![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #154 (permalink) |
| Guest
|
Voor de mensen die dit vliegtuig vliegklaar hebben of zelfs al een keer hebben gevlogen, hoe bevallen de vliegeigenschappen? Ik heb vandaag met een tigermoth in een sim (phoenix rc) zitten oefenen, deze heeft wel flaps besturing, dus die heb ik even uitgezet zodat ik alleen rudder en elevator heb. Wat me opvalt, in de sim dan, dat het vrijlastig is als je een bocht hebt gemaakt en het vliegtuig hangt nog schuin, om dan weer horizontaal te komen, met alleen de rudder red je het soms niet. Ik hoop dat dit met het depron model anders is, misshcien heeft het zwaartepunt hiermee te maken? en dirk57, geen idee nog wat het totaal gewicht wordt, ik wacht nog op de wielen |
|
| | #156 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Klopt van die V-stelling. Als je een tigermoth met rolroeren hebt, zal ie wel geen of heel weinig V-stelling hebben en dan vliegt het beroerd met alleen rudder. Aangezien je kennelijk al een sim-kabel hebt zou ik zeggen: download even FMS (gratis) en deze tigermoth, dan krijg je een heel goed idee hoe ie vliegt. Dirk |
| | |
| | #157 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
| Citaat:
Vliegt uitstekend en rollen is goed doseerbaar met richting roer. Behoorlijk fool proof voor zover dat mogelijk is bij een vliegtuig. Zeer langzaam te vliegen en dat is prettig voor de minder ervaren piloot. 76cm spanw in 3mm depron met 25gram motor 1000mA 2s lipo 190 gram vliegklaar.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. | |
| | |
| | #160 (permalink) |
|
Die 5cm moet voldoende zijn dus geen zorgen daar over. Wij hadden wel met zwart garen kruiselings draden gespannen tussen de struts voor de sterkte en dat ziet er ook leuk uit. Dirk deed dat niet dus het schijnt niet echt noodzakelijk te zijn. Inmiddels blijkt hij met 540mA lipo zelfs nog beter te vliegen. Vliegtijd ging van 30min naar 20min en dat is nog behoorlijk lang.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. |
| | |
| | #161 (permalink) |
| Lid sinds: 24 oktober 2005
|
kan deze setup voor 70cm versie? Brushless Outrunner 1540KV 12.50EUR 12A FLY Brushless ESC 16.95EUR prop:7x6SF Slow Flyer 3.00EUR 2 x Micro Servo 8 gram Esky 2x 6.50EUR = 13.00EUR LiPo 7.4V 820MAH (10C) 14.50EUR Ontvanger heb ik nog liggen --- €59,95 Klopt deze setup ? (bijv. dat de motor en regelaar niet samen gaan) En wat heb ik nog precies nodig qua quicklinkjes enzo? oja wat heb je nodig om prop op motor te zetten zoals prop menemer enzo(dat is me nog niet helemaal duidelijk). En is de setup dan helemaal compleet of heb ik nog ergens overheen gekeken? b.v.d. manuel |
| | |
| | #162 (permalink) | |
| Citaat:
8x4.7 kan ook maar kan alleen spreken over 76cm uitvoering. Setje div props is trouwens altijd makkelijk zoveel kosten ze niet. Prop saver letten op as diam en inw prop diameter is meestal 5.5mm.(Ik maak ze zelf dus geen arvaring met bestellen) Ik gebruik 1mm verenstaal tussen servo en roerhoorn. Roerhoorntjes kan je ook bestellen maar ik maak ze van oude betaalpasjes.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. | |
| | |
| | #164 (permalink) |
|
De props met de kleine spoed. Tussen 20 en 30min. Tot windkracht 3 maar dat hangt meer van je ervaring af en wat je leuk vindt.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| depron, tiger-moth |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |