![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 9 september 2005 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 48
|
OEI !!! een twee-motorige Puma !! Dat lijkt me wel wat. Helaas heren (en misschien wel dames), door een onverziene crash en de daarop volgende reparatie van m'n superstar (zie een aparte thread). Ligt de bouw van de PUMA III even stil, want er moet gevlogen bliven worden. Kan alleen melden dan de beide vleugelhelften op de plank liggen en ingedekt zijn, klaar om de onderzijde af te maken. mvg Hans
__________________ Vliegclub: EMCR Rozenburg Graupner MX16s, Hobbico Superstar 40; PUMA III, Super Chipmunk 120, TP P-39 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Ja! De Twin Puma, hij bestaat! Zit een pseudo DC-3 neusje op. Diepgetrokken. Maak nog wel een paar fotootjes.... Zo was er dus ook de Puma FH Speed. Polyester romp (geen epoxy), en in het ergste geval een spanwijdte van 1200 mm... en een ingekorte staart (richtingsroer). Het moest hard gaan. Je kon hem echter ook normaal bouwen. In de zevetiger jaren kon je voor de Puma een losse polyester romp kopen. Net weer anders dan de Puma Speed romp. Helaas heb ik nooit zo een rompje te pakken kunnen krijgen. Staat wel afgebeeld op de doos van de Puma 1.. de oer Puma, met een iets ander vleugelprofiel... @Han... toch niet iets om weer op te lappen? Of houd je het toch liever focus op de fraaie Beach? en de toekomstige experimentals? Laatst gewijzigd door H.B.Busking; 14 september 2010 om 23:17 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Ach die puma bij mij is meer romantiek. Een nieuw rompje bouwen en klaar is kees. Maar heb inmiddels wel betere vliegtuigen. En nog zoveel toekomst plannen om tebouwen. En als het kan steeds iets nieuws. Dat heet grensverleggend. Groeten Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 9 september 2005 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 48
|
Het is alweer een tijdje, maar nu toch maar een update. In de tussentijd niet stilgezeten, maar ja zo'n bouw-blog bijhouden is ook geen katttepis. Om de boel een beetje te versnellen, beide vleugelhelften gelijktijdig gebouwd en beplankt. ![]() ![]() Vleugelhelften aan elkaar gezet, rolroer-aansturing aangebracht en glasmatje aangebracht. ![]() ![]() Stabilo en kielvlak gebouwd en van alle roeren de scharniersleuven gesneden. ![]() Vervolgens is de romp aan de beurt. Motorschot voorzien van inslagmoeren voor de motorsteun en neuspoot en voordat dit schot gelijmd wordt, eerst alles nog maar even passen. ![]() ![]() Alle schotjes voorzien van de nodige gaten voor de stuur-rods. En even alle schotjes op de goede plek te leggen. De romp wordt ondersteboven op de tekening gebouwd, dus betekend rekening houden met de goede stand van het motorschot m.b.t. sidethrust en domping. ![]() ![]() ![]() De schotjes moeten loodrecht staan, dus heel handig aluminium hoekprofiel hulpstukjes. ![]() Tot zover
__________________ Vliegclub: EMCR Rozenburg Graupner MX16s, Hobbico Superstar 40; PUMA III, Super Chipmunk 120, TP P-39 Laatst gewijzigd door Verdouche; 23 april 2011 om 16:14 |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 februari 2005 Locatie: uden
|
hij word mooi verdouche ook ik ben nog bezig met mn puma ,ook die licht momenteel even stil maar als alles klaar (enkele projekten |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |