![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2010 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 22
|
Hoi Hoi, Ik ben Jan en woon in Antwerpen. Meer bepaald op Linkeroever aan het Galgenweel (googelen) waar ik ook meestal vlieg. En jaja, met een 2.4Ghz zodat ik eventueel de Pegasus RC club een goei 5km verderop niet stoor Voor die gene die het andere draadje hebben gevolgde van deze Cub zullen al wat kunnen volgen. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...brushless.html Voor de nieuwkomers: Ik maak dezelfde flaps heb ik laten vallen omdat dit mijn eerste bouwproject is en ik best volgens de regeltjes bouw zonder brokken te maken... Het maken gaat geen probleem zijn denk ik maar het kiezen van de setup wel! Ik ben nog relatief nieuw in de hobby en ken het fijne nog niet van brushless setjes. ![]() Ja hoor, als je het nog niet wist. Hij wordt ook electroooooo ![]() Tips over alles zijn welkom: een goede snel drogende hout lijm, bouwmaterialen, gereedschap, te gruiken servo's, aanbevolen (bush)wieltjes, en zeker tips om de flaps te fabriceren zijn welkom! Het liefst heb ik budgetvriendelijke tips aangezien ik nog student ben. LATER! Laatst gewijzigd door bongose; 7 juni 2011 om 16:05 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2006 Locatie: katwijk a/d rijn Leeftijd: 20
|
de lijm die ik gebruik is bison constructie lijm, is na 4 uur droog en hard, watervast en lijmt ook metaal, ben ook nog een student, vliegtuig technicus wel te verstaan :P
__________________ FPV EasyGlider || AXN floater || Felix 100 || eflite taylorcraft 480 |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 april 2006 Locatie: katwijk a/d rijn Leeftijd: 20
|
owja, Citaat:
ik had hem voor 90eu zonder verzendkosten van Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek verzendkoste waren gratis HaHa :P aantal tips, vertrouw niet de vleugelribben, loop ze na, kijk of ze zelfde maten hebben, de vooraf gesneden ronden voor tip en randen hoogteroer kloppen niet heel erg goed, gewoon eerst lijmen en zorgen dat je de buitenste lijnen op je tekening aan houd, hier en daar wat schuren, wees heel zuinig met het hout, er zit geen 2cm extra bij, ik had een 5cm van 1/6 sheet gebruikt om de ribben te verhogen, is opgevend moment nodig, alleen nu heb ik op de vleugel indekking te weinig, moet even kijken hoe ik dit ga fixen, wees ook heel noukeurig met houtjes op de lijnen te zetten, dus evenveel zwarte lijn aan dezelfde kant, dus niet dat je aan 1kant de zwarte lijn niet meer ziet, en aan de andere kant een hele dikke zwarte lijn, zorg dat je alles haaks zet, wat haaks moet, check of de hoek van de achterwand van de cabine goed hebt, al zet je die fout, ziet je cockpit er raar uit, en natuurlijk alles recht, zie je dat iets krom is, haal het los, want de gevolgen zijn soms niet te overzien als bouwtafel kan je dit doen, heb ik ook gedaan, 1 mdf plaat, is meestal goed recht, en daar zachtboard op lijmen, dan kan je er makkelijk spelden in prikken, koste bij mij 20eu ofzo als je niet weet welk houtje bedoelt word in de handleiding, kan je het beste naar google gaan, zoals hier http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...ai=&fp=1&cad=b zo rekent google om voor jouw, alleen inch maten wijzigen dan, en dan nameten met een schuifmaat, ik had voor 7eu een digitale schuifmaat gekocht die ze toen bij de lidle hadden, en natuurlijk heel veel lol hebben met bouwen, verder als je vragen hebt over bijv hoe de tip aan de leading edge zit, ik hoor het wel ik dacht ook zo van wtf moet dit een vliegtuig worden?, was ook mijn eerste kit, gewoon handleiding goed volgen en je komt er wel,
__________________ FPV EasyGlider || AXN floater || Felix 100 || eflite taylorcraft 480 Laatst gewijzigd door gertjuh; 12 augustus 2010 om 03:13 | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 september 2008 Locatie: rosmalen Leeftijd: 25
| Citaat:
gebruik nouw maar gewoon constructie lijm of witte houtlijm bouwen moet niet snel maar moet netjes en recht
__________________ sig fourstar (os 46ax)--futaba 6ex 2,4 ghz----------->greatplanes extra 300s (saito 125)---mvvdb--FuNfLy 2010 mvvdb seagull decathlon 120 arf 2m. (saito 125) | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2010 Locatie: Callantsoog, NH Leeftijd: 15
|
ja, van conrad is het natuurlijk wel goedkoper, die moet niet half de wereld over om te bezorgen
__________________ www.youtube.com/maddwarfproductions Vliegtuigen: Robbe charter, Wild hawk (kapot), F117 stealth zelf gemaakt |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
PU lijm moet je gebruiken , geen contactlijm en geen CA Citaat:
Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2010 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 22
|
Als ik deze maak met 2 x 9g servo's zal dat het verschil niet maken zeker. Op mijn tucano van 1m gebruik ik flaperons en Ik zie daar een duidelijk verschil in take off en landing snelheid hoor! Het is ook een deel voor de looks dat ik het wil doen... groeten |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 februari 2005 Locatie: uden
|
mooi weer n piper draatje helemaal supper t blijft n tijdlose vogel!!! 21augustus is bij ons de nationale en internationale piper meeting, je bent van harte welkom kun je wat inspiratie opdoen![]() mvgr johan snijders |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Ik zie hier een 1/6 J3 en dan de flaps aansturen met een 9grams servo? hoop dat je eerder 9 kilo bedoelt want die 9 gram servo (iets van 1,5kg trekkracht?) trekt ie in 1 keer aan snot. Minimaal 3 kg servo`s voor de flaps gebruiken op deze kist ![]() Maar misschien snap ik het niet hoor Verder een mooie kist
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |