![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
toen ik nog (praat tot jaren negenennegentig)met een serpent vector reed op een novarossi 7 poorter 3,5cc met turbo plug (ja echt ),gebruikte ik tornadofuel 25 % nitro, betaalde ik voor 2 liter een 50 gulden ,dat is nu met de inflatie mee gerekend een 40 euro . sindsdien heb ik methanol afgezworen (het stinkt ,je vliegtuig/auto wordt smerig en je blijft afstellen voor de ideale motorloop) en uiteindelijk op jaarbasis met wat ik vlieg . is lipo goedkoper . ik vlieg 1 meter toestellen op 3 cellen lipo ,wat je mag vergelijken met een 3,5 cc methanol motor . hetgeen ik vlieg zou dan op een liter per weekend uitkomen , laten we dan uitgaan van 16 euro per liter dat is dan op de te vliegen weekenden (een stuk of 20 per jaar) dat is dan 320 euro aan peut . ikhoef per jaar maar 1 accu bij te kopen voor een max aan 40 euro . de lader die ik heb werkt op 12 volt (eenmalige aanschaf 70 euro). dus is lipo vliegen in mijn geval goedkoper . maar als het om esthetisch gaat qua beleving in het vliegen is een brandstof motor veel leuker ,mits deze ook enigzins schaal klinkt(wat dus 90% niet zo is ) . |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 oktober 2009 Locatie: Schaijk Leeftijd: 41
| Citaat:
5 Liter standaard brandstof kost in Waalwijk €16.80, gedeeld door 5 is €3,36 per liter. Dan kost het je voor 20 weekende €67,20 aan peut. Dus het verschil is een beetje kleiner dan jij dacht. Ik ga er overigens niet van uit dat je je vliegtuigmotor 25% nitro gaan voeren. Maar goed, back ontopic.
__________________ MVC The Wings | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
kun je nagaan ,weer wat geleerd qua prijzen . maar dan nog de derrie ,stank en continu afstellen ,dat is voor mij geen hobby ,vooral op mijn flat niet . even voor de voetnoot ,mijn schuckert vloog dus vanaf stand prima . dus hiermee nog een stimulatie om vooral deze mustang te bouwen . |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 40
|
Nog even een opmerking over de constructie. De tekening is natuurlijk uitvergroot. Als ik je constructie bekijk zijn de spanten aan de forse kant en is het hout in de langsrichting aan de magere kant. Vandaar ook de opmerking eerder van een medeforummer dat de motor hem uit elkaar kan trekken. Je kunt hem natuurlijk in de lengterichting verstevigen met multiplex of zo. Een andere optie is om de romp te glassen met bv 25 grams matje en ps100. Ik denk dat dat de sterkte van de romp voldoende bevordert om er mee te kunnen vliegen. Wat vinden de experts hiervan? Freek
__________________ http://tinyurl.com/http-depronlaagdekker |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2004 Locatie: oss Leeftijd: 21
|
De staart is wel stevig genoeg zo te zien, maar ik zou inderdaad wel nog even tussen de voorste 3 of 4 spanten wat extra hardhout verwerken. Glasvezel wordt denk ik net te zwaar voor de 7,5cc motor die erop komt... Maar ondanks alle kritiek zie ik geen reden waarom dit toestel niet zou vliegen.
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 augustus 2007 Locatie: nuenen Leeftijd: 36
| Citaat:
| |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2011 Locatie: Zaandijk Leeftijd: 49
|
alweer een paar dagen terug van een week vakantie (parijs) dus weer lekker aan de slag. van balsahout de "rug liggers" (hoe noem je zoiets) gesneden. moet nog geschuurd en precies op maat gemaakt worden. ook van wat los hout een standaard gemaakt. werkt wel zo prettig. spant 1 vervangen door eentje van triplex en daaraan de motor steunen bevestigd. daarna een "hap" uitgezaagd voor de uitlaat. ik ga in ieder geval spant 2 en 3 ook van triplex maken en van binnenuit aan elkaar bevestigen. een soort bodem waarop de tank komt te liggen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() o ja de hele constructie is (nog) niet gelijmd, alles zit aan elkaar vast met wat balsahout en elastiekjes. tot nu toe al 1314 keer bekeken. toch nog wel wat liefhebbers voor een P51 op dit forum.
__________________ I changed all my passwords to "incorrect", so my computer just tells me when I forget. mvg Cees Laatst gewijzigd door Christiani; 10 augustus 2011 om 21:13 |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
zojuist op ebay 2 Servoless Retractable Landing Gear Retracts gekocht. inclusief verzendkosten zo'n 28 euro. ik was eerst van plan om met een vast landingsgestel te gaan vliegen, maar een intrekbaar landingsgestel is toch veel mooier en ik heb toch nog 1 kanaal (kan 5) over op mijn ontvanger. de retracts zijn voor een toestel tot 4,7 kilo. moet lukken (denk ik) ![]() dit zijn ze. moeten nog wel een paar wielen bij
__________________ I changed all my passwords to "incorrect", so my computer just tells me when I forget. mvg Cees Laatst gewijzigd door Christiani; 10 augustus 2011 om 21:23 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
gisteren spant 2 en 3 uit triplex opnieuw uitgezaagd en een begin gemaakt om alles te lijmen en daarna behang afstomen ![]() vandaag verder gegaan met lijmen en het is best wel een stevige constructie geworden. mede dankzij de 3 triplex spanten. en ook verder gegaan met behang afstomen en behangen. morgen nog wat balsahout kopen bij MUCO foto's volgen nog (geen tijd gehad tgv behangen)
__________________ I changed all my passwords to "incorrect", so my computer just tells me when I forget. mvg Cees |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
de beloofde foto's de hele romp is nu gelijmd. de vleugel is er even los onder geplaatst voor de foto. ![]() ![]() ![]() niet veel verschil met de vorige serie foto's, maar daar zat alles vast geklemd met elastiek. nu alles is gelijmd is het echt een hele stevige constructie. vrijwel geen torsie. dus wanneer straks de (balsa) huid erop gelijmd is wordt het heel stevig (en licht)
__________________ I changed all my passwords to "incorrect", so my computer just tells me when I forget. mvg Cees Laatst gewijzigd door Christiani; 14 augustus 2011 om 20:27 |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
de afgelopen dagen 2 servo's , de ontvanger , batterij-houder en een on/off switch ingebouwd. dus ik heb nu "beweging" in het vliegtuig. ik heb het bovenstaande ingebouwd in de buurt van de oliekoeler/radiateur. het is bereikbaar via de onderzijde waar de vleugel tegen aan komt want dat blijft toch open dan kan ik mooi de cockpit dicht maken. zodra ik foto's heb zal het wel wat duidelijker worden. de beide servo's zijn voor het hoogte en richtingsroer. ik ga binnenkort ook een cockpit maken van een pet fles. ik had laatst de link hiervan gevonden op het forum hoe je dit kunt maken. moet ik wel eerst nog even een verfbrander lenen/kopen. hieronder de link; http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-pet-fles.html ik ben benieuwd of het mij ook gaat lukken
__________________ I changed all my passwords to "incorrect", so my computer just tells me when I forget. mvg Cees |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
de beloofde foto's vandaag ben ik bezig geweest om de tank en de servo voor de throttle in te bouwen ![]() de hoogte en richting roer servo's ![]() werk aan de cockpit ![]() een paar stringers aan de staart gelijmd. ![]() ![]() ![]() ![]() de tank. inhoud 350cc
__________________ I changed all my passwords to "incorrect", so my computer just tells me when I forget. mvg Cees Laatst gewijzigd door Christiani; 19 augustus 2011 om 21:18 |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2008 Locatie: rosmalen Leeftijd: 26
|
toch wel een erg net bouwproject hoor ga je de romp glassen? ben benieuwd hoe dat uiteindelijk gaat vliegen Grt, Stephan
__________________ sig fourstar (os 46ax)--futaba 6ex 2,4 ghz----------->greatplanes extra 300s (saito 125)---mvvdb--FuNfLy 2010 mvvdb seagull decathlon 120 arf 2m. (saito 125) |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
dank je nee, de hele huid ga ik bekleden/lijmen met 2mm balsa hout. voordat het vliegtuig vliegklaar is ben ik wel een half jaartje verder.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |