![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
even dat je het weet een lipo kun je niet met een nimh lader laden en lipo accu's die exploderen als je ze verkeerd laad of ontlaad verschillende modelbouwers zijn hier door hun huis/hobbykamer/schuur aan kwijt geraakt ik wacht nog even op ron van sommeren zijn lipo gebruikshandlijding
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 30 april 2009 Locatie: Bathmen Leeftijd: 15
|
Ja ik weet het. Ik heb ook een 2&3 cell lipo lader en balancer. Heb ook ervaring met lipo's. Maar niet als ontvangeraccu. Gebruik ze bij motorkistjes met een regelaar. Heb ook al de nodige informatie gelezen destijds. Vandaag niet bezig geweest, maar wel met iets anders. Hij heeft een mooie sleper gekregen; een multiplex mentor! Een tweedehandsje, maar ziet eruit als nieuw. Deze week maar eens ophalen.
|
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Morgen komt de sleepkist er aan! Voor de rest geen vooruitgang geboekt. Moet de onderdelen nog bestellen bij rc-addict. Iemand ervaring met de standaard setup van multiplex voor de mentor? Ze raadden mij 3-4 cell aan. Met min. 3000mAh. Dus neem aan dat ik er een 4000/5000 mAh 3cell lipo in kan doen? Hij zal dan wel wat minder lang vliegen dan met een 4cell maar dat maakt niet veel uit vind ik.
|
| | |
| | #34 (permalink) |
|
ik heb de magister gevlogen op een dymond al3548 op 3s en 2500mah magister is het zelfde als de mentor alleen dan de vorige versie met borstelmotor AL-3548 combo with 60 A controller | Outrunner Combos with speed-controller ( Combo) | DYMOND brushless motors | Electric motors | Engines and electric motors vloog erg goed en erg licht dus in een metertje los trekken en weer verder in een zeer mooi stijghoek als je echt leuk met vermogens wil spelen moet je dit doen op 6s 3000: en 13x6.5 AL-4260 combo with 60 A controller ( BEC) | Outrunner Combos with speed-controller ( Combo) | DYMOND brushless motors | Electric motors | Engines and electric motors draaien wij ook op een piper en vermogen is dan zeer aan de ruime kant dus 2 tikjes gas en opstijgen met andere woorden axelereren in de verticale vlucht
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Hallo, bedankt voor de info! Is toch een 4 cells 4000mAh geworden. En heb een ultramat 14 gekocht voor het laden van de lipo. Wil alleen nog een keer een mooie nieuwe zender. Vlieg nu nog op een heel oude computerzender graupner mc12 als ik me niet vergis. Ga denk ik voor een graupner mx 16 of 12. Aangezien m'n budget niet erg hoog is. En deze zenders aardig betaalbaar zijn. Bouw ligt al een tijdje stil.. Maar ga deze week maar weer eens beginnen.
|
| | |
| | #36 (permalink) |
|
ik heb nu de nieuwe dx-7s en dat is echt een hele mooie zender met meer dan genoeg functies moet je maar eens kijken: DX7s 7 Ch with AR8000 NO SX's MD2 (SPM7800): Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2447205 maar ik denk dat je beter deze discussie verder kunt houden op het mentor en dx-7f draadje en weer lekker verder gaan met je fox
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |