![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 november 2007 Locatie: Maassluis Leeftijd: 31
| Citaat:
toevallig deze soort. 231835 - 89 ? | |
| |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
beste arm1948 dat ziet er goed uit zeg,ik heb wel leuke ideeen opgedaan,dus bedankt voor de ideeen alvast,en ik blijf de bouwfase zeker volgen, echter ik vraag me af waarom u het chassis heeft doorgezaagd en weer gekoppeld heeft? heeft u het chassis verlengd??was het chassis van de amerikaan niet goed van lengte,heb op een show ook een 8x4 man zwaartransporttrekker gezien en die was met het chassis van een tamiya amerikaan,hij had er enkel een losse vooras bij gezet en was klaar,op de opbouw na natuurlijk maar ik vond het geen gekke oplossing,maar u heeft een volvo en zal wel een andere wb hebben,zo te zien weet u wel waar u mee bezig bent,en ik blijf het bouwen volgen en ben zeker benieuwd naar de dieplader,het word zeker ook een eigenbouw,of die van robbe??die vind ik qua werking en uitstraling te duur,maar das mijn mening,die man daarintegen wel mooi,maar is ook geen robbe,maar een scale-art(heb ik me laten vertellen) succes met bouwen groetjes markioo |
| |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 64
|
Hallo allemaal Eerst maar weer een reactie op de vragen. De tandwielen die ik heb gebruikt voor mijn vertragingskast zijn van conrad en wel: 2X 231754-89 en 2x 231770-89.Deze tandwielen hebben een moduul 1 en zijn dus veel sterker dan een tandwiel met een moduul 0.5. Het chassis van de Knight Hauler was te lang en dat van de Volvo te kort dus moest ik gaan zagen.Nou dan maar zo zagen dat alle gaatjes van de Volvo goed uitkwamen. Zo hoefde ik maar een paar gaatjes extra te boren.Een paar gaatjes voor de tweede as en een paar voor het koppelstuk.
__________________ Zwaartransportfanaat |
| |
| | #34 (permalink) |
|
Ik ben zojuist op het net de volgende foto tegengekomen: ![]() Ik ben hier helemaal weg van en ga de komende dagen passen en meten of ik mijn model met weinig ingrepen kan veranderen in dit model,maar dan wel met de koeltoren.
| |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 maart 2006 Locatie: brugge belgie
| Citaat: ook aanpassen dit zou prachtig zijn mvg
__________________ http://www.rcmodeltrucks.be/ | |
| |
| | #36 (permalink) |
|
hahaha dan was het chassis van die amerikaan wel goed van lengte geweest zeker?? als ik u was zou ik het lekker zo laten waar u nu me bezig bent, straks heeft u genoeg keuze aan aantal assen voor de dieplader 2-3-4-5-6-7-8 assen en met of zonder dolly. groeten markioo |
| |
| | #37 (permalink) |
|
Hallo markioo Misschien heb je gelijk.Maar ik ben in de eerste plaats een man en in de tweede plaats een modelbouwer.Op dit moment ben ik weg van deze Volvo en ik hoop dat je dit gevoel ook kent. Maar ik heb ook de leeftijd om eerst alles eens rustig te laten bezinken en daarna een beslissing te nemen.
| |
| | #39 (permalink) |
|
voor de cabine zou je bij bredlast moeten zijn,die man levert de hele familie volvo cabines,ik heb al fotoos ervan gezien en ziet er gelikt uit en het is op tamiya basis. even iets anders,ik weet de site niet meer,maar die levert zelf gemaakte accesoires voor tamiya trucks zoals de scania hoge daken,zo kwam ik de site ook tegen dus zo moet hij ook terug te viden zijn, maar hij heeft ook breedte lichten en brandblussers,heel veel,maar het was mn schaal niet,nu ik van 1:16 naar tamiya 1:14 ga zal ik ook weer moeten surfen,als hem gevonden heb laat ik het weten,of jullie moeten beter kunnen surfen/zoeken,het is maar een tip,en nog gratis ook. groetjes markioo |
| |
| | #40 (permalink) |
|
kon het niet laten,dus bij deze ik heb gesurft en het is www.verkerk-modelbouw.nl maar leveren voor de tamiya scania topline/highline dakje ,en breedte lichten en michelinpoppetje en airco op dak en wielen en kunnen geloof ik ook aan tamiya komen,maar moeten jullie zelf maar even zien, en ze zijn met een oldtimer scania bezig,ook fotoos,met kerst zou hij leverbaar moeten zijn kon geen brandblussers vinden,zeker in de war met een ander,ik zie zoveel op t net. groetjes markioo |
| |
| | #41 (permalink) |
|
Hallo Markioo Je hebt helemaal gelijk ik kan met de trailer zoveel assen maken als ik maar wil. Zeker als ik,wat vanaf het begin de bedoeling was,een jeepdolly ga bouwen. Dan krijg ik toch ook een mooie combinatie kijk maar eens naar het onderstaande plaatje. ![]() Maar ja ik zag die vijfasser en was even van de kaart zo mooi.maar na een nachtje slapen is het gezonde verstand weer terug en gaan we gewoon verder met een vierasser ook omdat ik nog geen vijfasser met ballastbak ben tegengekomen.
| |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 maart 2006 Locatie: brugge belgie
| Citaat: met een beetje geduld kan ik je mischien helpen met je dieplader ben er zelf een aan het maken dit met zelfgetekende plans hier de eerste foto ![]() en wat denk je de truck heb ik eens gezien in england deze is wel ongelooflijk als je hem passeerd mvg
__________________ http://www.rcmodeltrucks.be/ | |
| |
| | #43 (permalink) |
|
hallo allemaal heeft iemand toevallig nog een tamiya truck te koop,het liefst een amerikaan?? mvg markioo Laatst gewijzigd door markioo; 25 december 2007 om 00:20 Reden: sorry geen link,wel een vraagje |
| |
| | #44 (permalink) |
| ![]() Allereerst wens ik jullie allen een Prettige kerst en een Gelukkig nieuwjaar toe met veel bouwplezier. ![]() Zo staat hij er nu bij.Op een paar kleine dingen na is de toren af.Ook zien jullie dat de elektronica een plekje heeft gekregen in het dak.Ik heb de printplaat een plaatsje gegeven onder het dak.De twee losse printplaatjes voor de voorkant heb ik onder de cabinevloer gelijmd.De snelheidsregelaar,de accu, en de printplaat voor de zwaailichten komen in de toren.De ontvanger komt in de dieseltank.Zo heb ik de binnenkant van de cabine helemaal vrij voor een interieur. Langzaam aan ben ik ook begonnen te denken in welke kleurstelling ik het geheel ga zetten. Ik wil een truck die je niet zoveel ziet want ik heb al genoeg truck's gezien van mammoet en v.d.vlist.Na veel zoeken op het net is mijn keuze gevallen op de firma Cadzow uit schotland. ![]() Hier een foto van hun mercedes.Deze kleuren en de belettering vind ik geweldig. ![]() Wat ik ook mooi vind is dat deze mercedes op de manier gebruikt wordt waarop ik mijn Volvo wil gaan gebruiken.Hier als trekker voor een oplegger. ![]() En hier als trekker met ballastbak voor een zware aanhanger. Na de jaarwisseling ga ik kontakt opnemen met de firma cadzow om te kijken of ik aan de kleurnummers kan komen en wie weet wat er nog meer uitkomt.
| |
| | #45 (permalink) |
|
de volvo kabine eraf en een mercedes erop,dat kan ook en de volvo op een 5 asser zetten,want in de volvo zit je stuur ook nog aan de verkeerde kant,haha neen hoor geintje,het is een echt engelse kleurcombinatie net als stroberry(als ik het goed spel)een engels transport bedrijf. een hoop afplakwerk heeft u er dan aan,maar er is er geen tweede van, op een show zal het dan wel opvallen,misschien iets voor 26 april in bemmel??? fijne dag nog,mvg markioo |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |