![]() |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 mei 2009 Locatie: Papendrecht Leeftijd: 37
|
Bedankt voor de informatie allemaal! Goed nieuws ! de assen , velgen en banden zijn binnen dus heb meteen even de velgen en banden gemonteerd : ![]() Nog een paar boutjes en het midden zwart maken en dan lijken ze aardig op het origineel vind ik zelf : ![]() De assen zijn iets breder als dat ik had gehoopt (20cm) dus de schaal wordt 1:12,5 maar dit zal bijna niet opvallen naast de 1:13,2 - 1:14 trucks van tamiya hoop ik ![]() De wielbasis (momenteel 18 cm) zal daardoor 15,6cm langer worden dan op bovenstaande foto te zien is. Wanneer de bladveren en schokdemper binnen komen kan ik eindelijk aan de slag met de U-profielen om een nieuw chassis te maken met de assen en aanbouwdelen. Met een beetje knutselen zal de ophanging ongeveer zoals in onderstaand plaatje worden : ![]() Ik ga toch (voorlopig) voor 1 motor met 3 bak en evt. de vertraging die jullie noemen. Zat alweer van alles te verzinnen maar ik ga eerst maar eens proberen een rijdend chassis te maken dat vooruit komt in het zand en daarna kan ik altijd nog met 2 motoren aan de slag Binnenkort meer Groet, Marcel |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
|
Hallo Marcel, Nou dat ziet er indrukwekkend uit hoor echt SUPER !!! Even een vraagje, is de wielbasis niet aan de kleien kant ???, of is dit een vertekend beeld op de foto !!!
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 mei 2009 Locatie: Papendrecht Leeftijd: 37
|
Bedankt allemaal !, De assen zaten vast aan een mini monstertruck , het chassis dat je ziet op de foto is van deze monstertruck Het echte chassis wordt van U profiel , er komen nog bladveren op en 2 schokdempers per wiel. Misschien dat ik nog het systeem ,zoals op de foto te zien is met de oliegedempte schokdempers , in het chassis ga verwerken ...maar dat moet ik nog even bekijken. De wielbasis wordt 33,6cm dus bijna het dubbele van het chassis op de foto. Hier de werktekening om een idee te krijgen hoe het er ongeveer uit gaat zien.Alleen kloppen de maten helaas niet meer ivm het breder uitvallen van de assen. Maar goed , lang leve het A1 kopieer apparaat op m'n werk ![]() PS de banden worden uiteindelijk nog vervangen door Michelin banden die ongeveer 1,5 cm groter zijn. Groet, Marcel |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 21 februari 2007 Locatie: Wormer Leeftijd: 39
|
hallo, ..marcel.....................................zou het heel veel extra moeite zijn, om als U op meerdere forums om info vraagt, daar dan ook ff kunnen vermelden dat U de velgen al heeft
__________________ ** http://rcm-alkmaar.nl.Tamiya CR-01* ..2x Traxxas 1/10 Slash 2wd brushless... groetjes Franz |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
excuses,ik heb dit nog niet gedaan op het tamiya forum idd...mijn bedoeling was om ook daar een nieuw topic te openen met de vorderingen. een pb had ook gemogen hoor groet, marcel |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 21 februari 2007 Locatie: Wormer Leeftijd: 39
| oh ja, sorry _________________________________ *terug on topic* Marcel, mooi Project,
__________________ ** http://rcm-alkmaar.nl.Tamiya CR-01* ..2x Traxxas 1/10 Slash 2wd brushless... groetjes Franz |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Hallo allemaal, Geen grote update , maar ben wel iets verder gekomen met de vooras en ophanging Het is nog een prototype dus let niet op de afwerking en het chassis links de standaard set-up , rechts de aangepaste met bladveren: ![]() En in het midden van het chassis heb ik de oliegevulde dempers gemonteerd zodat deze uit het zicht zitten. Aan de buitenkant komen truck schokdempers voor de show (zonder veer) ![]() ![]() Op deze manier kan ik dalijk aardig de demping van de truck regelen denk ik zo... (bladveertje er misschien bij/af of andere olie bijvoorbeeld) Als jullie nog op-/aanmerkingen hebben hoor ik het graag! Groet, Marcel |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo ik zou de echt werkende schokbrekers aan de buitenzijde van t chassis zetten, aan showschokbrekers heb je toch niks en is maar extra gewicht, en binnen in t chassis zal het weinig werking hebben, ze zitten te dicht op elkaar, kijk eens bij de tamiya luxe auto schokbrekers van een ander merk mag ook,maar voor de 1:10 rc autoos heb je zoveel soorten en de spiraalveer die hoef je dan niet te monteren om de schokbrekers dan, zie conrad die heeft div in t assortiment, bladveren maar niet te veel monteren anders word het een stuiterbakkie, mvg markioo |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |