![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: barneveld Leeftijd: 17
|
Hallo Ik had zaterdag bij het winkeltje van ''van harten'' , op de watervliegmeeting een spitfire gekocht voor een klijn prijsje. compleet met servo,s , schakelaar en motor. vanavond opgehaald, de staat van het toestel is op zich ok al zal de motor even uit elkaar moeten en het toestel opnieuw schilderen/spuiten. ik denk dat ik tog voor het schilderen ga, ik weet niet of ik hem weer in de orginele vlekken kleur schilder/spuit. het is in iedergeval een snelle rakker, er zit een 6,5cc op met een forse pijp dus die zal wel van zijn plek komen denk ik er zit geen landinggestel onder dus motor uit en landen, het is meer een soort ''race spitfire'' dan een schaal maar het is wel mijn bedoeling om hem weer helemaal mooi te maken, niet schaal maar gewoon een nette snelle spitfire. ik moet even aan goede verf komen, dacht eerst aan de revel blikjes maar die zijn ietwat klijn. zal een van de week bij een winkel gaan kijken waar ze veel revel spullen hebben volgens mij hebben ze er ook iets grotere blikjes. We zullen zien wat dit weer gaat worden! Helaas foto,s van geen daverende kwaliteit want de batterijen waren zoals gewoonlijk weer allemaal leeg, dus met mobiel foto,s gemaakt. Foto,s: Vleugel ![]() Romp: ![]() romp (canopie is afwezig zit er bij 1e foto wel op, zat met plakband vast geplakt , heb ik er bij 1e foto gewoon los opgelegd) ![]() Mvg Wilbert Laatst gewijzigd door wilbert.v/d.berg; 27 september 2010 om 20:53 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Eh je weet hoe dat soort kisten over het algemeen vliegen? Is toch echt meer weg gelegd voor de zeer ervaren motorvliegers... Heb zelf een Spitfire van Pilot gehad, ongeveer 110 cm spanwijdte met 4cc. Dat was een gruwlijk agressief, bloedsnel en moeilijk machientje om te vliegen. En zo'n 6.5cc kist handstarten... mij niet gezien hoor, vraag me af of je uberhaubt boven zn stallspeed uit komt? Zou de kist eerst eens proberen te vliegen voordat je em compleet gaat refitten... Desondanks succes en hopelijk met goede afloop Edit: Nu ik de foto's eens beter bekijk en dan o.a. de lengte van de ailerons en de dummyuitlaten lijkt het wel heel veel op een spitje van Pilot. Is ie volledig houtbouw met ingedekte vleugel? Die van mij had trouwens gewoon een landingsgestel. Deze kist lijkt bijna identiek. Alleen die 6.5 cc kan ik niet plaatsen... Wat zijn de afmetingen?
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! Laatst gewijzigd door Jonkje; 27 september 2010 om 21:26 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Mag ik alvast een voorspelling doen?
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Als het goed is is jouw spitje dezelfde als die hier op het forum te koop staat: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ire-mk-ii.html
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! Laatst gewijzigd door Jonkje; 27 september 2010 om 22:05 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Dus waarschijnlijk inderdaad een pilot spitje, met een 6.5 cc ![]() Mijn god met een 4cc klokte dat ding al dik 200 km/u (gps gemeten) in een duikvlucht. Landingsgestel is een pre want je hebt echt beide handen aan de sticks nodig. Dit kistje heeft elke sec van de vlucht je volle aandacht nodig en maak je een fout dan straft ie je keihard af. Hiebij is je calmato een slowflyer hoor. Die kist rolt met volle aileronuitslag in ongeveer een sec om zn as...
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
hmm, even kijken wat ik doe. 200 km/u!!! vreselijk deze gaat dus nog harder!!! ik denk maar gewoon proberen als het fout gaat jammer dan en dan gaat de setup naar een ander kistje. maar een landingsgestel is dus apsoluut noodzakelijk? moet ik even kijken waar ik deze ga plaatsen. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Op de bouwtekeing van de link kan je de positie van het landingsgestel wel zien. Wij hadden em echter nog iets verder naar voren gebogen omdat de kist tijdens de landing (hoge landingssnelheid) heel snel op zn neus wilde gaan staan. Ik had ongeveer de helft van de wieldiameter voor de neuslijst van de vleugel zitten. Dat ging aardig goed. Yep volgens mij was die gps meting met een 4cc kistje, naar mijn weten vloog niemand met een 6.5 maar ik kan me vergissen daar het alweer een jaartje of 9 geleden is Al was het aanduiken wel vanaf een redelijke hoogte Maar bloedsnel en nerveus was ie zeker!
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! Laatst gewijzigd door Jonkje; 27 september 2010 om 22:25 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Wat voor een maten zoek je? hoogte voornamenlijk dan.
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Een spaak is te dun, dat gaat niet werken. En de maten vroeg ik omdat ik tig van die voorgevormde landinsggestellen heb liggen, misschien kan ik je daar mee op weg helpen. Kan ik ook meteen je voltspy toesturen
| | |
| | #15 (permalink) |
|
o, verdraait helemaal vergeten de spy op te halen op de watervliegmeeting!! maarja komt ook een beetje doordat iemand een toestelletje van mij kwam ophalen daar, dus zat daar ook een beetje op te wachten. ik zal straks even meten en dan geef ik je de maten en mijn adres wel even via PB. Mvg wilbert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |