![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: koksijde Leeftijd: 36
|
ik heb net een yak 54 gekocht bij hobbycity met de volgende setup: motor: tr 35-42C 1100 kv outrunner esc:turnigy sentry 40 amp servo: gws park hpx 19gr lipo: 2200mAh 3S 25C (met esky lader, lijkt simpel en goedkoop maar werkt degelijk!) prop: 12 x 6 apc ![]() ik heb zeer weinig ervaring met electro vliegen (enkel nitro gevlogen) maar wil me nu even toeleggen op de electrische 3D toestellen (heb ook nog een eflite edge 540) de yak kwam goed verpakt binnen, wel met een boete (douanetaksen heet dit hier in B) van 10 euro, nu ja, geen grote bedragen... wat mij vooral opvalt is de eerder triestige handleiding, gelukkig heb ik al wat bouwervaring, maar toch is het leuk een goeie handleiding te hebben. er ontbreken ook een aantal stukken zoals pushrods, kwiklinks voor het pull pull systeem (die ik toch niet ga gebruiken) maar voor de rest ziet alles er ok uit! na het strijken van de cover, ben ik begonnen met het 'tunen' van de wheelcovers, vond het wel leuk zo: ![]() de servo's passen niet direct maar met een beetje uit te hollen lukt het wel: ![]() ik twijfel nog een beetje hoe ik het achterwiel zal vastmaken maar mijn idee is als volgt, het lange uiteinde plakken aan de onderzijde van de rudder met 5'epoxy: ![]() de motormount ziet er zéér broos uit en daarom heb ik met ca-lijm alles nog eens vastgeplakt en het werkt, er is geen torsie meer! ![]() ![]() jammer misschien dat ik geen pullpull systeem kan gebruiken, want de buisjes zijn reeds voorgemonteerd, dan maar een staafje erin duwen, lukt ook, een makkie! ![]() ![]() zo, ben benieuwd hoe het verder zal lopen! tips zijn altijd welkom !!!
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 Laatst gewijzigd door tommatador; 23 februari 2010 om 16:00 |
| | |
| | #2 (permalink) | ||
|
Hoi, Leuk kistje zeg Citaat:
Citaat:
Wat ik me wel afvraag, bij Hobbycity geeft de verzendkostenlijst niet hoger aan dan 2,5 Kg, hoe heb je dat ding dan toch opgestuurd gekregen en wat betaalde je aan verzendkosten ? Wat betreft je achterwiel: zit er in het richtingsroer niet een gat waar die lange pen ingaat ? Lijkt me wel logisch, zo wordt het meestal gedaan. Wat epoxy op de staaf en er in schuiven Klein puntje van kritiek: het linkje aan de aileron zit er erg iel uit, zou mij geen vertrouwen geven ... Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 23 februari 2010 om 16:58 | |||
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Shipment Air Parcel (BELGIUM) 4500g - 4999g $60.35 niet weinig natuurlijk maar totaalkost blijft wel redelijk... ja, menno, die linkjes zijn echt wel niet te vertrouwen, ik moet nog naar de shop om degelijke te kopen ('t zou jammer zijn é) ik denk dat die jongens snel tevreden zijn met hun vertaalde handleiding....nu, eerlijk gezegd is mijn chinees ook niet zó vloeiend...
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #4 (permalink) | |
|
Hoi, aha ... BELGIUM ! Dat had ik even niet in de gaten ![]() Gek dat ze dat niet naar NL willen sturen ... Ooowww ... niet goed gekeken Citaat:
Linkjes: ik zou even iets halen van Dubro of zo Nou, klaarmaken dat ding, ik hoorde op de radio dat het weer een klein beetje beter gaat worden VLIEGEN !!!Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2005 Locatie: Okselaar. Leeftijd: 48
|
Op onze club zijn er ook dergelijke arf-jes uit het verre en goedkope China, de steeds weerkerende goede rad begint met: alle verbindingen nalijmen met secondendrupjes.
__________________ I love the smell of Zap in the morning. "Toeval is het krachtigste wapen van het noodlot" www.diestmodelclub.be |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
ja johan, normaal doe ik het altijd zo maar er is echt niks voorzien in de rudder om dat lange eind erin te steken, ik vrees ook dat de rudder te smal is om er iets degelijks van te maken... ik dacht aan het volgende: ![]() nu ja, het is goedkoop (dat weet ik ook wel) maar misschien lukt het wel om er veel uit te halen, beetje creatief zijn en hopen dat ie niet uiteen valt in de lucht...
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
zoals jullie weten ben ik nieuw wat electro betreft, nu misschien een heel domme vraag maar ik raak er niet uit: hoe installeer ik de motor? ik heb er een prop adapter bijgekregen maar moet ik daar dan nog een gat in boren? ik weet het echt niet.... ook het alu kruis, gebruik ik die? zoja, aan de binnen of buitenkant van het houten frame? ![]()
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 17
|
de propadapter kan je als het goed is op de achterkant van de motor schroeven. persoonlijk zou ik het motorkruis wel gebruiken.
__________________ Multiplex Parkmaster, Windrider FOx, SUltimate, Clik en een Swift II ! |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
dus de motor achterstevoren plaatsen? ik dacht dat het uitstekende deel diende om de prop op te zetten...
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Hoi, zo'n motor kan je aan twee kanten gebruikenl, de as kan je namelijk zowel aan de voorzijde als aan de acterzijde laten uitsteken. Als je de prop op de as wil monteren, heb je een andere prop-meenemer nodig zoals deze bijv. ![]() Mocht je dat willen, neem dan even de maat van de as op, ik vermoed dat het 3 of 3,17 mm is of misschien wel 4 Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2007 Locatie: Heffen, Mechelen, Belgie Leeftijd: 22
|
En pas op als je er zo eentje besteld bij Hobbycity. De maten kloppen daar niet altijd. De laatste twee dat we hier besteld hebben paste niet voor de maat die aangegeven was. In de commentaren (onder het product) staat wel meestal de juiste maat ... Grtz Matanza
__________________ Vliegend: Funjet, MiniMag, ParkMaster 3D, Yak =>MX-12<= Uit de oude doos: Twinstar I, Wingo |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
bedankt voor de tip maar te laat, ik had er 2 besteld en duidelijk doorgegeven dat ze 4mm moesten zijn, toch waren ze te klein...na een aantal mailtjes besloten ze dat het mijn schuld was...rare jongens die chinezen... nu ja, ik zal ergens anders de propadapter bestellen...iemand een tip?
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
ik zou ff bij rctechnics kijken, hebben wel veel van dat spul en stoppen het gewoo nin een envelop
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
terug een beetje verder gewerkt aan de yak: - staartwiel eraan (net als foto hierboven) - servo's geďnstalleerd - motor erop (heb de firewall wel met epoxy ingesmeerd en zo verstevigd) - nieuwe kwiklinks (steviger, had er nog liggen van mijn fieseler) - de cowl (moeilijke bevalling maar toch ok) nog te doen: - zwaartepunt zoeken en kijken waar de lipo komt - heb een nieuw landingsgestel besteld in carbon + staat hoger voor mijn 12 x 6 prop - wachten op de prop adapter - servo voor de rudder zit niet stevig genoeg dus wat extra hout er tegen aan plakken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |