![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 maart 2010 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 22
| Citaat:
En over die servo`s: dat is dus ook een van mijn vragen. Ik heb enkel ervaring met de EZ hawk en een 1m tucano. Hierop werken die servotjes perfect. Ik neem aan dat de piper niet echt sneller zal vliegen dan mijn tucano dus de airload zal enkel toenemen naarmate het oppervlak groter zal worden. Makkelijk en snel uit te rekenen dus... Ik neem aan dat ik ook 30g servo`s voor de primairy controls moet gebruiken? groeten | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Je moet niet naar het gewicht van de servo`s kijken maar naar de stelkracht. 3kg stelkracht servo`s zijn voor deze kist op alle stuurvlakken en flaps voldoende (rolroeren en flaps elk voorzien van een eigen servo zou ik wel aanraden).
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Citaat:
Bedankt voor de tip, nu heb ik al een idee in welke richting van servo's ik moet zoeken! | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Op een model wat 200 of meer € kost vliegklaar komen bij mij geen goedkope servo,s in maar ga voor degelijkheid wat bewesen is . En Hitec komt daar ook voor naast Robbe of Graupner servo,s Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2008 Locatie: rosmalen Leeftijd: 25
|
denk ook aan futaba s3003 0f 3001 zijn gewoon goede servo`s die nog redelijk goedkoop zijn die heb je ook vor 10 a 15 euro de stuk als je een beetje zoekt. werken perfect
__________________ sig fourstar (os 46ax)--futaba 6ex 2,4 ghz----------->greatplanes extra 300s (saito 125)---mvvdb--FuNfLy 2010 mvvdb seagull decathlon 120 arf 2m. (saito 125) |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Maar als je een model gaat veranderen en er daar door al meer gewicht uit komt kan je door lichtere servo,s te nemen veel aan gewicht weer insparen. Standaard servo,s liggen vaak om de 45 gram en dan zit je bij 7 servo,s al op 315 gram De 225 BB weegt 27 gram , spaar je dus al 125 gram Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Daar heb je een goed punt Johan! Al enig voorstel van motor met voorkeur naar hobbyking...? EDIT: Na veel leeswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat 3S lipo's zowat goed zijn tot kisten van 1.5kg. Dit wil dus zegge dat ik toch zal moeten overstappen op 4S lipo's want ik wil niet echt besparen op power. Dit zal ten kosten gaan van men flaps om de totaal prijs toch zo laag mogelijk te houden... Echter, als iemand dit toch kan klaarspelen om me een setje aan te bieden voor 3S met genoeg power. Laat maar komen dan! groeten Laatst gewijzigd door bongose; 14 augustus 2010 om 01:56 |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Servo Shop Wat denken jullie hier van? Zeer licht en toch 2.5kg torque + een aantrekkelijke prijs. Of zou ik toch minstens 3kg torque nemen? groeten |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Ik niks . Als er een servo van bv de hoogte kapot gaat omdat je spaart aan qualiteit is de kist rijp voor de kliko . En dan kan je uitrekenen wat je gespaart hebt . En goedkoop spul kan vaak de stelkracht die ze aangeven niet aan . Dus blijft z,n servo gewoon staan als de gevraagde kracht hoger is. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Dit gaat het worden denk ik: http://hobbyking.com/hobbyking/store...idproduct=4909 http://hobbyking.com/hobbyking/store...idproduct=2166 http://hobbyking.com/hobbyking/store...idproduct=9463 http://hobbyking.com/hobbyking/store...idproduct=8779 als prop dacht ik aan 11/6 of 12/6 ook ik heb nog 9/6 en 10/5 hier liggen. wat zou de beste vliegtijd/power ratio geven? Graag hoor ik voor een tegenstanders van deze setup! Ik wil het redelijk snel beslissing want die servo's zijn in flash sale van 22 naar 11 dollar... groeten Laatst gewijzigd door bongose; 16 augustus 2010 om 10:55 |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2006 Locatie: katwijk a/d rijn Leeftijd: 20
|
er staat nog een fout op de tekening, als je even je handleiding pakt, dan zie je bij de richtingsroer vin gedeelte, wat aan de romp zit, zie je dat je boven de blokjes voor je stabilo een 3/32" x 1/4" balsa rip zit, deze mist op de tekening, even goed zoeken!
__________________ FPV EasyGlider || AXN floater || Felix 100 || eflite taylorcraft 480 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |