![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #107 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2008 Locatie: rosmalen Leeftijd: 25
|
netjes hoor, en al een kleur schema in gedachten? gr, stephan
__________________ sig fourstar (os 46ax)--futaba 6ex 2,4 ghz----------->greatplanes extra 300s (saito 125)---mvvdb--FuNfLy 2010 mvvdb seagull decathlon 120 arf 2m. (saito 125) |
| | |
| | #108 (permalink) |
| Lid sinds: 26 januari 2010 Locatie: Best Leeftijd: 44
|
Gracias, Kleurenschema is al bepaald...maar die hou ik nog even in het ongewisse. Het is net als met een spannend boek: daarin begint de schrijver ook niet meteen het laatste hoofdstuk te verklappen! Groeten, Marco |
| | |
| | #109 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 februari 2005 Locatie: uden
|
word n prachtig chartertje die hoeklijsjes langs het kielvlak heb ik ook maar gedaan want anders heb je wel erg wijnig lijmoppervlak., ziet er keurig uit ga zo door ![]() mvgr johan snijders |
| | |
| | #110 (permalink) |
|
Welja, Weer een stapje verder! Schuren van de staartvleugel was geen pretje, maar nu dat ook deze vastgeplakt zit aan de romp is de stofwolk toch weer de moeite waard geweest. Ik zie zowaar een vliegtuig onder mijn handen ontstaan, oh wonder! ![]() Met een stukje afval-triplex eerst de romp op het werkblad gefixeerd (komen die vreemde ovale gaten toch nog eens van pas De overgang tussen romp en neusprofiel van de staartvleugel zal worden opgeleukt door een "wing fillet", maar daarover de volgende keer meer. Ook het kleine vinnetje onder de romp gaat een make-over krijgen voordat ik er tevreden over ga zijn. Het blijft leuk knutselen. Einde bericht -> snurken! ![]() Groeten, Marco |
| | |
| | #111 (permalink) |
|
Hola, Nee mensen, het Charter-project ligt niet stil, het kabbelt gewoon even rustig verder. De voortgang springt momenteel weinig in het oog (en maar goed ook, loop liever niet de hele dag rond met een veiligheidsbril) en is meer van het kaliber "tussendoortjes" en "kleinigheidjes". Desondanks toch even een update en een paar plaatjes. De aansluiting tussen romp en voorrand van de staartvleugel was gewoon simpelweg op te vullen geweest, echter ik vond dat het ook fraaier kon en heb dit aërodynamisch beter verantwoord als volgt gedaan. Achteraf gezien had ik dit beter kunnen fabriceren vóórdat de staartvleugel aan de romp geplakt werd, nu was het een nogal verrassend lastig klusje om het mooi in model te krijgen (en nog slechts 97,3% tevreden mee): Ik ben voor straks ook reuze benieuwd hoe dit met bespannen gaat, of met andere woorden: ik zal het mijzelf door al die toegevoegde rondingen wel extra lastig maken. Ach ja...een of meerdere uitdagingen erbij schrikt (nog) niet af! Nog een stukje eigen initiatief: het vinnetje onder de romp. De nieuwe vorm maakt het stukken meer één geheel met het verticale staartvlak. Uiteindelijk zal een stukje staaldraad gebogen als staartslofje extra bescherming gaan bieden tegen enthousiast over-roteren en spectaculaire stuiter-landingen... IK heb mijzelf opgelegd (streng als ik ben) om eerst het richtings- en hoogteroer in vorm te schuren voordat ik de romp tijdelijk opzij leg en een begin maak met de vleugels. Pfff...nu al zin in... Groeten, Marco |
| | |
| | #114 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2002 Locatie: Soerendonk, het leukste gat van Nederland! Leeftijd: 51
|
Hoi Marco, ook ik volg je bouwdraadje vanaf 'enige afstand' Zeg maar: vanaf de overkant van het kanaal... nabij de Makro... Je bouwt heet secuur en dat maakt het ook leuk. Vliegen zal ie wel doen. Het goede weer komt eraan, tijd dat ie afgeraakt. Ben je al bij een club? Frank |
| | |
| | #115 (permalink) | ||
|
Hoi Frank, Citaat:
Citaat:
Ik ben nog niet bij een club. Het voornemen is om wanneer er weer gevlogen wordt eens mijn neus te laten zien in Son, dat is volgens mij toch wel verreweg de meest nabije. Daar eens mij bij laten praten, lid worden uiteraard en afspraken over een keuring ter zijner tijd, vliegdoop én vlieglessen. Bij de weg: Sonse leden met enige zeggenschap in de club mogen zich nu al melden hoor...hou je niet in...hahaha! Groeten, Marco | ||
| | |
| | #118 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juni 2010 Locatie: Tolkamer Leeftijd: 33
|
Hoi Crouze, Dit is mijn eerste bericht hier op het forum. Kwam je draadje tegen omdat ik zelf ook begonnen ben met de bouw van een nieuwe Charter. Doet toch een hoop goede ideeën op als je voorbeelden ziet van hoe ie gebouwd kan worden. Moet zeggen dat je erg leuk bezig bent. (nog vorderingen?) Jou draadje heeft me wel weer aan het twijfelen gebracht wat de motorisering betreft een viertaktje is toch ook wel leuk. Maar zoals jezelf al aangeeft maak je je zorgen over het gewicht met die .40 voorin. Daarom eigenlijk een vraag aan Ariel. Wat voor een motor ligt er voor in jou Charter? Meen te kunnen zien dat het een .30 magnum is. Hoe vliegt dat? Is ie niet te licht? Groetjes Han |
| | |
| | #119 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
en word er nog gebouwd ? je bent altijd welkom in son.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #120 (permalink) |
|
Ha! Ja hoor, beetje op een lager pitje i.v.m. de drukke zomermaanden of zo, maar de Charter ligt nog steeds op de bouwtafel. Ik zal een dezer dagen eens een paar foto's plaatsen van de motor servo aansturing. Waarvoor dank, er komt een moment waarop je me wel ziet verschijnen... Groeten, Marco |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| charter |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |