![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 26 januari 2010 Locatie: Best Leeftijd: 44
| It's a small world after all! Tsja zwaar...degelijk qua constructie in ieder geval, en dat mag ook wel voor een trainer denk ik. Dit model heeft zich in dat opzicht door de jaren heen al wel bewezen. Terugdenkend aan mijn eerste Charter (het oude model) denk ik zelfs dat die zwaarder was dan het nieuwe model, maar dat is subjectief (iemand harde cijfers?). 3,5cc is echter wel aan de kleine kant, ik kan natuurlijk niet uit eigen ervaring spreken maar na wat ik al gelezen heb over motorisering van de Charter zou dat motortje het behoorlijk zwaar krijgen. Ik heb na beraad mijn zinnen gezet op een 6,5cc 4-takt, daarmee moet het wel lukken dacht ik zo! Groeten, Marco |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2003
|
Meestal zijn de schattingen volgens mij zeer natte vinger werk en vaak maakt de ervaring van de bouwer uit of een model met minder ook goed zal vliegen. Als ik denk dat ik er richting de helft eraf kan snoepen laat ik een doos liggen Hier een vdo van mijn Sig pipercub (.40) met 60W. http://members.home.nl/ehj.vanschaik/pipercub.zip Mijn Midwest Hots2 (.40) is ook niet te licht (6s a123) maar mijn Calmato40sport komt los bij 6A (160W) en vliegt level op 80W (2.5kg!!) Voor een leskistje heb je dus weinig nodig. Je optie zal er zeker mooi uitzien! grtz! Erik |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Zo mede-knutselaars, Vandaag voor de verandering eens een dagje thuis. "Doe maar lekker rustig aan" zei moeders-de-vrouw nog, dus dan weet je het wel: aan de knutsel! Het moment was aangebroken om beide romphelften voor eens en voorgoed met elkaar te verbinden. Er zal een zeer zware crash bij aan te pas moeten komen om die twee weer van elkaar te laten scheiden! (ik klop hier even op wat hout ).Na driftig soppen met PU, klemmen, knijpers en elastieken, en beide romphelften goed te hebben uitgelijnd (had ik niet verwacht, maar een kleine correctie bleek toch nodig, meneer Robbe rept daar met geen woord over!), ziet het geheel er inmiddels zo uit, even goed laten drogen nu! De onderkant van rompspant R5 bleek het geweld van een stevig aangedraaide lijmklem niet aan te kunnen, met als gevolg een gekraak door merg een been Als dit allemaal goed droog is, ga ik alle lijmnaden eens goed nakijken, trimmen, vullen, bijschuren (nee, niet iets erbij schuren, maar ik bedoel...ach laat ook maar Groeten, Marco |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Weer een update! Terwijl de PU nog wat verder uit mag harden, ben ik alvast begonnen aan de eerste afwijking van het bouwplan: de afdekking van het compartiment waar straks de brandstoftank komt te liggen afneembaar maken. Eerst in het afdek-plankje R14 een mooi afgerond gat gemaakt. Daarna vier hoekstukken gemaakt waar later slagmoeren (of iets dergelijks) inkomen, en deze in de romp verlijmd. Groeten, Marco Laatst gewijzigd door Crouze; 10 februari 2010 om 22:46 |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Citaat:
Groeten, Marco | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 september 2005 Locatie: Heerhugowaard Leeftijd: 42
|
Correct, Het hoofd landingsgestel anders om monteren is geloof ik voldoende. De vertikale poot achter en de schuine naar voor. De wielen moeten net iets achter het zwaartepunt uitkomen. +/- 3 cm. Groet Arthur |
| | |
| | #22 (permalink) | ||
|
Euh... Citaat:
Citaat:
Groeten, Marco | ||
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2009 Locatie: Veendam Leeftijd: 40
|
het is heel simpel, je zet het landingsgestel acherstevoren onder de romp, de hoofdpoot komt dan achter spant R5, de dunnere poot laat je gewoon in de daarvoor bestemde gleuf vallen waar die dus ook zou komen als je de charter volgens tekening bouwt, even binnenin een versteviging lijmen voor de schroeven en de charter staat perfect op z'n pootjes. het is dan vergelijkbaar met de "oude"charter |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Ha, De laatste knutselklus voor vandaag zit er weer op, het geheel mag nu weer fijn een nachtje drogen. De bovenkant van de neus zit er op (minus de al eerder uitgesneden deksel), eveneens de omlijsting van de voorruit. Laatstgenoemde lijkt zoals het uit de doos komt afkomstig te zijn van een antieke onderzeeboot, met een belachelijk kleine ruit voor meneer de (denkbeeldige) piloot, dus die hebben we maar eens even esthetisch onder handen genomen (het glasoppervlak, niet de vliegenier). De ruit naar beneden toe een 8-tal mm groter maken is al een wereld van verschil, en dat zonder nadelige bijwerkingen. Het eindresultaat zal er straks weer nèt een stukje beter uit zien Slapen en morgen is er weer een dag. Groeten, Marco |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
|
Marco, Geweldig jouw oplossing betreffende de omlijsting van de voorruit. Eindelijk iemand die na zijn gevoel luistert en het lef heeft, om de zaag erin te zetten. Ik stond ook met dat onderdeel in mijn handen, maar wist niet wat ik me aan moest. Super oplossing. Voor mijn Charter helaas te laat. Johannes |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Altijd leuk om een verslag te volgen, bij deze ook een abo.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #29 (permalink) | |
|
Tsja, Citaat:
Groeten, Marco | |
| | |
| | #30 (permalink) | |
|
Nou Johan, Citaat:
Bouwen is geen wedstrijd, en ik heb alle tijd en geen deadline voor de eerste vlucht. Op een goede morgen sta ik op met het besef "verrek, hij is klaar!?". Maar dat duurt nog wel even... Groeten, Marco | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| charter |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |