![]() |
| | #32 (permalink) |
| Guest
|
Je bent lekker op dreef zo peter Maar toch een opmerking over onderstaande: Witte houtlijm staat niet echt bekend om zijn "Gap" vullend vermogen, weet je zeker dat het stevig vast zit? Zou lullig zijn als het na verloop van tijd loskomt verderop in de bouw. Gr. Teus |
|
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 3 juni 2007 Locatie: Peize
|
Moi Teus, bedankt voor de tip, heb ik wat aan. Ben direct gaan kijken en stevig checken. Hier enkele foto´s van hoe het geworden is. Het zit allemaal als een muur een beetje onscherp maar zo zitten alle spanten. ![]() het lijkt alsof er een opening tussen zit maar er is letterlijk en figuurlijk geen speld (scalpelmesje) tussen te krijgen. ![]() Peter Laatst gewijzigd door peter verhulst; 6 september 2010 om 21:18 |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Luitjes, voor het uitlijnen van de prop-as had een clubgenoot een zeer handige tip. Daardoor is dit een fluije van een cent. Laatst gewijzigd door peter verhulst; 7 september 2010 om 15:08 |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Goedenavond Joren 95, er komt een duwklapprop op, de motor komt aan het geperforeerde motorschot in de cockpit, o.a. vanwege het CG-punt. Daar weer voor, echt in de neus komt de batterij + ontvanger/regelaar in de zijruimtes. Peter |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Bastiaan, er zijn er 7 (of Van de andere 5, die vliegen bij mijn weten allemaal, behalve 1 omdat de eigenaar niet goed durft. Even een filmpje Gastflug der Horten XII bei den Büchelsbergfliegern on Vimeo Dat voorste vleugeltje (van de 3) heb ik ook maar dan in elektro-uitvoering. Die gaat zijn maiden maken in oktober op een meeting in Duitsland. groet Peter Laatst gewijzigd door peter verhulst; 11 oktober 2011 om 18:59 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
goedenavond liedens, weer even een up-date qua foto´s. Even bezig geweest met een clubgenoot voor het zeer passend maken van het verbindingstuk motor/prop-as en daarna as passend voor lager gemaakt. Daarna de motorspant uitgelijnd en verlijmd. Vervolgens de motorgondel bekleed. ´K vind het aardig gelukt, al zeg ik het zelf. achterin is het lager te zien ![]() verlijmd motorspant ![]() en de motorgondelbekleding ![]() |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
aan de vleugels begonnen. de hoofdliggers moeten zowel aan de boven- als onderzijde. Ik heb de bouwplank dus maar omgedraaid; kon ik er tenminste goed bij en alles precies pasmaken. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door peter verhulst; 17 september 2010 om 12:28 |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Wat een prachtig project, ik ontdek het nu pas. Mooi freessetje ook, met al die gaten erin. Ook ik vind dat je wel vrij kwistig met de lijm omgaat... maar zolang je dit niet teveel als een zwever beschouwt zal dat niet zo'n ramp zijn.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
goedenmiddag MBF-lui, omdat het van het weekend bij ons nogal regenachtig was, heb ik weer even wat gedaan. hier is goed de slag in de vleugel te zien. Deze hoort erin. ![]() verkasting met 0,6 berkentriplex ![]() de aansluiting met het middendeel is naadloos Laatst gewijzigd door peter verhulst; 11 oktober 2011 om 19:00 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |