![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2011 Locatie: Krimpen aan den Ijssel Leeftijd: 32
|
Beste forumleden, Ik heb na twee jaar overwegen gisteren eindelijk besloten om te gaan beginnen met modelbouw. Ik was al die tijd van plan een helikopter te gaan maken, maar hem me toch laten overtuigen een vliegtuig te bouwen. Dit omdat ik het ook erg leuk vind om met hout etc. iets te bouwen. Ik zal jullie de aankomende tijd informeren over de vorderingen en heb als doel gesteld om in het voorjaar te gaan vliegen. (hoogstwaarschijnlijk bij een vliegclub in Barendrecht, als er plek is) In eerste instantie ben in naar Quartel gegaan om een SIG FourStar te halen, maar de verkoper heeft me een Robbe Charter nr 3183 aangeraden omdat deze net iets beter geschikt is voor beginners. Ik hoop dat jullie mee willen denken in het bouwproces! Vanavond de eerste vleugel bouwen! Nog even ter verduidelijking: Ik ben 100% groen, en heb nog nooit iets met modelbouw gedaan Nog even wat gegevens: - Vleugelspan 1470mm - Lengte 1160mm - Vlieggewicht ca.1800g - Vliegbelasting 43.5g/dm2 Groet, Alex |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 november 2010 Locatie: Wildervank Leeftijd: 17
|
Hoi Alex, Leuk dat je begint met vliegen. Zeer leuke hobby en bij een club kunnen ze je inderdaad goed helpen. Succes! Groet, Jasper Citaat:
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
En toch heb je al bijna een jaar een account Ja en er zijn er ook die dat andersom hebben Die vliegen al een jaar En zonder account mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
De Charter is idd een goeie keuze. Leuk om te bouwen, en zeer vergevend om te vliegen. Ben je er al uit of je hem elektrisch, of met brandstof gaat vliegen? Ieder heeft zo z'n charme,.. Voor zo ver ik weet is dit model speciaal voor elektro ontworpen. De ailerons zijn optioneel, maar ik zou ze wel meteen inbouwen. Je kan dan in eerste instantie met rudder, en elevator leren sturen, en de ailerons vastzetten. Of als je het aandurft (of op advies van de club) meteen met alle stuurvlakken te gaan vliegen.Ik ga dit draadje volgen,.. Suc6.
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Ik weet het niet precies, heb van de verkoper bij Quartel 2 blauwe potjes (dunne lijm) gekregen en 1 met dikkere lijm in een rood potje. Ik weet wel dat het enorm snel droogt. Volgens mij is het deze lijm, maar niet zeker: Quartel Modelbouw - Quartel 2x Secondenlijm (1x HW en 1x MP) Is dit aan/af te raden om een bepaalde reden? |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Dat is CA Persoonlijk lijm ik er geen modellen mee . Ik gebruik PU-lijm voor modellen . CA heeft de nadeel dat de verbinding veel te hard word en hij ook niet speet vullend is . Bij een crash laten vaak veel verbindingen los die je vaak niet eens bemerkt onder de bespanning . Wil je snel en goed zou je PU-lijm kunnen nemen en op de puntjes een drupje CA om hem vast te zetten . Ook wel aan denken dat je de losse roet van de delen afhaalt voor je verlijmt . Ook de charter word gelasert tegenwoordig geloof ik. Mvg Johan |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Dank je voor je commentaar, ik zal eens kijken vanavond. Ik zie inderdaad dat het met de laser gesneden is (brand plekjes op de randen)
Laatst gewijzigd door Dutchylex; 13 januari 2012 om 12:16 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik wil trouwens al wat kleine electra spullen gaan kopen. Hieronder het lijstje wat ik nu wil bestellen: - Servodraad (moet bij de bouw door de vleugels) - 5x S3010 Servo (Handig om misschien al in te bouwen wanneer nodig?) - Glasweefsel ter versteviging In een later stadium: - Motor (Weet nog niet, maar ik denk elecro motor) - Zender en Ontvanger - Lipo's en oplader Ik wacht nog even met de echt dure aankopen. Eerst maar eens kijken of ik het vol ga houden etc. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 september 2008 Locatie: rosmalen Leeftijd: 26
| Citaat:
waarom futaba 3010? in een charter is 3003 of 3001 meer als voldoende scheelt ook een hoop knaken Grt
__________________ sig fourstar (os 46ax)--futaba 6ex 2,4 ghz----------->greatplanes extra 300s (saito 125)---mvvdb--FuNfLy 2010 mvvdb seagull decathlon 120 arf 2m. (saito 125) | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: Emmeloord vlieg bij lvc emmeloord Leeftijd: 23
| indien electro heb je maar 4 servo`s nodig
__________________ www.lvc-emmeloord.nl Bigjim 2.7m DLE 111 Zoder sukhoi 31 2.3m 3W 70 Cap 232 2m zenoah 62 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |