| | | | ||||
![]() |
| | |||||||
| Registreer | ShowCase | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: nu in Oss (na 34 jaar Duitsland) en Ik ga lekker weer terug naar Duitsland .(over 7 jaar) Leeftijd: 57
|
De romp zit nu ook in de folie en gelijk ook even passende driehoeks lijsten gemaakt . Deze zijn eerst aan 1 kant in de (carbon) folie gezet . Dit is nu het resultaat na 1 nacht drogen . ![]() Straks voor de onderkant ook even de lijsten zagen (nu slapen de buren nog Mvg Johan
__________________ Wie goed gebruiken kan is klaar in voordeel.www.plotterwelt.nl Modelbelettering www.felix-vlieger.nl |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: nu in Oss (na 34 jaar Duitsland) en Ik ga lekker weer terug naar Duitsland .(over 7 jaar) Leeftijd: 57
|
Roeren zitten nu ook gelijmt. De stickers ook maar vast gemaakt uit Flip Flop folie en op geplakt . Is zo makkelijker als met de aansturing er al aan. Motor laten lopen op 3S , die trekt zo 25A Denk dat het voor mij wel snel genoeg gaat . Mvg Johan
__________________ Wie goed gebruiken kan is klaar in voordeel.www.plotterwelt.nl Modelbelettering www.felix-vlieger.nl |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Morgen nog even de clip maken voor het lipodeksel en uitwegen . Nu nog wachten op +10 weer. Mvg Johan
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 10 maart 2007 Locatie: near the airport Leeftijd: 24
|
Hallo Johan, Erg leuk project, een elektro stratos maar hoe zit het straks met de prop bij het landen? Een brandstof motor heeft immers compressie waar de prop "voor" blijft hangen en zo goed staat voor een landing. Hoe ga jij dit doen bij de stratos? |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Geland word met licht draaiende prop en veel hoogte op het roer zodat je in een 30 grad winkel landet . Bij de meeste motoren blijft de prop ook draaien met gas dicht Zo gauw de prop de grond raakt blijft hij wel horizontaal staan. Eigenlijk weinig props kapot gemaakt met zulke vliegers We zullen zien hoe het bij deze is , maar door zijn laag gewicht (1100 gr) kan je hem goed overtrekken bij de landing. Mvg Johan
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Motor EMP C4240/10 890kv (3S -7S) (hatte ik nog liggen) Prop APC-E 12 x 8 Regelaar Hacker 40A b-flight Lipo ZIPPY 3S4000 Gewicht rond de 1100 gram (morgen even wegen) Mvg Johan
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 maart 2004 Leeftijd: 37
| Citaat:
zelf vlieg ik ook met 2 electro toestellen die normaal gebouwd zijn voor methanol motoren en ook geen landingsgestel hebben (Laser Arrow en Outlaw). En ja, het gebeurt idd wel eens dat de prop NET rechtop staat bij de landing en dat die ofwel dan lekker in de grond steekt ofwel je firewall afbreekt. Dat kan... Sinds ik de rem geinstalleerd heb op de regelaar gebeurde dit nog maar enkele keren. Gelukkig is de firewall nu goed verstevigd en is die (tot nu toe) niet meer kapot gegaan. Ook de tip van Johan over de "landings helling" klopt volledig. Dit zijn meestal ook zulke driehoeken die ook nog eens moeilijk te overtrekken zijn ! Dus dan valt dat best mee... Groetjes, Davy
__________________ Alles wat omhoog gaat, komt ook omlaag. RIP (Rest in pieces) ! We bedanken alle piloten op onze 4de editie van het knuffelvliegen ! | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Leuk meneer Gaat het goed doen denk ik, top.
__________________ OMP Edge 540P, Yak 55 SP, Outlaw, Panic, Quickie 500, Magic Funfly, PA Addiction, MPX Parkmaster, Rapster, Wow hotliner, Mounton 1600V, etc. Swentibold lid! | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
De vlieger ja . Maar ik niet meer , door de operaties aan de kaak kan ik geen kou meer af . Dus is het voor mij bouwtijd nu . En kwa kleuren is het genoeg voor mij , rood , wit , carbon en de stickers in flipflop (redbleu) Mvg Johan
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Komt er 313 gram bij voor de 3S4000 Zippy Nu op de weegschaal 1394 gram . Met de 4000 er zippy ligt de CG te ver voor , ga hem ook met een 2200er invliegen . Straks eerst eens een tekening van maken op A4. De romp word 4cm korter om makkelijker het zwaartepunt te krijgen . En dan snel een paar setjes maken voor de Tacu in 10 dagen . Mvg Johan
__________________ Wie goed gebruiken kan is klaar in voordeel.www.plotterwelt.nl Modelbelettering www.felix-vlieger.nl | |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
| | |
| | #30 (permalink) |
|
De stratos heeft een spanwijdte van 101 cm . Was vroeger vaak het tweede vliegtuig van de leerlingen omdat hij goedkoop te maken was . En je leerde er goed mee reageren omdat hij toch wel vlot in de lucht is . Mvg Johan
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |