![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2007 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 18
|
Hoi, Het wordt is tijd voor mijn eerste bouwdoos. Dit wordt mijn tweede kist, heb leren vliegen met een Easycub van Multiplex maar het wordt nu is tijd voor een laagdekker. De keuze is gekomen op de Fourstar 40, had deze kit van een clublid overgenomen en al een tijdje thuis liggen. Nu wil ik er toch maar is aan gaan beginnen, heb er helemaal geen haast bij dus ga alles rustig aan bouwen. Er komt een ASP 4takt 10cc op. Tips en advies zijn altijd welkom! ![]() De doos. ![]() Alles vast een beetje bij elkaar gelegd. Tim |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Geweldige vlieger zon 4*40 ![]() Heb er zelf ook 1 gehad en na een wat onzachte landing er retracts ingebouwd Succes met het bouwen.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2005 Locatie: Uden/Nistelrode Leeftijd: 38
|
Sucses met de bouw Tim.
__________________ voor de site van The Wings hier klikken |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juli 2008 Leeftijd: 51
|
Als je een fourstar met een ASP 10cc viertakt vliegt moet je wat tijd besteden aan het goed inlopen/afregelen van de motor. Anders is het stationair toerental zo hoog dat het ding nauwelijks aan de grond te krijgen is. Ik vlieg de ASP zelf met een 11x8 prop. Een fourstar zweeft echt goed.
__________________ Je kunt de klok niet terug draaien .... maar je kunt de klok wel opnieuw opwinden ! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2007 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 18
|
Inderdaad, ik heb gelukkig veel voorbeelden op de club. Heel wat 40's, 2 60's en 1 120. Dat was ook de reden waarom ik de Fourstar 40 wou gaan bouwen, zo kon ik makkelijk geholpen worden met de bouw. En stiekem word je zo ook wel een beetje, verliefd op die Fourstar's hoor.... Tim |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2008 Locatie: rosmalen Leeftijd: 25
|
erg leuke kist om te bouwen hoor iedere modelvlieger zou er eigenlijk eentje moeten hebben suc6 met de bouw. gr, stephan
__________________ sig fourstar (os 46ax)--futaba 6ex 2,4 ghz----------->greatplanes extra 300s (saito 125)---mvvdb--FuNfLy 2010 mvvdb seagull decathlon 120 arf 2m. (saito 125) |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2009 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 31
|
Uilijnen op het midden van de vleugel, dus het zwarte streepje tussen de gestippelde streepjes.
__________________ Pilot RC Extra300, engine DLE55, Liporacer, MPX Parkmaster, Dlg ELF, Futaba FF-10 2.4Ghz |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 9 september 2005 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 48
|
Hoi Tim, Ik ga je bouwverslag volgen, altijd leuk een bouwproject, ben gisteren met de bouw van een oude Puma III van Scen begonnen. Ik heb even de manual op de site van SIG bekeken. Maar wat betreft die latjes, gewoon uit laten steken, de middelste rib komt toch onder een bepaalde hoek te staan. Als je vleugelhelft klaar is en van het bouwbord af haalt, kan je latjes (hoofdliggers, eindlijst en neuslijst) mooi gelijk schuren met deze rib, staan ze gelijk in dezelfde hoek. Succes met de bouw en bij vragen, hier gewoon stellen. Hans
__________________ Vliegclub: EMCR Rozenburg Graupner MX16s, Hobbico Superstar 40; PUMA III, Super Chipmunk 120, TP P-39 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |