Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Bouwverslagen - Vliegen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 januari 2012, 20:52   #61 (permalink)

Leeftijd: 39
Standaard

Een beetje wel. Ik heb nog een Shoestring liggen voor een review, daar ga ik misschien wel mee racen.
Emanuel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2012, 07:53   #62 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

HugoW's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Goh, Emanuel, wat heb je er weer een lelijk gedrochtje van gemaakt...

Nee, schitterend! En gewoon lekker mee racen. De Shoestring kan je als reserve kist meenemen, toch?

Ik heb weinig kunnen doen, lekker druk met gezin en werk. Wel gisteravond de laatste schuurwerkzaamheden gedaan, dus ik kan gaan folien. Verder heb ik denk ik alles aan besturing aandrijving en kleindelen in huis. Dus nu het schuurwerk klaar is kan ik het ding aan de eettafel afbouwen, da's laagdrempeliger dan in de (onverwarmde, gigantische puinhoop bevattende) schuur. Wie weet komt het toch nog allemaal goed. Later dan, hè?

Hugo
HugoW is nu online   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2012, 22:32   #63 (permalink)

HugoW's schermafbeelding

Standaard

Tadaaaaaaaaaaa:

Click the image to open in full size.

Het zijn zelfgemaakte decals, maar ik ben nog niet zeker dat dit de juiste methode is. De stickers zijn erg groot voor een decal, en lijken nu nog een beetje rimpelig. Maar de boel is nog niet droog, morgen het resultaat maar eens bekijken.

In ieder geval is de eerste vleugel klaar, misschien morgen avond de tweede. Het zou toch wat zijn, echt klaar voor het seizoen...

Hugo
Oud 28 januari 2012, 08:53   #64 (permalink)

Standaard

Dat ziet er niet verkeerd uit. De kleur lijkt wat flets op de foto, klopt dat?

De rest werd ook overwegend wit toch? Dat scheelt veel tijd met folien.
Oud 28 januari 2012, 09:10   #65 (permalink)

HugoW's schermafbeelding

Standaard

Klopt, de printer print nogal flets. Ik hoopte dat de sealer op de decals iets glans zou geven, maar nee. Op een mooie dure printer wordt het ongetwijfeld mooier. Het is overigens allemaal keurig strak getrokken nu het droog is.

Idd, de rest wordt ook wit met stickers, de onderzijde van de romp en de vleugels wordt / is doorzichtig rood gefolied. Goed contrast, en ik had er nog een restje van liggen.

Heb jij al gevlogen?

Hugo
Oud 28 januari 2012, 23:05   #66 (permalink)

Standaard

Yes!, vandaag de maiden gevlogen. De Polecat heeft wat moeite om van z'n plaats te komen zonder op z'n neus te gaan staan, maar eenmaal op gang gaat het prima. Hij vliegt heerlijk strak. De snelheid was er nog niet echt met de 8*6 prop. Op de OS motor moet echt een 8*8 prop denk ik. De motor loopt verder erg mooi en stil. De Polecat zweeft erg goed, je hebt een flink landingscircuit nodig om de snelheid er een beetje uit te halen. Bij de landing ging hij steenvast op z'n neus staan. Daarbij hapt hij best wat gras in z'n luchthapper. Zag er erg grappig uit met een pluk gras erin. Ik moet er wel bij zeggen dat het gras vrij lang was op het veld.
Oud 29 januari 2012, 08:00   #67 (permalink)

HugoW's schermafbeelding

Standaard

Gefeliciteerd! Fijn dat'ie netjes vliegt, dat geeft de burger moed. Ik heb gisteravond de andere vleugel gefolied, nu is de romp aan de beurt. Misschien vanavond al. Met wat voor accu vlieg je? Ik heb 4S3000. Die is misschien wat aan de grote kant, maar fysiek past het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emanuel Bekijk bericht
...Het model viel op de vergadering goed in de smaak. Er gaan er nog minimaal 2 gebouwd worden! Dat wordt leuk het komende race seizoen
Als de bouwer(-s) hiervan meelezen, voel je vrij ook hier je voortgang te posten!

Hugo
Oud 29 januari 2012, 14:20   #68 (permalink)

Standaard

Ik vlieg met Gens Ace 4S2500mAh die 283 gram weegt. Deze moet ik tegen de koolstof vleugelverbinder leggen om het zwaartepunt goed te krijgen. Ik denk dat jouw accu dus nog verder naar achter moet. Misschien is je Turnigy motor wat lichter dan mijn OS.
Oud 6 februari 2012, 20:25   #69 (permalink)

Super john's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

He Hugo een sponsor gevonden .
Oud 11 februari 2012, 22:16   #70 (permalink)

HugoW's schermafbeelding

Standaard

Langzaam maar zeker...

Roeren moeten nog gefolied, en gemonteerd. Hardware erin schroeven zou niet lang hoeven duren. Als het ooit weer mooi weer wordt, kan het ding misschien wel eens de lucht in!

Hugo
Oud 11 februari 2012, 22:32   #71 (permalink)

Standaard

Dat begint ergens op te lijken. Is dat transparant rood?
Hoe staat het met de motorkap?
Oud 12 februari 2012, 10:26   #72 (permalink)

HugoW's schermafbeelding

Standaard

Ja, transparant. Had ik nog liggen, da's de voornaamste reden. De motorkap wil ik vandaag met schilderstape in elkaar gaan zetten. Ik ontdekte gisteren dat ik geen glasvezelband meer heb, allen nog heel zwaar en 50mm breed. Dus even wat lichter 20mm bestellen.

Hugo
Oud 12 februari 2012, 11:55   #73 (permalink)

Standaard

Ik heb een strookje kunsstof gebruikt wat afval is van de kap. Ik heb dat aan een helft geplakt waarna het in elkaar lijmen van de 2 helften wat makkelijker ging. Er komt dan geen glasvezel aan te pas.
Oud 12 februari 2012, 12:28   #74 (permalink)

HugoW's schermafbeelding

Standaard

Oh, dat kan ik ook eens proberen. Afvalstukjes genoeg! Waar lijm jij mee? Ga jij ook de wielkappen doen? Ik twijfel. Het zal misschien snelheid schelen in de lucht, maar op ons veld kan ik er al niet mee uit de voeten, en dat zal op meerdere velden zo zijn, denk ik.

Net de papieren voor de KNVvL maar ingevuld en opgestuurd, dan ben ik tenminste lid als we gaan racen.

Net even in de voorraad montagemateriaal gekeken, ik ga de aansturing van de roeren iets anders doen. Wel met de stangetjes, maar met zo'n verstelbaar tonnetje op de servo, en een losneembaar klemstukje op het roer. Foto's volgen, als het lukt zoals ik wil.

[EDIT] Ik zie dat je de wielkappen er al op heb zitten, die vraag is dus beantwoord. Lukt dat een beetje op gras?[/EDIT]

Hugo
Oud 12 februari 2012, 13:46   #75 (permalink)

Standaard

Hoi Hugo,

Ik heb de wielkappen van een Pogo eronder zitten. Kosten een paar euro en scheelt zoooo veel werk. Zonder wielkappen ziet er gewoon niet uit, dat is voor mij geen optie. De motorkap heb ik met secondenlijm gelijmd en met epoxy en microbaloons geplamuurd.
Opsteigen vanaf gras gaat redelijk mits het gras niet te lang is. Bij de landing ging hij steenvast op z'n neus. Ik heb het landingsgestel nu 13 mm naar voren geplaats (een gaatje naar voren, hoefde ik maar 2 gaatjes bij te boren in de romp). Ik hoop dat dit helpt bij het opstijgen en landen. Vanwege de kou heb ik niet meer gevlogen.
Ik heb de roeren ook aangestuurd met een standaard kunststof roerhoorntje dat met drie schroefjes vastzit. De tonnetjes waar jij het over hebt zitten bij mij aan de roer kant, een z-bocht aan de servo kant. Andersom kan natuurlijk ook.
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Bouwverslagen - Vliegen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten