![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2002 Locatie: Soerendonk, het leukste gat van Nederland! Leeftijd: 51
|
Hoi Bart, je kunt op de tekening zien hoeveel korter de buitenste 4 ribben moeten worden t.o.v. de standaard rib. Als je weet dat de ribben van de hoofdliggers naar de achterlijst overal hetzelfde zijn, hoef je alleen maar het profiel voor de hoofliggers aan te passen. Wij hadden hier geen standaard tekeningen voor maar hebben dat met een timmermans-oog gedaan. Waarom geen tekeningen? Omdat wij begonnen met dezelfde tekening, maar het toch bleek dat iedereen andere afmetingen had van de triplex ribmallen. Tja... handvorm zullen we maar zeggen. Dus ook de 4 buitenste ribben op maat maken 'in het werk' Neusje korter maken? Wij hebben de motor achterop, dus met een duwprop. Dan heb je de neuslengte echt wel nodig om de accu naar voor te schuiven. Met de motor voor in de neus, zou deze indedaad stukken ingekort kunnen worden. Want je kunt het accupakket nog gewoon ergens onder het zwaartepunt schuiven. Veel bouwplezier toegewenst. |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Tja, zoiets dacht ik ook al, als er geen tekening is van die ribben dan doe ik het uit de losse hand... Het is soms wel eens lastig om iemand bereid te vinden om een vliegende vleugel met duwprop op te gooien... ik doe het soms ook zelf, en heb nog nooit een prop tegen mijn hand gehad.... maar eigenlijk is er weinig tegen een trekschroef, daarom wilde ik dat maar doen. (Dan hoef ik ook niet de klapprop aan te passen zodat-ie niet te ver open en dicht kan klappen.) Als het zwaartepunt ook nog lukt met een duwschroef dan zal ik inderdaad geen probleem hebben. Bedankt! Ik heb iets te doen van het najaar. (Voorlopig ook nog een andere vliegende vleugel afmaken...)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 17
| Citaat:
Over de tip ribben heb ik ook al even na zitten denken, je zou ze evt gewoon recht kunnen laten uitlopen. Maar misschien is al met al aanpassen niet zo'n probleem. De motor zou ik gewoon achterop doen, zo heb ik het zien zitten bij de meeste Geiers. (Ook een met een pylon en een doos-romp) ![]() Hoe ik het rompje ga maken ben ik nog aan het uitvogelen. Succes Groeten Rick
__________________ MX-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe | |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
![]() Het lijkt me eigenlijk wel fijn om nou eens geen prop te hoeven modificeren om te voorkomen dat-ie te ver open of dichtklapt... (te ver open hakt een stuk uit de achterlijst, te ver dicht verhindert 'm on open te gaan). Plus het grote voordeel dat je minder (of geen) ballast nodig hebt om het CG goed te krijgen. Maar het zal wel najaar worden voor ik eraan begin hoor.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 september 2002 Locatie: Soerendonk, het leukste gat van Nederland! Leeftijd: 51
| Citaat:
Grtz Frank | |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Voor de liefhebbers: en er weer op (ga nog wel toestemming vragen of het mag.. Url's weggehaald Frank Laatst gewijzigd door Frank Stevens; 8 oktober 2010 om 13:16 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Ik stel voor dat de eerste die met z'n Geier begint, een bouwdraadje opzet... daar komen we allemaal wel bij dan... (niet in dit draadje lijkt me)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2009
|
hoi Frank, We zijn afgelopen week in de Eifel geweest. Onze groene (Lowie) Geier mee genomen en heeft daar vele vluchten mogen maken in het prachtige heuvelige land achter onze camping. Grappig was dat we nog al veel bezoek kregen van de bewoners zelf.. nl de roofvogels. Deze kwamen ons vergezellen tijdens de vlucht(en). Twee valken en een geier cirkelden mooi rond en bleven continu bij ons tot we weer weg gingen. Volgens mij snappen ze nog steeds niet wie die vreemde Geier in de beit nou eigenlijk was. grt Fred |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 39
|
Mooi Fred! Toevallig nog foto's van geschoten?
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2003 Leeftijd: 45
|
Hoi Fred, Welkom op het forum.. Mijne geier is niet mee geweest naar zeeland omdat ik geen plaats meer had in de auto en ik geen mogelijkheid had om de geier te laden aan het 6 volt systeem van mijn Opel kapitan. Achteraf niet erg de wind was Noord Oost en da's precies verkeerd daar. Volgende keer beter. Gr, Arjan |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |