 meter zorgen. ![]() Hier wordt de kraan opgezet. Goed zichtbaar zijn de dubbele mastcilinders tussen zowel de voet en de hoofdmast, alsook tussen de hoofdmast en de telescoopmast. De jib heeft ook dubbele cilinders. Door de bouwwijze van de jib is een negatieve hoek (dus naar boven) van 25 graden t.o.v. de telescoopmast mogelijk. |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |