![]() |
| | #1232 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 63
|
Hallo manne Vandaag binnen gekregen. ![]() Een thor4 snelheidsregelaar.Eenvoudig regelaartje voor de motor van mijn zwanenhals.Daarbij ook een driestandenschkelaar voor op de zender. ![]() Ook binnen gekregen 2 batterijhouders.Normaal zitten er witte stekkers op voor aansluiting in de f-14 maar bij eentje heb ik de stekker veranderd om aan te kunnen sluiten op mijn motor. De andere gebruik ik gewoon in mijn zender.Ik heb zoveel oplaadbare batterijen dat ik ze voor mijn zender ga gebruiken.Nu weet ik wel dat er misschien een kans is dat er storing optreed maar het is een truck en geen vliegtuig.In het ergste geval stopt de boel,maar er stort niets naar beneden. Ja,en als je het dan allemaal hebt dan wil je ook weten of het werkt.Dus alles aangesloten en geprobeerd. In het volgende filmpje kunnen jullie de hele koppeling zien,gestuurd vanaf de zender. Let vooral op het inzakken van de dolly zodra de vloer van de grond gaat komen. YouTube - Proef met klem 3 @Markioo Je ziet je hoeft niet te wachten tot een meeting. Je krijgt het thuis bezorgd. @Neonic Nu echt helemaal duidelijk??? Mvg Opa Wil
__________________ Zwaartransportfanaat |
| |
| | #1233 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
leuk gedaan om een filmpje te maken edit: excuses, bij de tweede keer bekijken zie ik het wel bewegen over die regelaar: wat voor motor kan je daar mee aansturen? een zware truck motor of een gewoon standaard motortje?
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be Laatst gewijzigd door Seeyah; 29 juli 2010 om 20:41 |
| |
| | #1234 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo Wil dank u wel,en ik hoef er geeneens voor te tekenen, wel heel erg gaaf om te zien hoor, als het nu niet duidelijk is hoe het werkt, het werkt in ieder geval wel zoals het hoort, en das het belangrijkste, groeten markioo |
| |
| | #1235 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 27 januari 2008 Leeftijd: 63
|
Hallo Wil, Het werkt SUUUUUUUUUUUUPER !!! Mooi stukje Vak modelbouwwerk !!!
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes |
| |
| | #1236 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 45
| Citaat:
Met deze batterijhouders is het niet de vraag of je storing krijgt, maar wanneer. Nu ben je zo'n precieze modelbouwer Wil, maar dan ga je aan de gang met deze troep, anders kan ik het niet noemen. Natuurlijk valt hij niet uit de lucht bij storing, maar het ergste geval kunnen de motoren juist blijven draaien bij uitval van de zender, met alle gevolgen van dien. Of is je F-14 omgebouwd naar 2,4Ghz? Als jij met een volledige combinatie rijdt en de aandrijfmotor gaat volgas door storing, dan zou ik niet de collega modelbouwer willen zijn die er toevallig dwars voor komt te staan. Ik zou voor die paar euro geen risico nemen een een fatsoenlijke zenderaccu kopen 10 cellen - 4A staat er op | |
| |
| | #1237 (permalink) |
|
@Adam Maak je geen zorgen.Ik heb hier natuurlijk twee goede accu's voor mijn zender.Die gebruik ik als ik ga rijden op een baan,maar voor het huis tuin en keukenwerk gebruik ik deze batterijen om mijn accu's te sparen. @Seeyah Zoals Adam al schreef,het is een regelaartje dat 4A kan verdragen en dus niet geschikt voor truck motoren. Mvg Opa Wil
| |
| | #1238 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2008 Locatie: Harderwijk Leeftijd: 21
|
Ik gebruik ook een batterijhouder met oplaadbare batterijen in mijn zender en heb nog nooit last gehad van storing, dus wat mij betreft weer een makkelijke en goedkope oplossing
__________________ Groet Niels |
| |
| | #1239 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
iedereen met batterijhouders spreken we over 2 jaar wel zodra de contacten gaan oxideren Tevens spaar je je accus het meest door ze met regelmaat te gebruiken. Anders worden ze lui.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| |
| | #1240 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 januari 2006 Locatie: Zevenhuizen Leeftijd: 33
| Citaat:
Er zijn ook mensen die voorzichtig met hun spullen omgaan hóór....2 jaar>20jaar nog steeds goed...... Wil,Mooie en heel duidelijke filmpje...echt prachtig. M.vr.gr. Jan | |
| |
| | #1241 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 45
| Citaat:
Maar waarom zou je wat willen leren van ander mans fouten, je kunt ze beter zelf maken...... | |
| |
| | #1242 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
Tja zelfs als je goede kwaliteitspullen koopt kan er nog altijd een productiefoutje insluipen Momenteel gebruik ik ook gewoon 8x AA batterijen van GP maar ik heb een lipo besteld dus eens kijken of het verschil geeft
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| |
| | #1243 (permalink) | |
| Citaat:
@Wil,heeft u al geprobeert hoe de klem zich houd met meer ballast? Jan | |
| |
| | #1244 (permalink) |
|
Hoi Manne Het regent en het is triestig weer dus naar de freesbank en boren maar.... ![]() Een paar uur later precies 700!!!!! gaatjes geboord en je hebt een paar uitlaten. @Tanker Natuurlijk ben ik de hals aan het uittesten geweest.Een volle emmer water was nog geen probleem.Alleen de vering van de dolly en de Volvo vonden het niet zo leuk. Voor mij is het gewicht echter niet zo belangrijk.Ik wil een functionerend model.Meer niet. Mvg Opa Wil
| |
| | #1245 (permalink) | |
| Citaat:
Misschien een optie voor de vering;extra bladveren(de bladen van een andere veer)bij het bestaande veerpakket plaatsen. Zelf ben ik aan het experimenteren om een extra stuuras lichter te laten veren door 1 of 2 bladveren weg te halen en ik moet zeggen dat het aardig lukt. M.vr.gr. Jan | |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |