![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 12 december 2009 Locatie: Weerde (Zemst) Leeftijd: 23
|
@ Piet: ik weet wel dat je hem niet afkraakt De draaibank van Cheeta ziet er wel mooi uit, en handig met de digitale uitlezing. Maar ik denk dat ik vooral het frezen nodig heb. Voorlopig ga ik enkel trailers zelf maken (zonder bouwpakket), maar je weet natuurlijk nooit wat het later nog word. Maar er is nog niets beslist of gekocht. Gr. Michaël. |
| | |
| | #48 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 27 januari 2008 Leeftijd: 63
| Citaat: Hallo Alwin, Waar heb jij de digitale uitlezing voor jou draaibankje gekocht ?? Wat kost deze digitale uitlezing ??
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes | |
| | |
| | #50 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
| Home maar stond toen nog niet op de site of het er nu wel opstaat weet ik niet. kost 50 euro per as. dacht maximaal 500 lengte. weet dit niet zeker.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #52 (permalink) |
|
Hallo, ik heb het kleine draai-freesbankje nog eens bekeken en het is echt wel klein en licht. Dus ben toch maar iets anders aan het zoeken. De draaibank van Cheeta ziet er wel mooi uit. Heb je hier ook al je spindels voor je kraan mee gemaakt? In dat geval lijkt mij die draaibank zeker goed. Nu moet ik hem alleen nog vinden in België. En ik vraag mij af, met welk toerental mag je eigenlijk messing frezen? (met een vingerfrees) Gr. Michaël. Laatst gewijzigd door Michaël D W; 6 januari 2010 om 22:50 |
| | |
| | #54 (permalink) |
|
vergeet niet dat er het nog eens gauw de aanschafprijs aan accesoires bijkomen... maar die je daar laat zien is inderdaad beter voor het draaiwerk maja daar is de prijs ook na. voor frezen blijf je beperkt met een achterset frees. als je de ruimte hebt zou ik zeggen koop er een losse freesbank bij. ik heb op mijn machine de spindels gemaakt ja en nu bezig met een trommel van 55mm voor een project op de club. het kost even wat tijd maar tot op heden gaat het nog steeds goed.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #55 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 45
| Citaat:
Werkt vele malen parktischer. Draaibank op zich is niet zo veel mis mee, ik heb zelf de versie zonder "digitale poespas" (kan alleen maar kapot) Hou er wel rekening mee dat de verdeling van deze banken op inches gebaseerd is, dus de verdeling is soms wat lastig. Je moet blijven denken.
__________________ Lid van de raad van bestuur Vaargroep M@ilLine. Member of IOS - Intern. OSV Society. Lid HMBC Laatst gewijzigd door Adam; 8 januari 2010 om 20:25 | |
| | |
| | #56 (permalink) |
|
Ok, dan zal ik toch voor twee aparte machines gaan Ik had ook nog een mailtje gestuurd naar een verkoper en die zei dat hij nooit combinaties zou verkopen, want de prismageleiding van de draaibank kan niet tegen de krachten van de freesmachine. Waarschijnlijk zal ik volgende zaterdag eens naar daar rijden. Nu eerst nog een beetje verder doen aan de Scania Gr. Michaël. Laatst gewijzigd door VOLVO FH 16 660; 8 januari 2010 om 23:08 |
| | |
| | #57 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 27 januari 2008 Leeftijd: 63
| Citaat:
Hallo Michaël, Als ik jou een goed avvies mag geven :Wees verstandig koop geen combinatie bankje, hier krijg je echt spijt van !!
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes | |
| | |
| | #58 (permalink) |
|
Bedankt allemaal voor de reacties/info. Ik ga dan toch 2 apparte machines kopen. Heb vandaag nog een beetje verder gewerkt aan de truck en alles aangesloten op de MFU. En eindelijk eens kunnen testrijden Nu heb ik wel nog een probleempje met de servo's. Als ik naar links stuur op de zender sturen de wielen naar rechts en omgekeerd, maar de pinkers gaan wel juist. En als ik de servokabel op de MFU omdraai werkt de servo niet meer. En met de servo van de versnelling heb ik denk ik hetzelfde probleem (maar ben niet zeker) want als ik de stick rechts hou vertrekt hij veel makkelijker dan links, maar rijd hij ook direct sneller. Zijn er mensen die hier iets van kennen? Want ik durf niet veel meer te veranderen want ik heb gehoord dat de MFU snel stuk gaat als je iets verkeerd aansluit. Alvast bedankt. Gr. Michaël. |
| | |
| | #59 (permalink) |
|
in je zender omkeren. welke zender heb je?
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, scania r620 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |