![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 februari 2006 Locatie: EERSEL Leeftijd: 71
|
Ik heb toch weer de kriebels gekregen om wat te gaan bouwen. Afgelopen zomer een EPP AN-2 gekocht van 120 cm spanw. dat vliegt heel leuk. EPP bouwkitje AN-2 En zo raak je aan het dagdromen, .....ietsje groter model.... wat meer vermogen etc. Spanwijdte wordt ca 180 cm. Om alles binnen de motorkap te houden zal het wel een electro uitvoering worden. (Diameter motorkap ca 11cm.) Wat gezocht op internet maar ik kon niet de juiste tekening vinden. Misschien niet goed gezocht?? Ik kreeg een tip van Johan. Tekening Antonov AN-2 gezocht Tekening AN-2 ![]() Deze tekening is besteld en moet wel 1x uitvergroot worden. Het plan is om deze tekening (in het Tsjechies) zo om te werken dat alles in het Nederlands vertaald wordt met de juiste maten etc., erbij. Inmiddels al veel over deze legendarische kist gegoogled. De grootste eenmotorige dubbeldekker ter wereld, het meest veilige toestel. ![]() Afwachten wanneer de tekening komt. Wordt vervolgd. Laatst gewijzigd door arnold remkes; 5 januari 2012 om 23:22 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2002 Locatie: Soerendonk, het leukste gat van Nederland! Leeftijd: 51
|
Ik ben zeer gecharmeerd van dit toestel. In 2010 zag ik 'm vliegen op Sanicole. Kwam in de verte op final, maar dat duurde nog zo'n minuut of 5 voordat ie uiteindelijk arriveerde op het veld. Het leek wel of ie stil hing. Volgens mij kun je 'm met de fiets bijhouden.. Succes Arnold met de bouw. Grtzz Frank |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 53
| Citaat:
een paar jaar geleden meegevlogen met an-2, geweldig! alleen jammer van de grote uitlaatdemper, het typische "radial geluid" is helemaal weg
__________________ groet; Nico. Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Op vliegveld Zestienhoven een tijdje terug tijdens een evenement toevallig een plaatje van gemaakt. Deze vliegt ook nog gewoon. De high-res versie kun je hier downloaden. Op Airliners.net nog veel meer van deze. Misschien heb je er wat aan.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 februari 2006 Locatie: EERSEL Leeftijd: 71
|
Ik heb de tekening dus besteld maar ben verder aan het zoeken omdat ik begin te twijfelen of de bestelde tekening geschikt is om 1 x uit te vergroten? Ik vondt dit op een Bulgaars ModelbouwForum. Forumlink ![]() De kwaliteit is minimaal. Op een A4tje is amper iets te zien van de details laatstaan dat je hem 6 x kan uitvergroten. Ik heb de plaatser van het artikel en Pbtje gestuurd. Ik ben benieuwd. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Het lijkt wel of de tekening in de lengte ingedrukt/ingekort is om passend te maken.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Ik hoop dat ik reactie krijg vanuit Bulgarije want het is een zeer gedetaileerde tekening. Deze tekeningen laten zien dat de romp (net zoals orgineel) opgebouwd wordt met spanten. Lukt dat niet dan heb ik missschien toch info genoeg om de andere tekening aan te passen. Het ribbenprofiel is een bekend profiel. Laatst gewijzigd door arnold remkes; 7 januari 2012 om 19:37 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Ik heb nog niets gehoord uit Bulgarije. ( Is ook een eind weg hoor De tekening is ook nog niet binnen. Ik vond we een link naar een zipfile maar die werkt helaas niet. http://87.121.39.47/files/fokke/an2.zip Afwachten dus. Laatst gewijzigd door arnold remkes; 8 januari 2012 om 16:53 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2012 Leeftijd: 39
|
Hey Arnold! My name is Ivan Raichev- alfa 33 Bulgarian Forum Modelistika. I want to help you design An-2 as send you the drawings I have This is my e-mail:shumaher@dir.bg.Send me your email to send drawings. Best regards ,Ivan ! |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Een reactie uit Bulgarije!! Lang leve het internet. Hopelijk komt er een mooie tekening uit Bulgaria. Ik ben er een paar keer geweest mooi land, lekker eten en aardige mensen. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2012 Leeftijd: 39
|
Support materials for An-2. https://rapidshare.com/files/389042129/129_-2.rar https://rapidshare.com/files/1330956091/an2.zip I hope to help you with these drawings Arnold. Ivan |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Hmmm... pionierswerk Arnold! Dus wat links aanklikken... kom ik Fokke RC tegen. Klik maar eens op de plaatjes van de projectjes... cursus matrijzen maken! FokkeRC Ik val van m'n stoel! Prachtig... zie de Bell en de Mig alleen al... dan die BF109! |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Ja Jo... en hier via die site ook nog deze info's ×åðòåæè è ñõåìû |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |