![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: barneveld Leeftijd: 17
|
HalloVandaag heb ik het één en ander aan de funtana gedaan.ik heb de hoogte en richting en gas servo,s ingbouwd en het ontvanger circuitje met de Ubec gesoldeerd. hier wat foto,s ![]() ![]() ![]() Grt wilbert Laatst gewijzigd door Gerard_nl; 20 april 2010 om 22:07 Reden: gefixed |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 12 april 2008 Locatie: Brabant
|
neem voor de UBEC iets anders ik heb er slechte ervaringen mee had er 2 en gingen snel stuk ,ook bij een club lid gaf hij de geest ,gelukkig op de grond , neem een robbe ubec ,ik zou deze niet gebruiken voor mijn ontvanger ,die zijn wel zeer goed die assan ontvangers
|
| | |
| | #36 (permalink) |
|
en weer een update: vanavond heb ik de schakelaar van de ontsteking en aan de CDI een futaba stekker geloldeert IPV de mpx stekker die er aan zat. ik had zelf nog 1 mpx stekker maar die viel van ellende uit elkaar ik dacht ik kan aan de schakelaar of aan de cdi wat anders solderen, maar ik heb het maar aan de cdi gedaan, futaba stekkers zijn zoiezo wat universeler. hier wat foto,s de futaba stekker ![]() hier de schakelaar ![]() en het is weer een lekkere puinhoop op zolder het past ook allemaal precies. ![]() Mvg wilbert |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
ik heb een probleem.ik was de hoogteroer servo,s aan het trimmen en stellen, en als ik een uitslag geef dan valt de spanning van de staalkabels.wat is hieraan te doen?de spanning is normaal warneer de roeren op nul staan.
|
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Dan zijn de afstanden van het midden van je roer naar de hevelaansturing en van het midden van de servo naar de servoarmaansturing verschillend. Deze afstanden moeten gelijk zijn. Je zal dus de aansluiting op 1 van de 2 iets naar binnen of iets naar buitne moeten verstellen totdat deze gelijk zijn aan elkaar.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
nog een vraag.mag er VEEL spanning op de draden staan?ik heb er nou een redelijk hoge spanning op staan, maar als ik een lagere spanning erop zet gaat hij weer last krijgen van 1 ontspannen draad als ik up geef.ook heb ik een probleempje met de draden.allebij de roeren hebben 1 van hun draden die gewoon in het hoogteroer drukt.hij zaagt als het ware een gleufje.hoe moet ik dit op lossen?
|
| | |
| | #41 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Foto,s laten zoiets beter erkennen , maar je mag er geen hoge spanning op hebben . Je merkt het snel aan het roer als je de servo vast houd en het roer probeert te bewegen . Als er geen speling in zit is de spanning genoeg . Als je bij uitslag weer een slappe draad hebt kloppen je maten niet van roerhevel en servohevel , die moeten precies gelijk zijn en bij het roer moeten de bijde kwiklinks precies in de scharnierlijn lopen . Hier heb ik een link waar een paar voorbeelden op staan. Seilzug-Anlenkungen Mvg Johan |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
ik denk dat ik dit zelf zo niet voor elkaar krijg. ik laat de boel zo wel zitten, allemaal zal ik ze iets lichter instellen. voor de rest ga ik het toestel in orde maken, en voor dat ik hem ga maidenen ga ik eerst wel even bij een goede (ervaren) vliegmaat langs om die hoogteroeren af te stellen. Grt wilbert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |