![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Vandaag (tussendoortje) maar aan een stratos begonnen omdat ik nog verschillende 3S4000 zippy,s hier heb liggen waar ik geen model voor heb . (piper heeft even pause omdat ik de tafel nodig heb om spullen voor de Tacu beurs te maken) Word dus uit 1 plaat styro gemaakt met rondom een balsa latje en een extra 6mm carbonbuis. Het hele model word gefolied met oracover. Motoren heb ik nog verschillende hier liggen , eerst maar kijken wat hij aan gewicht krijgt . Rompje word gewoon een bakje uit balsaply . Foto,s plaats ik morgen wel , heb net de carbonbuis ingeharzt . Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Gisteravond nog een test gemaakt met 3 x carbon 0,3mm en 2 x 5mm balsaply voor de motorspant. Heb het gewoon met bruis gelijmt (niks geschuurt of ontvet) Dit is het resultaat na de gaten geboort te hebben (met förstnerboren) Geprobeerd ook het carbon er af te halen. Dit gaat alleen met geweld . Hij gaat dus nu in de romp . Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
En alvast een plaatsje gegeven. Ze staan 10° naar binnen voor de optik. (is nog niks gelijmt) Morgen scharnier gleufen maken en de neuslijst mooi halfrond maken en dan kan hij in de oracover. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Vroeger kwam er gewoon een likje verf overheen, ze leefden gewoon niet lang genoeg als je ging vliegen met nog 5-6 stuks . Dit word gewoon een voorbeeld voor de meetings en beursen . Die moet er dus wel gelikt uitzien.
__________________ | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2007 Locatie: Maastricht Leeftijd: 31
|
Blijf het een leuk model vinden. Ook het bakje dat je gemaakt hebt is mooier als de meesten hebben als geheel volgens de originele plannen, top!
__________________ ME163, Viper Q500, Lazy Bee, Gnumpf GT, FJ Ultra, Stinger 40, Stinger 21, Kasumi 21, Dewoitine, Speedcobra, Parkmaster, Magic, Yak55SP, OMP Edge 540, Paraglider, etc. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 26
|
En toch is hij nog best bewerkelijk als ik dit zo zie. Eigenlijk wil je een model die je op een zaterdagmiddag kunt bouwen en vrijwel niks kost.
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Met een paar lijntjes is het niet gedaan , bouwen moet je ook nog . Ik wil ook iets voor de optik . Op de romp na zit het nu in de folie. Scharnieren zitten ook al in de roeren gelijmt en ook de GFK hevels. Dat moet nu even drogen en dan kunnen deroeren morgen aan de vleugel. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
De romp zit nu ook in de folie en gelijk ook even passende driehoeks lijsten gemaakt . Deze zijn eerst aan 1 kant in de (carbon) folie gezet . Dit is nu het resultaat na 1 nacht drogen . Straks voor de onderkant ook even de lijsten zagen (nu slapen de buren nog Mvg Johan
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |