![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Zo`n klein propje verdraait vanzelf wel als hij de grond raakt, daar hoef je niets aan te doen. De landingssnelheid is zo laag dat er niks zal gebeuren met die propjes. Ps. vlieg je ook op Ede?
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Okee, misschien dan eens tot op de hei
| | |
| | #34 (permalink) | ||
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
De felix is met de hete draad CNC gesneden en de roeren die ik er bij gelegt hat zijn met de lintzaag gezaagt , het is verder het gelijke spul. Ik zelf gebruik die ronde scharnieren. Citaat:
De rode GWS propjes kunnen niet veel hebben. Landen in hoger gras is ook een optie. Morgen plaats ik weer een paar foto,s Mvg Johan | ||
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 januari 2009 Locatie: MVC "The Wings" / Oss Leeftijd: 45
|
Als je er voor zorgt dat je gas dicht hebt bij de landing, gaat de prop vanzelf horizontaal staan bij aanraking met de grond. Daarnaast wordt de prop op de 19-grams motor niet op de as geschroefd maar met een rubberen ring bevestigd. Dit werkt het zelfde als een propsaver.
__________________ Vliegen is voorwaarts vallen... |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 maart 2007 Locatie: Denekamp Leeftijd: 17
| Citaat:
verder heb ik ook de cockpit verwijderd en de romp gedeeltelijk uitgeholt zodat de accu en de regelaar mooi uit het zicht zijn. stijn
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html | |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Hee Johan, dat ziet er leuk uit met drijvers
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Citaat:
EPP isoleert zeer goed . Weegt nog geen 1,5 kg bij 150 cm span . Moet niet te hard waaien op Zeumeren . Mvg Johan | |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
qua koeling komt het wel goed. ik moet alleen nog wachten op hongkong, en dan vliegen
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Toch wel een erg leuk toestel, de Felix. Al heten ze nu op je site feNix zag ik? De 100cm lijkt me wel leuk als vliegertje voor erbij/trainer. Hoeveel werk is het om de vleugeldelen goed recht te snijden (zoals je nu bij de 80cm wel al doet)? -edit- een Felix van 1.5 meter staat niet op je site, ga je die nog verkopen of is deze alleen voor eigen gebruik?
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
De orginale naam is Fenix. De Duitse importeur heeft er Felix van gemaakt. Ik geef hem de orginale naam terug omdat ik niet ook nog nieuwe gebruiksaanwijzingen wil laten maken . De orginale zijn mooi , met foto,s en in het engels De vleugel maak ik recht als er rolroeren in komen en dat is bij de 80er niet zinvol , die vliegt beter zonder en met knikvleugels . Dit is snel gebeurt , ik snij ze met de lintzaag af en lijm ze met bruis weer aan elkaar .(24 uur laten drogen) De Fenix 150 is maar heel even gemaakt . In de nieuwste serie waar het EPP helemaal is doorgekleurd word hij niet meer gemaakt . Mvg Johan |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Johan, kun je geen hercules uit EPP snijden of zou dat te slap zijn? Je hebt vast genoeg reststukken ervoor? De tekening die je hebt is vrijwel gelijk aan mijn toestel. Jammer dat de 150 er niet meer is, dat was een leuke fullsize geweest voor beginnend vliegers. Materiaalkosten te hoog? EPP is nou niet bepaald erg goedkoop. En vrijwel niet te krijgen in Nederland (in ieder geval niet in de 2,3 en 5mm plaatjes die ik graag zou gebruiken) Ik zal eens gaan sparen voor een 120, leuk eerste toestel voor mijn dochter
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Herkules uit EPP word te duur. En rest stukken voor zo iets heb ik niet . Te slap zou het niet worden . De EPP platen komen straks ook nog als het eerst loopt met de Fenix , het is nog winter dus niemand wil buiten spelen met werpzwevers Voor je dochter is een 80er eerder geschikt , is in verhouding makkelijker te vliegen en veel lichter , daardoor veel minder schade als je je dochter hem de grond in boort . Een 80er gaat in zweef vlucht over als je het gas dicht doet en de knuppels los laat . (als hij goed is ingetrimt en het CG past) Een met rolroer waar de vleugels recht zijn moet je blijven sturen . Mvg Johan |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
heb mijn felix 80 ook klaar. hij weegt vliegklaar 205 gram. is dit veel? ik dacht echt dat ik lichter uit zou komen:S naja zwaartepunt is wel gewoon goed. morgen ff de accu opladen en ff kijken wat hij doet stijn
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |